Nokia 3200 IR spørgsmål/problem
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 22:33

Hej NG

Er der nogen der har erfaring med IR overførelse på en Nokia 3200,

Vi er 2 som har hver vores Nokia 3200, Men kan ikke få dem til at
kommunikere sammen via IR porten.(IR symbolet blinker i displayet, Men der
står i brugs-forvirringen at det skal lyse konstant).
De ligger over for hinanden med ca 10-15 cm afstand.

Nogen der har nogle råd eller tips til hvad vi kan prøve for at løse
problemet .. ??

Vi har desuden overvejet at købe IR -> USB hardware/software, nogen der har
erfaringer med dette (Gode / Dårlige)

På forhånd tak
Lui

Fra : Anders Lund

Dato : 13-06-04 06:53

Lui wrote:
> Er der nogen der har erfaring med IR overførelse på en Nokia 3200,

Ikke 3200, men gamle 6210 erfaringer - måske er de stadig gældende.

> [...]
> De ligger over for hinanden med ca 10-15 cm afstand.
>
> Nogen der har nogle råd eller tips til hvad vi kan prøve for at løse

Sådan som min 6210 skulle ha' det gjort, var at man aktiverede IR på den
ene telefon og så på den anden telefon valgte man så (fx) en person i
adrssebogen, trykkede valg på og herefter "Send via IR". Så modtog den
anden telefon kontaktpersonen.

Der skete heller ikke noget med 6210'eren ved at pege 2 IR aktiveret
telefoner imod hinnanden.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 15:49

Til Anders Lund

Det du nævner i dit svar er fint, det står også i brugsforvirringen.
Og det er afprøvet, uden større held.

Mvh
Lui

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 13-06-04 12:22

snip

> Vi har desuden overvejet at købe IR -> USB hardware/software, nogen der
har
> erfaringer med dette (Gode / Dårlige)

Jeg er ingen nørd udi mobiltelefoner, men min nyindkøbte 3200 kommunikere
fint med konens Sonyericson t 68i. via IR porten.
Husk blot at IR porten er i toppen af 3200'eren.

Købte en USB IR dims hos T Hansen til 399, som fungere fint. der kan bla.
redigeres kontakter, overføres billeder, sendes mms og sms, tage backup og
meget mere.

Her er linket:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=265931193&n=496932315&pn=615995657

Hilsen

Kurt Kristiansen
kurt.kristiansen@stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/dk/

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 13-06-04 22:56

Lui griflede i news:40cb7719$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> Men der står i brugs-forvirringen at det skal lyse konstant).
> De ligger over for hinanden med ca 10-15 cm afstand.

Når IR symbolet blinker, betyder det bare at det er aktiveret. For at
modtage noget, skal du på den ene mobil vælge noget at sende til den anden
(et billede, visitkort osv). Og mens den så modtager (og sender) lyser
symbolet konstant. Du kan ikke skabe nogen forbindelse imellem dem blot ved
at aktivere IR på begge to, uden at sætte dem til noget....

--
Hygge...
Daniel

Fra : Ukendt