billig mobil i udlandet
Fra : soren

Dato : 13-06-04 17:48

Hej gruppe

Jeg kan i dag i ekstrabladet læse at det at bruge en mobil i udlandet
kan være en fhv. dyr affære.
Hvordan bruger jeg en mobil billigt i italien??
- fra italien til dk både opkald og sms??

Søren M

Fra : Fischer

Dato : 13-06-04 18:46

> Jeg kan i dag i ekstrabladet læse at det at
> bruge en mobil i udlandet kan være en fhv.
> dyr affære.
> Hvordan bruger jeg en mobil billigt i italien??
> - fra italien til dk både opkald og sms??

Som efterhånden lidt erfaren Italiens-farer, må jeg desværre sige at den
korte version af svaret er: "Det kan du ikke"!

Hvis du vil bruge mobiltelefon i Italien, har du 2 muligheder:
Et dansk abonnement eller et lokalt taletidskort.
Jeg bruger begge dele, nemlig mit danske Telmore nummer og et taletidskort
fra Wind.
Ingen af delene er billigt, hvis du vil ringe op til Danmark fra din mobil.

Jeg bruger normalt mit Telmore nummer til at ringe op til Danmark med.
Det koster en opkaldsafgift på mellem 1,60 og 3,81 kr. og en minuttakst på
mellem 4,83 og 7,06 kr.
Desuden skal man lægge mærke til at der ofte takseres pr. minut eller pr. 30
sekunder.
Så et opkald på 2-3 minutter koster typisk 10-20 kr.

Når jeg modtager opkald på mit danske mobilnummer koster det mig 1,- kr. i
forbindelsesafgift + 3,50 kr. pr. minut. Hertil skal jo lægges at den der
ringer mig op betaler normal dansk takst for at ringe mig op.

At sende SMS med Telmore (TDC) i Italien koster 1,46 - 2,67 kr. At modtage
SMS er gratis.

Mit Italienske taletidskort bruger jeg kun til 2 ting:
Lokale opkald og til at modtage opkald på.
Det sidste er ret smart. Når nogen fra Danmark ringer til mit Italienske
mobilnummer, koster det dem ca. 3,50 kr. pr. minut (fra fastnet) og mig
koster det intet. Så totalt set er det den billigste måde at snakken sammen
på mellem DK og Italien.

Hvis du vil ringe billigere hjem, så skal du nok have fat i en
fastnettelefon i Italien (evt. telefonboks) og så bruge et af de mange
telekort man kan købe.
Dette har jeg dog ingen erfaring med.

*Fischer

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-06-04 21:46

Hej

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:
[klip]
>Hvis du vil ringe billigere hjem, så skal du nok have fat i en
>fastnettelefon i Italien (evt. telefonboks) og så bruge et af de mange
>telekort man kan købe.

Eller benytte et callback system ! - Jeg bruger selv United World
Telecom i Florida www.tele-link.dk Så kan du ringe hjem til DK for
typisk en 40 - 50 øre/Minut.

Fungerer således: brug en fastnet-tlf. f.eks. en telefonboks, derfra
ringer du op til et freecall nummer, når der svares indtastes en
personlig kode og password, derefter nummerer du vil ringe til. -
Betalingen trækkes automatisk på det plastickort een gang om måneden.

Fungerer helt problemfrit, har benyttet det i flere år nu...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 13-06-04 19:46

On Sun, 13 Jun 2004 18:48:20 +0200, "soren" <maagaard@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>kan være en fhv. dyr affære.
>Hvordan bruger jeg en mobil billigt i italien??
>- fra italien til dk både opkald og sms??

Du kan ikke bruge den billigt - kun dyrt (men alt er jo relativt).

Sonofon (inkl CBB og andre Sonofon-storkunder)
Opkald:fra 6,38 kr. pr. minut 1,60 kr. pr. SMS
Modtagelse af opkald: 3,80 kr. pr. minut SMS 0 kr.

TDC (inkl. telmore og andre TDC-storkunder)
Opkald: fra 4,83 kr. pr . minut 1,59 kr. pr. SMS
Modtagelse af opkald: fra 4,83 kr. pr. minut SMS 0 kr.

Orange: (inkl. bla, bla)
Opkald: 6,82 kr. pr. minut SMS 1,59 kr.
Modtagelse af opkald: 5,15 kr. pr. minut SMS 0 kr.

Husk, at du også skal betale for at modtage opkald til din
telefonsvarer, hvis telefonen er slukket.

Her er et tip fra en leverandør af telekort, hvis du hav de sådan
noget med i dine overvejelser:
"Ring ikke til dansk indregistrerede mobiltelefoner, når de befinder
sig i udlandet. Mobiloperatøren vil opkræve roamingafgift fra
abonnenten uanset at opkaldet er foretaget via forudbetalt telekort.
Dermed er kun opkaldet i Danmark dækket af telefonkortet. Du bør
heller ikke bruge kortet fra din dansk indregistrerede mobiltelefon i
udlandet, da din operatør vil opkræve roaming afgift uanset at du har
ringet til et gratisnummer."

God ferie

KS