Firefox: Prøv lige at tjekke minolta.dk
Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-04 14:11

Jeg undrede mig over, at når jeg klikker på "produkter" til venstre på
www.minolta.dk, så sker der intet NADA i firefox :(

I IE 6 sker der en hel masse..........

Igen at javascript, der ikke virker i Firefox - der er efter hånden mere
end 10/100 websites med javascript på deres sites, og disse virker bare
ikke i Firefox :(

Selve siden tager sig også bedre ud rent symmetrisk i IE.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Stig Nygaard

Dato : 12-06-04 14:35

Hej

Dr.Ralph wrote:
> Jeg undrede mig over, at når jeg klikker på "produkter" til venstre på
> www.minolta.dk, så sker der intet NADA i firefox :(

Tjae,... siden er kodet som om vi stadig skriver 1998. Jeg har faktisk
skrevet og gjort dem opmærksom på det for et lille stykke tid siden, men
fik det svar at de mente det var for dyrt at udvikle til andet end
Internet Explorer. Ud fra det kan jeg kun konkludere at de bruger
webudviklere som stadig lever i 90'erne

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-06-04 15:14

Dr.Ralph skrev:

> Jeg undrede mig over, at når jeg klikker på "produkter" til
> venstre på www.minolta.dk, så sker der intet NADA i firefox :(

Sites der bruger gamle javascriptmenuer er desværre problematiske.
På Minoltas side tjekkes der for document.layers (Netscape 4) og
document.all (IE-udvidelse som også understøttes af Opera med ikke
af Mozilla/Firefox).

Hvis ingen af de to nævnte egenskaber er understøttet, udskrives
koden til menuen slet ikke. Man har altså ikke valgt nogen form for
fallbackløsning - man kan ikke engang klikke på overskrifterne.

Siden bærer voldsomt præg af at være skrevet i de gode gamle dage
(?) hvor browsertilpasninger handlede om IE4 og Netscape 4. Hvis
man ser deres side "Om websitet":
http://www.minolta.dk/minolta/webadmin.nsf/LookupByUrl/credits.html

- står der bl.a. følgende:

,--------
| Dette website er optimeret til:
| - Internet Explorer 5.0 og opefter
| - Netscape 4.6 og opefter (dog med mindre designbegrænsninger)
`--------

Nogen burde hive fat i dem og forklare at det er falsk
varebetegnelse. Sitet virker slet ikke i Netscape 6.x og 7.x (af
samme grund som det ikke virker i Firefox).

Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor de sætter siden til at refreshe
en gang i minuttet - det er drønirriterende.

> Selve siden tager sig også bedre ud rent symmetrisk i IE.

Sitet bruger både javascript og conditional comments på en måde der
udelukker andre browsere end IE fra hele koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til