Problemer med domæneskift
Fra : ..::jmj::..

Dato : 12-06-04 11:28

Davs
Vi har sat en ny server op (Windows 2000 Server), med nyt domænenavn.
De eksisterende arbejdsstationer W98, NT 4 og Windows XP skal skubbes ind på
det nye domæne.
Så langt, så godt, W98 og NT volder ingen problemer.

Men nogle af XP (Pro) har noget besvær med at vænne sig til det nye domæne:
Jeg kan gennemføre wizard'en med at oprette arbejdsstationen på
kontrolleren, denne del gennemføres uden problemer.
Men efterfølgende kan det tage helt uriiimelig lang tid at logge på domænet
med administratorkontoen (på arbejdsstationen), hvis det i det hele taget
lykkes.
Og det værste er, at der tilsyneladende ikke er noget system i det: nogle
svesker ind med det samme, andre opfører sig som ovenfor beskrevet.
Hvad kan det skyldes?
Lidt hjælp ville være ønskelig, så hvis nogen har haft tilsvarende problemer
og har en løsning vill jeg gerne høre om det.

PFT
Jørgen

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 12-06-04 11:52

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
> [...]

problemer
> og har en løsning vill jeg gerne høre om det.

Jeg er rimelig sikker på, at det er fordi dine XP´s stadig forsøger at få en
ip-adresse fra en gammel DHCP server.

Reset din TCP/IP på disse XP´s og alt burde være ok. (jeg har været ude for
dette nogle gange efterhånden)

Henrik Rask Mortensen
www.danecomputer.dk og www.raskdata.dk

Fra : ..::jmj::..

Dato : 13-06-04 16:25

"Henrik Rask Mortensen" <henrikrask@mail.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

> [...]
en
> ip-adresse fra en gammel DHCP server.
>
> Reset din TCP/IP på disse XP´s og alt burde være ok. (jeg har været ude

Jeps, så'n var det! Jeg burde selv have kunnet regne den ud
Tak for hjælpen...

Jørgen

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 13-06-04 17:48

> [...]

> en

> for

> Jeps, så'n var det! Jeg burde selv have kunnet regne den ud

Ja - der er så meget man burde selv kunne regne ud - men ikke gør.

Så er det jo næsten altid sådan at en eller anden anden person i verden har
haft samme problem.

Jeg bruger selv Internet til løsning af de ting jeg ikke kan finde ud af -
og det er mange

god fornøjelse

mvh
Henrik

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 12-06-04 15:22

Hej Jørgen

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

problemer
> og har en løsning vill jeg gerne høre om det.

Sæt XP´s DNS til serverens IP adresse
så logger den på med det samme.

mvh Kell Jørgensen