Net til Galnet - Odense ?
Fra : ab

Dato : 14-06-04 19:36

Nogen der kort vil forklare, hvordan man kommer på nævnte net-forbindelse.
Udbyderen henviser til et teknikerbesøg til kr. 400,- pr. påbegyndt time,
men der jo findes en forklaring på hvordan - der eksisterer en
netværksforbindelse direkte til et "modem" / kabelmodem, men en opsætning
hvor der forsøges tildelt en adr. via DHCP giver ikke nogen forbindelse ?

ab

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 15-06-04 08:33

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der forsøges tildelt en adr. via DHCP giver ikke nogen forbindelse ?

Så vil jeg gætte på at din opsætning af klienten er forkert [1], så der
ville jeg starte med at fejlsøge. Det jeg har rørt ved på Galnets net, har
været lige "out of the box".

/Brian

[1]
Under forudsætning af at Galnets udstyr er installeret og konfigureret
korrekt, men svjv kan du ikke få opkoblingen uden at de står for
installation af modem og forbindelse til antennenettet.

Fra : FreeAgent

Dato : 02-07-04 20:36

ok .... der er en "gør det selv" løsning .... som jeg valgte .....
..... man får et kabelmodem, skillefilter og noget kabel til at
forbinde skillefilter med modemmet :)

(Hvis din "antenne-indgang" er meget ny skal man ikke bruge
skillefilteret, da det er indbygget i stikdåsen - 3 "ben" i stikdåsen)

...... når alt er samlet ifølge tegningen .... tager det optil 1 time
inden modemmet er "registreret" .... :) ....... og
internetforbindelsen er klar .......

..... derefter kan man sætte optil 4 pc'er til modemmet via en hub :)
(IP via DHCP) ........

...... det virkede fint :) ..... go' løsning de har fået skruet sammen
...... har senere købt fast public ip .... men det er noget andet :)