Skærme
Fijala 3554
Problemer med Blackview 17" TFT.
Fra : sd

Dato : 12-06-04 19:48

Jeg har lige købt en Blackview 17" tft skærm.
I specifikationerne står der at den kan køre 1280 x 1024 i opløsning.
Jeg har et Radeon 9600 grafikkort og det er ikke noget problem at opnå denne
opløsning, men når jeg køre i denne opløsning virke det som om at der er
uklare bølger vertikalt hen af skærmen. Disse bølger er ikke tilstede ved
1024*768 opløsningen. Jeg har prøvet at skifte fra 60 Hz til 85Hz uden at
det hjælper. Er det bare en bekrænsning i denne billige, men generale gode
skærm?

pft Jess.

Fra : Peter J

Dato : 13-06-04 03:16

"sd" <webmaster@microsoft.com> skrev
> [...]
> det hjælper. Er det bare en bekrænsning i denne billige, men generale gode

Jeg formoder at skærmen kører på grafikkortets analoge udgang, og altså ikke
bruger DVI. I så fald lyder det som interferens. Prøv at undersøge om det
ændrer sig, hvis du flytter rundt på monitorkablet, så det kommer så langt
væk fra andre ledninger, højttalere og andre forstyrrende dingenoter som
muligt. Det kan måske hjælpe...

Hvis skærmkablet er aftageligt i skærmen, kan du evt. prøve at skifte det ud
med et af en god kvalitet (læs: et godt skærmet kabel).

mvh
Peter

Fra : Peter Tiedemann

Dato : 13-06-04 08:09

Du har prøvet at indstille skærmen manuelt ikke sandt? Diverse Auto-adjust
muligheder har ikke altid helt styr på tingene.