Katte og et andet dyr
Fra : AEK

Dato : 13-06-04 11:51

Jeg overvejer at få et dyr til.
Hvilke fungerer godt med katte ?

Chinchilla , marsvin eller andre.

/ Anya.

--
http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-06-04 13:13

Hej Anya

Hmm mit bud ville så være marsvin eller kanin, jeg har ikke det helt store
kendskab til chinchillaer men mener at have hørt at de "stresser" let og er
lidt "sarte"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 13-06-04 15:58

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm mit bud ville så være marsvin eller kanin,

En kanin er for stor.
Synes, at jeg kan læse mig til, at det ikk er godt for et marsvin at være
alene uden artsfæller.

/ Anya.

---

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 19:17

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Synes, at jeg kan læse mig til, at det ikk er godt for et marsvin at være
> alene uden artsfæller.

Til gengæld er marsvin, meget nemme at passe og i det hele taget nogen
hyggelige dyr, med nogen hyggelige lyde
Chinchillaen kender jeg desværre ikke, så meget til....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 13-06-04 21:32

Jeg har katte, kaniner og chinchillaer. Kaninerne er dværgvæddere
(m/hængeører) og der er ingen problemer med at have dem gående sammen
med kattene, den ene kat er ligeglad med dem og den anden ælsker
kaninerne og de får tit nogle ordenlige ''møssere''. Chinchillaerne er
jo for det meste inde i deres bur men når de kommer ud så holder jeg
selvfølgelig øje med at kattene ikke gør dem noget, chinsene er rimelig
store dyr (i forhold til mus og andre byttedyr) så jeg ved ikke om
kattene ville gå til angreb på dem for alvor hvis de fik mulighed for det.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Madsen

Dato : 13-06-04 13:33

Hejsa

Hvad med en ilder eller præriehunde?

Mvh Helle

Fra : Sanni

Dato : 13-06-04 14:07

Hej

Vi har chincillaer, sammen med vores katte, til stor glæde for begge parter.
Det er rigtigt at chincillaer kan være sarte, men hos os fungerer det altså
fint.
Kattene synes det er herligt "legetøj" når chincillaerne piler rundt i
buret.
Chincillaerne virker osse til at nyde selskabet. Det er ligesom de godt ved
at kattene ikke kan få fat i dem og så er det jo fristende at drille
kattene, når man nu ved at de ikke kan få fat i dem.
Engang har en af kattene fanget en løssluppen chincilla, men der skete ikke
"andet" end at chincillaen fik et par smårifter. Den har siden været meget
tryg ved vores katte.

Sanni

Fra : AEK

Dato : 13-06-04 16:18

"Helle Madsen" <gizmotrold(nospam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med en ilder eller præriehunde?

Jeg anede ikke, hvad en præriehund var, så det måtte jeg lige undersøge.
Jeg har ikke mulighed for at den kan komme ud og udfolde sig mv.

Jeg har spurgt boligforeningen, om der var mulighed for at søge lov til at
holde hund.
Men nej.

Så er der en ilder...
Jeg tror , at det skal være marsvin eller en hamster.

/ Anya.

---

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-04 07:18

> Så er der en ilder...
> Jeg tror , at det skal være marsvin eller en hamster.

Så tror jeg, at du får mest glæde af et par marsvin...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 14-06-04 16:03

Hvad med en hvis mus..... kattene vil elske den.....

Johny P.

Fra : Jane

Dato : 14-06-04 16:09

Hr. Pedersen skrev i <news:P6jzc.1284$f92.535@news.get2net.dk>:

> Hvad med en hvis mus..... kattene vil elske den.....

Jeg har haft ørkenrotter i akvarium. Kun se ikke røre.
Det gik fint med katten, de syntes det var interessant
at kgige på hinanden og ørkenrotten prøvede gerne at
grave sig ud til katten.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-04 16:21

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft ørkenrotter i akvarium. Kun se ikke røre.
> Det gik fint med katten, de syntes det var interessant
> at kgige på hinanden og ørkenrotten prøvede gerne at
> grave sig ud til katten.

Tamrotter er også nuttede. Tror dog ikke, at boligforeningerne, er helt
vilde med den slags kæledyr.
Kattene vil tilgengæld nok, være lidt for glade for dem...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Andreas Holt

Dato : 14-06-04 16:41

AEK wrote:

> Jeg overvejer at få et dyr til.
> Hvilke fungerer godt med katte ?
>
> Chinchilla , marsvin eller andre.

Tænk, jeg troede da en chinchilla *var* en kat. Er det ikke en også speciel
slags perser, eller tager jeg helt fejl?

Andreas Holt

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-06-04 08:47

> Andreas Holt skrev:

> Tænk, jeg troede da en chinchilla *var* en kat. Er det ikke en også speciel
> slags perser, eller tager jeg helt fejl?

Hej Andreas !

Du har fuldstændig ret, der findes en chinchilla perser
.........men en chinchilla er også en halvstor gnaver (større end et
marsvin og mindre end en dværgkanin), verdens blødeste kæledyr og
utrolig charmerende når den tigger om godbidder

Fra : Bettina Hansen

Dato : 15-06-04 19:05

AEK wrote:
> Jeg overvejer at få et dyr til.
> Hvilke fungerer godt med katte ?
>
> Chinchilla , marsvin eller andre.

Jeg har chinchillaer og kat. Det går helt fint :)
Men det kommer meget an på katten. Vi havde en ung, døv missepige på
"prøve" i et par uger og det gik desværre slet ikke :(
Hun var helt vild med chinchillaerne og klatrede op og hang på deres
bur, så især den ene chin flippede helt ud og bed hende i tæerne...
Derudover gik det ikke med vores gamle kat - han kunne ikke forstå at
hun ikke reagerede på hans "hold-dig-lige-lidt-væk"-lyde, men det er jo
en helt anden historie ;)

Så afhængig af primært kattens temperament (men også lidt chinchillaens)
vil jeg sige at chinchillaer og katte kan have stor glæde af hinanden :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info