2 nye sikkerhedsfejl i explorer
Fra : Lars Raaby

Dato : 10-06-04 09:49

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=976

Hvor er jeg glad for min Firefox.

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows
(also known as the Good, the Bad, and the Ugly)

Fra : Steen

Dato : 10-06-04 12:20

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> wrote in

> Hvor er jeg glad for min Firefox.

Min Firefox har overtaget pladsen som standardbrowser i stedet for Opera.

Glimrende browser, som alle burde prøve som alternativ til IE!

--
Steen

MailMinus2

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-06-04 12:38

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> posting:

http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-04 13:09

Christian Bohr-Halling wrote:

> "Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> posting:

> http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html

Ja, det er rart at se at sikkerhedshullerne bliver rettet.. det er også
noget af det jeg kan lide ved den browser.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-06-04 13:21

Anders Lund <spam2004@andersonline.dk> posting:

>Ja, det er rart at se at sikkerhedshullerne bliver rettet.. det er også

At sikkerhedshuller bliver rettet er vel ikke revolutionerende nyt.

At der overhovedet kan være noget at rette i Mozilla er åbenbart,
for nogle, revolutionerende nyt.

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-06-04 22:45

Christian Bohr-Halling wrote:

> At sikkerhedshuller bliver rettet er vel ikke revolutionerende nyt.
>
> At der overhovedet kan være noget at rette i Mozilla er åbenbart,
> for nogle, revolutionerende nyt.

Hvad er det du ævler om ? Kan du pege på nogle kritiske
sikkerhedshuller i Firefox der stadig er åbne ?

Martin.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-06-04 23:15

Martin Andersen <martin@al-data.dk> posting:

>Hvad er det du ævler om ?

Hvad er det, du ikke forstår?

>Kan du pege på nogle kritiske sikkerhedshuller i Firefox der stadig er åbne ?

Nej[1], og det er også underordnet. Pointen er, at de i det mindste
har været der -- i Mozilla-familien. Pointen er, at folk har en
tendens til at forherlige Mozilla og afkom som perfekt, ja nogle
gange lige frem som Guds gave til mennesket. Det er ikke et trivielt
program. Der er fejl i ikke-trivielle programmer af større eller
mindre karakter.

Det er muligt, at IE er et inferiørt program på mange måder, men
det betyder ikke, at fx Mozilla-familien er 100% perfekt og uden
fejl. Det betyder ikke, at man er frelst for ondsindet kode -- og
det betyder slet ikke, at man skal begynde at spille frelst[2]
overfor IE-brugere[3].

[1] Dermed ikke sagt, at de ikke findes.
[2] Med fare for at være inkonsekvent i forhold til mine yngre dage.
[3] Jeg bruger ikke IE.

Fra : John

Dato : 10-06-04 23:23

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ævler om ? Kan du pege på nogle kritiske
> sikkerhedshuller i Firefox der stadig er åbne ?
>
> Martin.

Hø-hø-hø Christian!

Du kom vist til at ramme en lille bitte nerve dér. Jeg troede ellers, at
'religions-krigen' forlængst var ved at ebbe ud, men nix. For nogle
fremtræder virkeligheden stadig i sort eller hvidt. Det er altså heller ikke
pænt at 'ævle' overfor nogen, der er mindre, end du selv!

Mvh John

---

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-06-04 08:47

Martin Andersen wrote:

> Hvad er det du ævler om ? Kan du pege på nogle kritiske
> sikkerhedshuller i Firefox der stadig er åbne ?

.... at man vænner folk til at installere plugins til deres browser, der
ikke er signerede? Dette er ikke en decideret sw-fejl, men at man vænner
folk til at ignorere advarsler om at dette og hint program ikke er signeret
af en godkendt kilde, er en fejl, der er fuldt på højde med de seneste bugs
i IE.

Er der i øvrigt nogen, der ved hvornår den refererede liste [1] opdateres
igen?

[1] <sghgc0l29a5nkibteensbpamc4gekp2vgm@dtext.news.tele.dk>

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-06-04 09:36

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> af en godkendt kilde, er en fejl, der er fuldt på højde med de seneste bugs

I Firefox 0.9 er der lagt ind en whitelist så plugins kun kan installeres
fra forudbestemte sider. Andre ting ?

Martin.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-06-04 09:56

Martin Andersen wrote:

> I Firefox 0.9 er der lagt ind en whitelist så plugins kun kan
> installeres fra forudbestemte sider. Andre ting ?

Jeg har lige opgraderet til 0.9, men hvor finder jeg dette henne? Er denne
liste specificeret noget sted?

Jeg kan stadig installere plugins fra fx texturizer og et tilfældigt valgt
mirror i Schweiz.

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-06-04 10:12

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> liste specificeret noget sted?
>
> Jeg kan stadig installere plugins fra fx texturizer og et tilfældigt valgt

Jeg læste lidt om det da 0.9 RC kom, men mozillazine.org kører dårligt
i øjeblikket, så jeg kan ikke finde tilbage til det lige nu.
Texturizer er vel hovedsiden for plugins, så den burde virke fint.
Et tilfældigt mirror ? Hm, ved ikke hvordan whitelisten er implementeret.

Martin.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-06-04 11:17

Martin Andersen wrote:

> [...]
> Texturizer er vel hovedsiden for plugins, så den burde virke fint.
> Et tilfældigt mirror ? Hm, ved ikke hvordan whitelisten er

Ja, jeg kan heller ikke finde noget om det. Den eneste forskel jeg lige
umiddelbart kan se er, at der nu tælles ned fra 2 sekunder til 0, før man
kan klikke på "Install". Hvis jeg vælger en eller anden plugin på
texturizer, så kommer man af og til frem til sourgeforge, hvor der er en
liste af mirrors - her er der ingen problemer med at hente og installere
fra de af dem, som jeg prøvede.

Hvis de har implementeret, at der kun kan installeres komponenter/plugins
[1], der er signerede med et personligt/virksomheds-certifikat, der er
underskrevet af fx VeriSign eller lignende, så vil jeg klappe i mine små
hænder - men indtil da vil jeg fastholde, at det, der indtil nu er
implementeret [2], langt fra er nok.

[1] Eller på anden måde behørigt advarer brugeren ordentligt
[2] Så meget som jeg kan hitte ud af indtil nu

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 11-06-04 17:42

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> [...]
> af en godkendt kilde, er en fejl, der er fuldt på højde med de seneste bugs

Det må du gerne uddbybe. Jeg har meget svært ved at forstå hvordan man
kan sidestille automatisk eksekvering af ondsindet kode med en
advarsel om at man er ved at installere et usigneret plugin.

Eller var det en anden ny bug du mener? De 2 "nye" fejl der snurrer i
medierne for tiden blev jo allerede fundet i februar. :)

--
There is some anti-Linux protection in the Xbox, Microsoft does not
seem to want you to run Linux on the Xbox, although the Xbox would be

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-06-04 08:47

Christoffer Olsen wrote:

> Det må du gerne uddbybe. Jeg har meget svært ved at forstå hvordan man
> kan sidestille automatisk eksekvering af ondsindet kode med en
> advarsel om at man er ved at installere et usigneret plugin.

Det nytter ikke noget at lavet noget software, der er 100% fejlfrit, hvis
man samtidigt vænner brugerne til at opføre sig uforsigtigt/ufornuftigt.

Fra : John

Dato : 15-06-04 12:54

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> skrev i en meddelelse

> Hvor er jeg glad for min Firefox.

> Med venlig hilsen / Lars Raaby
> Unix, MS-DOS, and Windows
> (also known as the Good, the Bad, and the Ugly)

Heller ikke Mozilla-træerne vokser ind i himlen...

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24101

Mvh John

---