Teksten til "Little Banjo Boys"
Fra : John Thomsen

Dato : 04-05-01 12:15

I 50'erne sang brødrene "Jan & Kjeld" denne sang, der nærmest blev
deres varemærke, mens de klimprede hver sin banjo.

Den ene var iøvrigt venstrehåndet, så de kunne meget praktisk stå og
"spille væk fra hinanden".

Men er der nogle der har teksten til sangen?

Venligst
John

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-05-01 15:34

Hej John

Måske er det denne her??

God fornøjelse

BANJO BOY (Banjo Bill)
=========

Syngende går han gennem gaden
i den lille by i Tennessee.
Alle folk de unge som de gamle
kan hans lille glade melodi.

Syng en sang, syng en sang lille Banjo Boy,
Banjo Boy, - Banjo Boy
Din musik - din musik - lille Banjo Boy
Banjo Boy - er mægtig go'.
Syng din sing sakke dikke dang sing sang under himlens klare blå
for din sing sakke dikke dang sing sang er den bedste vi kan få.
Syng en sang - syng en sang - lille Banjo Boy
Banjo Boy - syng en sang

--
Med venlig hilsen Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 04-05-01 17:53

> Måske er det denne her??

Jeg mener at have hørt dem synge den på tysk.

-mb

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-05-01 21:23

> Jeg mener at have hørt dem synge den på tysk.

Det lyder da meget rigtigt..........her er den tyske tekst...........

have fun

JAN & KJELD: BANJO BOY

Jeden Abend geht er durch die Straßen

in der kleinen Stadt in Tennessee

und die großen und die kleinen Leute

singen alle seine Melodie.

Sing ein Lied, sing ein Lied, little Banjo Boy,

Banjo Boy, Banjo Boy

So ein Lied, so ein Lied, little Banjo Boy,

Banjo Boy ist unser Glück.

So ein Sing-sage-dige-dage-ding-dong

unterm blauen Himmelzelt

ist das Sing-sage-dige-dage-ding-dong

allerschönste von der Welt.

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 04-05-01 20:33

"Flying Hotdogs" <info@flyinghotdogs.dk> wrote in message
> Hej John
>
> Måske er det denne her??
<sangtekst klippet>

Nej, jeg synes at kunne huske (?! - født 1965) nogle ord fra Jan &
Kelds (er slet ikke sikker på at det var dem, men det er en anden
sag):
Sing a song, sing along, Little Banjo Boy, Banjo Boy, Banjo Boy

Mvh
Anders B

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-05-01 21:03

Anders Bro Bystrup <andersb@deletethis.stofanet.dk> wrote:
>Nej, jeg synes at kunne huske (?! - født 1965) nogle ord fra Jan &
>Kelds (er slet ikke sikker på at det var dem, men det er en anden
Sangen blev vist først gjort kendt af George Formby - formentlig i slutningen
af fyrrerne (med engelsk tekst, forstås - og nej, jeg har den ikke).

--
Venlig hilsen Lars Rindsig

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 04-05-01 21:34

> Sangen blev vist først gjort kendt af George Formby - formentlig i
slutningen
> af fyrrerne (med engelsk tekst, forstås - og nej, jeg har den ikke).

Den er her.........

God fornøjelse

BanjoBoy

Play a song, play a song little Banjo Boy, Banjo Boy, Banjo Boy.
Sing along, Sing along little Banjo Boy
Sing your carefree melody.
Every plink plink sends a happy feeling through my heart
Who can think things of a worry when you're plink plink starts.
Bright and clear, let me hear your sweet song of joy,
Play for me my Banjo Boy.

Every plink plink sends a happy feeling through my heart
Who could think things of a worry when you're plink plink starts.

Du kunne også besøge www.musikerportal.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 16-05-01 20:37

On Fri, 4 May 2001 22:34:15 +0200, "Flying Hotdogs"
<info@flyinghotdogs.dk> wrote:

Tak for alle bidragene.....
Nu har vi den både på dansk, engelsk og tysk åbenbart...
Det ka' ikke gå galt....

Baggrunden er at vi er en håndfuld gamle drenge, som i nogen tid har
spillet country-musik, akustisk men med forstærkning.
El-bas, femstrenget banjo, et par guitarer og en violin/mandolin.

En aften under øvning tog bassisten banjo, som han havde luret et par
akkorder på, og begyndte at klimpre....
Den ene guitarist (mig) stemte i og vi kørte vistnok på "Tom Dooley"
(har iøvrigt også en 5-banjo derhjemme)...
Banjo-fyren havde heldigvis to banjoer med, så han fulgte snart efter
i samme fodspor....
Imens sneg violinisten sig hen og snuppede bassen; iøvrigt kan han
også spille banjo, hvis det sku' være....
Og så skete der det at den anden guitarist bemægtigede sig violinen og
begyndte at file lystigt med....

Dér røg kaffe-pausen, men det var sq skægt....
Og nu har vi så tænkt på til næste optræden at stille op med fire
banjoer på linie og så gi' publikum "Little Banjo-Boys"
(og måske Tom Dooley ))

Iøvrigt fortæller mine tre musikhandler-venner, at der er en voksende
interesse for netop banjoer, navnlig de fem-strengede.... ))

Venligst
John