ECS K7S5A og processorhastighed
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 08:12

Opdateringen af bios hjalp ikke, men tak for hjælpen LNC...

Når jeg vil sætte min 1,2 GHz athlon professor til at køre de 1200 Mhz
bliver XP totalt fucked op hver gang. Jeg kan ikke starte, da der kommer en
fejl om at en eller anden config-fil mangler eller er beskadiget, og jeg må
reinstallere XP hver gang.

Jeg kan højst køre 1000 MHz for at boardet er stabilt. Professor og HD
virker fint med 1200 MHz på et andet mobo, så det må jo være det ECS board
det er galt med. BIOS er som nævnt ovenfor nyeste opdatering.

Nogen der har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-06-04 09:28

Allerup skrev:

> virker fint med 1200 MHz på et andet mobo, så det må jo være det ECS
> board det er galt med. BIOS er som nævnt ovenfor nyeste opdatering.

Hvis det er et ikke-Pro, så er det efter sigende mere held end forstand
at få det til at spille korrekt. Jeg har et K7S5A Pro og det virker
ganske upåklageligt.

Jesper G. Poulsen

Fra : LNC

Dato : 13-06-04 00:13

> Nogen der har oplevet det samme, og evt. fundet en løsning?

Er ram og cpu sat til 133/133
Eller er det en 200Mhz Cpu så er det jo
100/133

CPU 1200 Mhz Athlon C model /stepping er 266 (133 x 2)
CPU 1200 Mhz Athlon/Duron B model /stepping er 200 (100 x 2)

Og kører du DDR ram skal dine timings stå til Ultra
Og er det SD ram skal de stå til normal og kun en blok

Og din PSU _SKAL _ Være 300w ell derover

Mvh Lars

Fra : MVP

Dato : 13-06-04 00:18

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> skrev i en meddelelse
> Og er det SD ram skal de stå til normal og kun en blok

Hehe...hvorfor kun een blok ?
(Ja undskyld, det er ikke dig jeg griner af, men det dybt sære MB..)

Mads

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 08:26

> [...]
> CPU 1200 Mhz Athlon/Duron B model /stepping er 200 (100 x 2)
>
> Og kører du DDR ram skal dine timings stå til Ultra

Der var sgu noget der... De stod til normal. Nu skal jeg så bare lige samle
mod til at sætte farten op igen... Er lidt træt af at installere XP for
tiden...

Fra : LNC

Dato : 13-06-04 07:49

> Og er det SD ram skal de stå til normal og kun en blok

Hehe...hvorfor kun een blok ?
(Ja undskyld, det er ikke dig jeg griner af, men det dybt sære MB..)

Mads

Det med rammene er efterhånden almen viden med det MB der er nogle tilfælde
hvor folk ved bios opdatering har kunnet køre med 2 stk SDmoduler

Her er der også de relevante ting der skal bruges såsom LargePageMinimum Fra
AMD
AGP Driver mm.
http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/ECS%20K7S5A%20FAQ%202.htm

Mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 10:28

LNC skrev:

> Mads
> Mvh Lars

Prøv at svare på Mads' indlæg og ikke på dit eget. Det vil hjælpe
voldsomt på forståelsen.

I dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express kan du få hjælp
til at anvende din nyhedslæser mere hensigtsmæssigt

Jesper G. Poulsen

Fra : LNC

Dato : 13-06-04 10:40

Jesper G.P læs igen :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 16:15

LNC skrev:

> Jesper G.P læs igen :)

Hvad skal jeg læse?
- At du ikke kan finde ud af at svare på de rigtige indlæg og at du
ikke vil gøre en indsats for at lære det??

- At dine indlæg for alle andre end dig vil fremstå som en gang rod,
eftersom du ikke kan svare korrekt i tråd?

Jeg vil anbefale dig at søge hjælp til brug af nyhedsgrupperne i
dk.velkommen og hjælp til brug af Outlook Express i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

- Det vil gøre dine indlæg _meget_ mere anvendelige for andre end dig
selv.

Jesper G. Poulsen