Kamphunde !!!!
Fra : shadow

Dato : 14-06-04 09:25

Jeg får tit stillet det spørgsmål , hvorfor man ikke må have nogle af
kamphunderacerne i Danmark, det er der åbentbart nogle der syntes at det er
for dårligt, mange af spørgerne er typisk unge mænd nogle af dem er med
anden etnisk bagrund.
Så lad os hører jeres mening om den fokus der er på kamphundene.
Har man ikke kendskab til racerne kan man finde oplysninger om dem på
www.dch-skagen.dk

Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-06-04 10:31

On Mon, 14 Jun 2004 10:25:18 +0200, "shadow" <.shadow@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Så lad os hører jeres mening om den fokus der er på kamphundene.
>Har man ikke kendskab til racerne kan man finde oplysninger om dem på

fokusen kommer hver gang der ikke er andet at skrive om i aviserne !
det er godt læsestof mange vil gerne læse om en hund der har bidt en
dame eller endnu bedre bidt et barn, men nu er det bare sådan at
kamphunde, altså de rigtige kamphunderacer som der ikke er mange af "
udtrykket kamphund bliver meget misbrugt af uvidende" de rigtige
kamphunde er avlet til IKKE at bide mennesker, jeg har læst en del om
historien og lige fra starten i det gamle england blev de avlet på den
måde at de levede sammen med familien hele ugen fik mad før børnene,
da de jo var familiens vigtigeste medlem, nemlig den der tjente penge
til familien ! i weekenden var de så ude og tjene pengene ved at slås.
Så på de rigtige kamphunde eller afstamningen fra dem må man nok sige,
ligger det i blodet/generne at man ikke bidder mennesker, fordi de
blev avlet på den måde de gjorde, hvis en hund bed et menneske var den
simpelthen for farlig at eje så den blev aflivet på stedet, og det
gjorde dens eventuelle hvalpe også ! men disse hunde vil ekstremt
gerne tilfredsstille deres ejere da de har stor kærlighed til
mennesker, og hvis de får fat i en forkert ejer som tæver den og
træner den i at bide i bideærmer osv så kan det gå galt, men man får
som udgangspunkt ikke en bedre børnehund/familiehund end de rigtige
bull & terrier-racer ! hundene er ekstremt hårdføre og ikke
modtagelige overfor smerte, derfor kan børn sparke til den uden at det
rører den, ikke fordi børn skal have lov til den slags, men de bliver
aldrig til angstbidere, da de har en ekstremt robust psyke, i england
kaldes min race "Staffordshire Bull Terrier" for nannydog og childrens
nurcemaid, og er som den eneste sammen med golden retriver kåret som
ekstremt gode børnehunde, der er 250000 Staffordshire Bull Terriers i
England ! i lille Danmark er der under 1000 efter hvad jeg ved, folk
er altid bange for det de ikke kender, og folk gidder ikke sætte sig
ind i at det er ejeren og ikke hunden der er skyld i de eventuelle
ulykker der måtte ske. Ingen tvivl om at min hund ikke skal i nærheden
af andre hanhunde, men jeg har styr på ham og gør alt hvad jeg kan for
at han ikke møder andre hanhunde, og hvis alle gjorde som mig trænede
deres hund lydig og passede på med hvem den mødte ville problemet være
løst . Desuden er en stor del af problemet også at der i deres
hjemlande som pakistan, yogu osv er en helt anden mentaliitet over for
hunde, og at der holdes hundekampe åbenlyst disse steder

Og til slut, vil jeg sige at fordi mange udlændinge har kørt sindsygt
race i bmw320 og mange danskere før det kørte sindsygt race i opel
kadetter så er det jo ikke bilernes skyld vel !?

det kan vel ikke være rimmeligt at fordi nogle udlændinge behandler
deres hunde uden respekt og lader dem slås og bruger dem til
potensforlængere osv, at det skal gå ud over os andre der har vores
hund som kæledyr og medlem af familien vel.

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Lykke

Dato : 14-06-04 14:51

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> kaldes min race "Staffordshire Bull Terrier" for nannydog og childrens
> nurcemaid, og er som den eneste sammen med golden retriver kåret som
> ekstremt gode børnehunde

Den med golden retriveren skal vist tages med et gram salt. Jeg læste for
nogle år siden om en undersøgelse om hvilken hunde der oftest bider børn. og
her var det golden retriveren, der kom ind på en klar førsteplads.
Når man sammen ligner de forskellige hunderacer skal man også så på
hvormange procent de forskellige racer udgør.
Schæferen bider mange, men procentvis er det få i forhold til deres antal.
Havde du istedet skrevet labradoren ville jeg ikke have reageret.

Med venlig hilsen
Polle

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-06-04 08:36

On Mon, 14 Jun 2004 15:50:45 +0200, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Schæferen bider mange, men procentvis er det få i forhold til deres antal.
>Havde du istedet skrevet labradoren ville jeg ikke have reageret.

ja sådan noget kommer der aldrig enighed om, men man ser jo ikke på
hvor mange der er blevet bidt af en vis race, det er jo for primitivt
at bedømme en hunderace på den måde ! for som de fleste godt ved hvis
de gidder at tænke lidt videre så kommer hundens adfærd overfor
mennesker an på hvordan den opdrages ! og hvis man vælger en
goldenretriver eller min race og opdrager den med sund fornuft så er
de to de bedste børnehunde der findes, og det er ikke noget jeg har
fundet på men den engelske kennelklub.

at der er mange mennesker i Danmark der tror at de ikke behøver at
opdrage deres labradors/golden og at den bare bliver til en god
børnehund af sig selv, det har jo intet med racen at gøre vel ?

og at nogle vælger kamphunde og opdrager dem forkert har heller ikke
noget med racen at gøre vel ?

hvis en schæfer bidder et menneske, så er det vel ikke hele
schæferracen der er noget i vejen med vel ?

du kan jo ikke gøre det op på den måde at så og så mange af den race
har bidt et menneske så er den farlig, det kommer an på ejeren af
hunden uanset race !

der er en forklaring på alt, men forklaringen på at staffen og golden
bliver hængt ud er ikke fordi det er onde hunderacer, det er fordi
nogle forkerte mennesker har fået fat i dem, og har opdraget dem
forkert eller har undladet at opdrage dem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 09:41

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message

> [...]
og
> her var det golden retriveren, der kom ind på en klar førsteplads.

Hvorfor tror du ?
Det er da fordi at den ser tillidsfuld ud og forældre er vant til at goldens
er rare.
Mens hvis det var schæfer, dobbermans eller Staffordshire Bull Terrier var
det ikke sådan.
Desuden er der jo mange goldens, det er klart at der vil være flere goldens
som bider børn end kinesisk hårløse hunde.

> Når man sammen ligner de forskellige hunderacer skal man også så på
> hvormange procent de forskellige racer udgør.

Ja, men også på deres ry.

> Schæferen bider mange, men procentvis er det få i forhold til deres antal.

Ja, men det er igen fordi mange forældre fejlagtigt synes det er en "farlig"
race.

> Havde du istedet skrevet labradoren ville jeg ikke have reageret.

Mener du problematikken er den samme som ved goldens eller ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Lykke

Dato : 15-06-04 17:16

Nej Jeg tror snarest problemet er indavl af en populær hunderace.

Poul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-04 07:50

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
> Nej Jeg tror snarest problemet er indavl af en populær hunderace.

Det tror jeg faktisk ikke, der fødes jo ligeså mange schæfere, og der er
ikke lige så mange bidskader.

OT: Jeg ville have sat resten af tråden ind heroppe, men den er simpelthen
ødelagt.
Kan du overtales til at citere nedenunder det du svarer på.
Når man får fortalt en vits får man jo ikke pointen først vel

Fra : Lykke

Dato : 16-06-04 16:05

> "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
>
> Det tror jeg faktisk ikke, der fødes jo ligeså mange schæfere, og der er
> ikke lige så mange bidskader.

Ja så kan jeg kun sige at der er 2 meninger om den sag.
Med hensyn til om teksten står øverst eller neders kan jeg ikke se er noget
problem. sålænge man ikke har hele tråden med som kan være ret træls at se
på igen igen.
Ps. Dirch Passer prøvede forøvrig på at sælge vitser, hvor man kun fik
poienten og det blev der grinet meget af.

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-06-04 19:41

On Wed, 16 Jun 2004 08:50:03 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message
>
>Det tror jeg faktisk ikke, der fødes jo ligeså mange schæfere, og der er
>ikke lige så mange bidskader.

,,,,jeg fatter ikke at folk stadig ikke fatter at det er opdragelsen
der afgør hvordan hunden bliver i forhold til andre mennesker ? det er
som om at folk ikke vil tænke bare lidt videre ? de eksempler jeg kom
med syntes jeg ikke at kan skæres mere ud i pap, måske folk bare godt
vil have noget simpelt de kan se ned på, jeg fatter det ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-04 08:19

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> med syntes jeg ikke at kan skæres mere ud i pap, måske folk bare godt
> vil have noget simpelt de kan se ned på, jeg fatter det ikke.

Helt klart, opdragelsen betyder meget, men det som jeg siger er at udseende
og ry betyder også meget ment på den måde at børn oftere vil gå hen mod en
golden eller lab end en schæfer eller dobberman.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-04 16:35

On Thu, 17 Jun 2004 09:18:44 +0200, "Christian B. Andresen"
> [...]

>og ry betyder også meget ment på den måde at børn oftere vil gå hen mod en
>golden eller lab end en schæfer eller dobberman.

tjae det er nok rigtigt, min hund er vist uden for katogorien der er
mange børn der vil hen til ham, men hvis de har forældre med stopper
de dem ! børn og ældre mennesker klapper min hund uden nogen
problemer, men alle dem i midten er skeptiske ! og så er det jeg
tænker hvem er det så der læser ekstrabladet lidt intersant
faktisk syntes jeg. men du har ret det er jo også hunden udseende der
afgør om børn styrter hen til den og hvad forældrene siger betyder
mindst lige så meget, jeg møder tidt børn der ser ellevilde ud for at
hilse på min hund, men får strikse blikke fra deres forældre, jeg
syntes at det er latterligt når min hund nu er ved at logre sin hale
af samtidig, men sådan er der jo så meget.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-04 07:39

> [...]
> syntes at det er latterligt når min hund nu er ved at logre sin hale
> af samtidig, men sådan er der jo så meget.

Vores datter vil naturligt nok snakke med alle de hunde vi møder, og det må
hun gerne for os. Men vi siger til hende at hun ikke bare må gå hen til
hunde, vi skal spørge den mor eller far først. Det synes jeg er den bedste
måde. Normalt fungerende hunde kan sagtens se at det er et barn og der ikke
er nogen fare på færde, og når så vores datter jo er vant til hvordan man
snakker med hunde er der aldrig problemer.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-06-04 10:44

wrote:

> [...]
>for dårligt, mange af spørgerne er typisk unge mænd nogle af dem er med

,ja og hvorfor vil de have sådan en hund skal du så spørge dem , og
lyt grundigt til deres svar ! svaret skal analyseres, og i din
position skal du tænke meget over hvad du svarer dem, for jeg vil mene
at for 99,9% af tilfældene når disse mennesker vil have en kamphund,
så er det et modefænomen, og det er synd for hundene, hvis de
anskaffer sig en amstaff eller hvad de nu vil have så skal de altså
have den i mange år 10 -12 år måske man smidder den ikke bare væk, og
det er en hund der kræver en helt anden håndtering end andre racer,
man kan ikke bare socialisere den fra lille og så er alt godt som
mange tror, de har noget af fortiden i deres gener, det kan ingen
fjerne, ligemeget hvad de end har af opdragelsesmetoder ! de er gode
menneskehunde men der vil komme problemer med andre hunde i 99% af
tilfældene, og når den ene% der har fået en total fredelig hund
overfor andre hunde så kommer og siger at man skal bare socialisere
osv så er det bare noget de tror, for vi hører skam ikke fra ejerne af
de hunde der bliver aflivet fordi de tror at der er noget i vejen med
hunden fordi den pludselig begynder at slås med andre hunde, de
afliver den bare og glemmer det så, de havde bare aldrig sat sig ind i
hvad de købte fra starten ! Jeg vidste da jeg købte min hund "har haft
2 af dem nu" at det bliver en bissehund overfor hunde af samme køn, og
jeg skal passe ekstremt meget på, og det lever jeg med, men har
samtidig en meget kærlig hund der elsker alle mennesker og især børn.
jeg vil give dig et link til en rigtig god hjemmeside der ikke
udelukkende taler positivt om en race deres race som alle andre gør,
her kan du læse en del af sandheden hvis det interserer dig, du er nød
til at læse det hele selv om det er langt for at forstå historiens
sammenhæng den er nemlig lidt svær og indviklet og de færeste gidder
at sætte sig ind i det, håber at du læser siden og tænker over det nu
hvor du sidder i en position hvor folk spørger dig til råds.

http://www.pbrc.net/faq.html

Fra : shadow

Dato : 14-06-04 23:03

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
Klip**
> [...]
> jeg vil give dig et link til en rigtig god hjemmeside der ikke
> udelukkende taler positivt om en race deres race som alle andre gør,

Hej
Jeg har set den udmærkede side du henviser til, jeg har ikke noget
udestående med hensyn til diverse kamphunde som de benævnes, har haft flere
af slagsen som træner.

Hilsen Jimmy