Golden Retriever
Fra : Torben Lundvall

Dato : 14-06-04 11:44

Hej NG!

Jeg overvejer at anskaffe en hvalp, er der nogen her som kan/vil anbefale en
god opdrætter på Sjælland?

Mvh
Torben

Fra : Nilleslyst

Dato : 14-06-04 12:12

Ja! Prøv at se www.breinholtgaard.dk
mvh Anelise

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-06-04 13:04

"Torben Lundvall" <lundvall@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg overvejer at anskaffe en hvalp, er der nogen her som kan/vil anbefale
> [...]

Hej Torben. Der findes heldigvis flere gode opdrættere på Sjælland... Alt
efter hvor længe du er villig til at vente! Ellers tænk på at indkøb af den
rette hund for dig er en engangs-udgift, men fornøjelsen af hunden er mere
end 10 år! Derfor er det i følge mig pengene værd at rejse over broen hvis
den rette hund er der! Når du om 10 år har lagt mere end 50.000 kroner i din
hund vil de penge du brugte på transport og bro være gået i den lykkelige
glemmebog og du vil til evig tid (hvis alt går vel) være glad for at du
valgte netop den hvalp!

Nå, men tilbage til dit spørgsmål...

Jeg synes du skal kontakte nogen kenneler på Sjælland og snakked med dem!
Ta' ud og besøg stederne, se hvordan du har det med sælger og hvad du synes
om hvalpene og mor (og Far hvis de også har ham.) Vær opmærksom på HD, AA og
gengangere i stamtavlen.

Desværre har de ikke alle hvalpe for tiden, men der er
http://www.djima-lijynis.dk/ -
http://w1.1635.telia.com/~u163501653/index.htm og af gode kenneleer i
Jylland er der http://www.gembaek.dk/ - http://www.sea-pimpernel.dk/ m.fl.

Éet er hvad vi siger er gode steder, men som skrevet, så dan dig dit eget
indtryk og køb kun hvis du føler dig tryg ved opdrætteren!

Held og lykke med det!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Marianne

Dato : 14-06-04 13:21

Hej Torben

Prøv at se på denne adresse
www.bjergskoven.dk

God fornøjelse med jagten efter den rigtige hund.

Hilsen
Marianne

Fra : qfha

Dato : 14-06-04 16:07

"Torben Lundvall" <lundvall@post4.tele.dk> wrote in message news:<40cd827f$0$430$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej NG!
>
> Jeg overvejer at anskaffe en hvalp, er der nogen her som kan/vil anbefale en
> [...]

----------------

Af de som har hvalpe nu anvbefales:

http://www.goldens-hillside.dk/

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 15-06-04 15:00

> [...]
> Hej NG!
>
> Jeg overvejer at anskaffe en hvalp, er der nogen her som kan/vil anbefale

Hej Torben

Ligesom ved labrador så er der ved Golden Retriever 2 typer hunde.

Hvis du vil have en golden så bør du være opmærksom på om du ønsker den
store rolige og lyse udstillingstype eller om det er den lidt mindre (mere
mørk og meget aktive) type. Den mørke type bliver også kaldt "jagtgolden".
Se evt. http://www.apporterendegoldens.dk/

Hvis du vil vide mere om Golden Retriever så kan du også se
http://www.goldenretriever.dk/

Begge steder er der hvalpeliste.

Lisbeth