"Timeglas" ved upload!
Fra : Johan

Dato : 04-05-01 11:55

Hej

Nogen der kan give mig nogen hints om hvorledes man eventuelt kan lave en
load-bar hvor man kan se hvor langt et upload er noget i PHP?!?! Kan det
lade sig gøre... henvis eventuelt til artikler eller ligende!

På forhånd tak

Mvh

Johan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-05-01 12:22

On Fri, 4 May 2001 12:54:30 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Nogen der kan give mig nogen hints om hvorledes man eventuelt kan lave en
>load-bar hvor man kan se hvor langt et upload er noget i PHP?!?! Kan det
>lade sig gøre... henvis eventuelt til artikler eller ligende!

Tvivler. - Måske via. noget JavaScript fnidder, men det vil sikkert
ikke være ret pålideligt alligevel.
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 13:05

> Tvivler. - Måske via. noget JavaScript fnidder, men det vil sikkert
> ikke være ret pålideligt alligevel.

Mener bare at have set det et sted... eller kan man vel med noget Java...
noget der kan give et link til så?! (På trods af det ikke er den rigtige
gruppe...)

mvh

Johan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-05-01 13:11

On Fri, 4 May 2001 14:04:56 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Mener bare at have set det et sted... eller kan man vel med noget Java...
>noget der kan give et link til så?! (På trods af det ikke er den rigtige
>gruppe...)

Hvis du vil have det i Java bliver du nødt til at have hele fil-upload
thingy'en i en Applet. - Og så støder du højst sandsynligt på en masse
security issues, og din applet skal være signed og fnid+fnadder :)
Hvis det kun er dig selv der skal bruge den er det udemærket, hvis
andre skal bruge den, kan det ud fra et pædagoisk synspunkt ikke
betale sig. - Hvad med en simpel JavaScript alert "This may take some
time, so please go make some coffee" ? :)

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 13:17

> [...]
> betale sig. - Hvad med en simpel JavaScript alert "This may take some
> time, so please go make some coffee" ? :)

Vil ikke være optimalt, der er tale om filer i størrelsen på 1 mb, så derfor
skal jeg have et eller andet counter over det.... må prøve at kigge på
noget. Det må da være muligt, at aflæse upload hastigheden på filen, og
udfra denne regne ud hvor lang uploaded er nået!

mvh

Johan

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 04-05-01 17:49

> Tvivler. - Måske via. noget JavaScript fnidder, men det vil sikkert
> ikke være ret pålideligt alligevel.

En af mine kollegaer havde fundet en stump JS[1], der lavede en "real-time"
status line over hvor langt scriptet var kommet med at hente x antal
billeder. Hvis man kun skal oploade billeder, så kunne man vel lave værdien
af sin FILE form til et image object også loade den til JavaScript'ed. Jeg
har ikke leget med det, fordi man somregel vil uploade andre ting end kun
billeder, men syntes alligevel ideen er god, og måske nogle der bliver
inspireret? ... så si' lige til ik' ?? hehe

Mvh Emil

[1] http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/preloadimage2.htm

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 17:57

> [...]
> billeder, men syntes alligevel ideen er god, og måske nogle der bliver
> inspireret? ... så si' lige til ik' ?? hehe

Neej, tror desværre ikke det kan lade sig gøre...

Problemet er at den næste side først vises når uploaded er færdig, da den på
daværende tidspunkt først har submited formen

mvh

Johan

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 04-05-01 18:06

> Problemet er at den næste side først vises når uploaded er færdig, da den

> daværende tidspunkt først har submited formen

ja, men det her er også menningen at det skal være på den samme sidde som
upload formen

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 18:23

> ja, men det her er også menningen at det skal være på den samme sidde som
> upload formen

Ok... næste problem... der er kun en fil der skal uploades

mvh

Johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-05-01 13:34

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> load-bar hvor man kan se hvor langt et upload er noget i PHP?!?! Kan det
> lade sig gøre... henvis eventuelt til artikler eller ligende!

Det bliver nok svært at lave sådan noget i php, da siden først parses, når
den har hele requestet (og dermed hele filen).

Jeg har også set at de har det gør det på en af de der gratis tjenester
(Idrive eller netdrive eller hvad de nu hedder), men jeg tror det er noget
andet cgi-snask det er lavet med..

/N

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 13:53

> Det bliver nok svært at lave sådan noget i php, da siden først parses, når
> den har hele requestet (og dermed hele filen).

Jaa, men tænkte på at lade et script køre i baggrunde... jaah, ka jo ik helt
løsningen

> Jeg har også set at de har det gør det på en af de der gratis tjenester
> (Idrive eller netdrive eller hvad de nu hedder), men jeg tror det er noget
> andet cgi-snask det er lavet med..

Hmmm, CGI snask kan også bruges, hvis der er nogen der finder en manual...

mvh

Johan

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-05-01 13:00

> Hmmm, CGI snask kan også bruges, hvis der er nogen der finder en manual...

Well, nogen manual er det ikke, men hvis vi siger at du bruger perl til at
klare det med...

Så kan du lave noget i stil med først at hente $ENV{CONTENT_LENGTH} og
skrive det i en session-dims på serveren, som du kan tilgå fra en anden
side, derefter instantiere en CGI instans, og så kan du iøvrigt idet
formularen bliver sendt få en skjult frame til at sammenligne den størrelse
der er skrevet i session-dimsen med den størrelse den uploadede fil har..

Det er nok ikke så ligetil eftersom CGI modulet gemmer det uploadede i en
midlertidig fil, som du så selv skal sørge for at kopiere, og hvis navn du
først får, idet filen er uploadet..men med lidt småhacking kan det godt
klares på denne måde...

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Larz

Dato : 04-05-01 15:34

> Nogen der kan give mig nogen hints om hvorledes man eventuelt kan lave en
> load-bar hvor man kan se hvor langt et upload er noget i PHP?!?! Kan det
> lade sig gøre... henvis eventuelt til artikler eller ligende!

Jeg plejer at lave en DHTML upload side (popup) når folk trykker på upload
skiftes lagene så den viser en "Vent venligst - Luk ikke denne side, når
upload
er færdig lukkes den automatisk" - Det virker fint :)
Jeg tror ikke der er en måde at få progress på hvor langt man er i ren
php/html...

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 15:58

> [...]
> er færdig lukkes den automatisk" - Det virker fint :)
> Jeg tror ikke der er en måde at få progress på hvor langt man er i ren

Hmmmm... ok... men stadig ikke den bedste... det er vel blot et window der
bliver fremkaldt via "onclik" og når den så er over på den nye side, er der
en "window.close" eller hvad??

mvh

Johan

Fra : Larz

Dato : 04-05-01 17:09

> [...]
> bliver fremkaldt via "onclik" og når den så er over på den nye side, er

Tjoh, eller lade popup viduet være et frameset, og i formen lave en knap til
upload (ikke submit - bare button) der kalder javascriptfunktionen "hejsa"
og lade hejsa være:

function hejsa()
{
document.formnavn.submit();
document.location.replace("skriv_den_er_ved_at_uploade.php");
}

Det er vist det jeg gør...

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 18:25

Kom til at tænke på om filen først ligges på HDD'en når brugeren er færdig
med uploaded, eller om den kommer i smådele....

Ellers kan man vel lade et script gå ind og tjekke hvor langt den er nået er
uploaded, og derudfra vide hvor langt den er nået, i forhold til den
oprindelige størrelse...

mvh

Johan

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 04-05-01 18:31

Johan <tcr480@ofir.dk> wrote:

> Ellers kan man vel lade et script gå ind og tjekke hvor
> langt den er nået er uploaded, og derudfra vide hvor langt
> den er nået, i forhold til den oprindelige størrelse...

Hvordan vil du finde den oprindelige størrelse ?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Johan

Dato : 04-05-01 18:32

> Hvordan vil du finde den oprindelige størrelse ?

Det er ikke spørgsmålet... ... skal nok finde en eller anden metode...
Men smider den, den op i små bider?!? Så man kan måle de nuværende
filstørrelse?
Så kan man trods alt i første omgang skrive "342 kb uploaded" osv..

mvh

Johan