Forebygning af fejl ved flytning af server
Fra : Stefan

Dato : 04-05-01 10:08

Hej!

Jeg vil lige høre om der er andre smarte ting man kan gøre for at
ens side ikke dør hvis man evt. flytter server.

Jeg har lavet følgende så jeg hurtigt kan skifte fra MySQL til
andet:

<?
function connect($host,$user="",$pass="") {
return mysql_pconnect ($host,$user,$pass);
}

function select_db($name,$conn) {
return mysql_select_db ($name,$conn);
}

function query($query,$conn="") {
return mysql_query ($query);
}

function num_rows($result,$conn="") {
return mysql_num_rows ($result);
}

function error() {
return mysql_error();
}

function fetch_array($result) {
return mysql_fetch_array ($result);
}
?>

På forhånd tak,
Stefan

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-05-01 11:16

"Stefan" <stefan@bruhn.to> skrev i en meddelelse
> [...]
> ens side ikke dør hvis man evt. flytter server.

> function connect($host,$user="",$pass="") {
> return mysql_pconnect ($host,$user,$pass);
[cut lignende funktioner]

Din ide er slet ikke dum. Tvært imod.
Men den må gerne køres LIDT længere ud. :)

Det hedder "Database Abstraction", og i PEAR findes der masser af brugbar
kode til det, så du ikke selv skal sidde og lave det.

Der er en artikel om det her:
http://www.phpbuilder.com/columns/allan20010115.php3

Den forklarer hvad det smarte i det er, men det har du (i hvert fald næsten)
allerede fundet ud af. Du kan nok godt springe første side over... :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Anders Johannsen

Dato : 04-05-01 12:16

> Det hedder "Database Abstraction", og i PEAR findes der masser af
> brugbar kode til det, så du ikke selv skal sidde og lave det.

PEARs abstraktion er da meget sød, men snurrer desværre ikke voldsomt
hurtigt... Ved en test for et par måneder siden var det kun omtrent halv
hastighed af det hedengangne PHPLIBS tilsvarende.

/A