Browserproblemer II
Fra : Ren? Bloch

Dato : 09-06-04 05:04

Jeg er i forbindelse med en geninstallation af Win XP Pro løbet ind i
et problem med min IE 6.0.

Hvis jeg logger mig ind på eks. www.rd.dk eller www.dsn.dk så ser jeg
tekst og grafik et splitsekund og så er siden efterfølgende blank! På
de fleste andre sider er der ingen problemer.

Jeg kunne forstille mig det var noget med java og har ledt på MS
supportsider uden held og har prøvet at aktiverer/deaktiverer java i
browseren.

En geninstallation af MS 6.0 hjalp heller ikke.

Er der nogen der kan give mig et godt råd.

Hilsen René Bloch

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-06-04 09:53

Ren? Bloch skrev:

> Hvis jeg logger mig ind på eks. www.rd.dk eller www.dsn.dk
> ser jeg tekst og grafik et splitsekund og så er siden
> efterfølgende blank!

Har du prøvet at reloade siden?

Det er også en ide at forsøge sig med universalmidlet mod problemer
i IE - tøm midlertidige internetfiler.

> Jeg kunne forstille mig det var noget med java

Der er intet java på dsn.dk eller rd.dk (kun forsiden er tjekket).

Til gengæld benytter begge sites rammer - der er måske en
sammenhæng.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Ren? Bloch

Dato : 09-06-04 19:43

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in message news:<Xns95036EC0FA6E3jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>...

> Har du prøvet at reloade siden?

Ja det har jeg lige prøvet uden held

> Det er også en ide at forsøge sig med universalmidlet mod problemer
> i IE - tøm midlertidige internetfiler.

Hermed gjort uden held

> Der er intet java på dsn.dk eller rd.dk (kun forsiden er tjekket).
>
> Til gengæld benytter begge sites rammer - der er måske en
> sammenhæng.

Du har ret med java, men der er vist en sammenhæng med rammer. Der er
masser af sider den godt kan vise, alle uden rammer. Prøvede lige
www.kunstnyt.dk , den forsvandt også efter ét sekund, det samme gjorde
Outlook da jeg via WebExchange forsøgte at logge mig på min
arbjdsplads´s mailserver.

Hvis det er rammerne, hvad gør jeg så. MS Hjælp giver ingen vejledning
i at slå rammer fra/til.

hilsen René

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-06-04 00:19

Ren? Bloch skrev:

> Hvis det er rammerne, hvad gør jeg så. MS Hjælp giver ingen
> vejledning i at slå rammer fra/til.

Et skud - prøv at ændre på sikkerhedsindstillingerne (men vær
opmærksom på at det kan give sikkerhedsmæssige problemer).

Det gøres under Internetindstillinger => Sikkerhed

Fra : Ren? Bloch

Dato : 14-06-04 19:50

> Et skud - prøv at ændre på sikkerhedsindstillingerne (men vær
> opmærksom på at det kan give sikkerhedsmæssige problemer).
>
> Det gøres under Internetindstillinger => Sikkerhed

Nu har jeg prøvet alle foreslående ideer uden resultat, herunder
geninstallleret IE 6.0.

Jeg og min datter opdagede lige et andet problem. De steder med
javascript virker ikke. Giver det nogen et hint.

Eks. http://www.dr.dk/skum/boogie/listen.asp

Der er javasript ved afspilning af video.

Hilsen René

Fra : John

Dato : 09-06-04 14:49

"Ren? Bloch" <rbj@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> browseren.
>
> Er der nogen der kan give mig et godt råd.

Microsoft eller Sun java kan downloades her:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3942 Mvh John

---