Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox mysterium
Fra : Henrik K Hansen

Dato : 13-06-04 22:27

Der er en der ved en fejl linker forkert til min side.

http://http//henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

Jeg skulle så selvfølgelig lige prøve at klikke på linket, og det
åbner http://www.microsoft.com/ er der en logisk forklaring på det.

--
Henrik
c741ba75b1c3bed8ff90fae48c8d33c5

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-06-04 23:23

On Sun, 13 Jun 2004 23:26:56 +0200, Henrik K Hansen wrote in
dk.edb.internet.software.browser

Hmmmm, min Opera åbner:
http://www.http.com//henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-06-04 23:29

Svend Erik Jensen <adressen@er.invalid> posting:

>Hmmmm, min Opera åbner:
>http://www.http.com//henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

Opera kører per standard autofuldførelse. Det vil sige, da den per
standard er sat op til præfik "www" og suffiks "com", at der gås til
www.http.com

Kan slås eller ændres til andet under ALT+P, Netværk.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 14-06-04 15:08

On Mon, 14 Jun 2004 00:29:29 +0200, Christian Bohr-Halling wrote in
<e3lpc0hd8ndp282vdljh58d40g33ftsp4g@dtext.news.tele.dk>:

>Opera kører per standard autofuldførelse. Det vil sige, da den per
>standard er sat op til præfik "www" og suffiks "com", at der gås til
>www.http.com

Åh ja, tak.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-06-04 23:31

Således skrev Henrik K Hansen den Sun, 13 Jun 2004 23:26:56 +0200:

>Jeg skulle så selvfølgelig lige prøve at klikke på linket, og det
>åbner http://www.microsoft.com/ er der en logisk forklaring på det.

Firefox sender din http://http til Google, og sender dig så automatisk
videre til det første link af søgeresultatet.

<http://www.google.com/search?q=http>

Knud
--
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sitting
around smoking anyway and just wanted to drink something that

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-06-04 23:36

On Sun, 13 Jun 2004 23:26:56 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> Der er en der ved en fejl linker forkert til min side.
>
> http://http//henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

Spar lidt på "http" og prøv den her istedet:
http://henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

> Jeg skulle så selvfølgelig lige prøve at klikke på linket, og det
> åbner http://www.microsoft.com/ er der en logisk forklaring på det.

Den første adresse er ikke gyldig... altså rent sytax-mæssigt. Så er det
vel op til browseren, hvordan den vil fortolke det. Mon ikke?

Min browser (Opera) sætter "efternavnet" .com på det første http://http
Så kommer man ind på denne side:
http://www.http.com//henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html

Firefox behandler vel linket på en anden måde. Faktisk kan man se at den
lige er ude at lure hos Google, inden den hopper ind til MS.

IE vil bare ikke.
"The page cannot be displayed"

--
Mvh. Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-04 23:55

Lars Jørgensen skrev:

> Firefox behandler vel linket på en anden måde. Faktisk kan man
> se at den lige er ude at lure hos Google, inden den hopper ind
> til MS.

Den laver en I feel lucky-søgning og redirecter med det samme.
Irriterende opførsel, som ikke engang (her) kan slås fra. Jeg fandt
indstillingen (browser.goBrowsing.enabled), men lige meget hvad jeg
sætter den til fortsætter FireFox (0.9RC) med at spørge Google.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 14-06-04 00:17

Knud Winckelmann, du skrev:

> Firefox sender din http://http til Google, og sender dig så automatisk
> videre til det første link af søgeresultatet.
>
> <http://www.google.com/search?q=http>

Så var der jo en forklaring, tak.

--
Henrik