PC1600 DDR RAM på ASUS A7A266
Fra : John

Dato : 11-06-04 22:07

Hej,

Jeg har købt en computer med et ASUS A7A266 bundkort i med 2 blokke med
PC2100 DDR RAM som virkede fint - ifølge manualen skulle bundkortet også
supportere PC1600 DDR RAM som jeg ønsker at sætte 2 blokke i, istedet for.

Men den bipper bare, og det skulle ifølge manualen betyde at der ingen RAM
er i, eller det ikke bliver detected...

Jeg vil bliver superglad for konkrete forslag til hvad der kan være galt?

Mvh
John

Fra : John

Dato : 11-06-04 23:06

"John" <bmw@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er i, eller det ikke bliver detected...
>
> Jeg vil bliver superglad for konkrete forslag til hvad der kan være galt?

Jeg er ikke sikker på hvad jeg gjorde - jeg tror intet, andet end at pille
dem ud og sætte dem i, en efter en, og nu kører det

John

Fra : Mig

Dato : 11-06-04 22:18

> [...]
> er i, eller det ikke bliver detected...
>
> Jeg vil bliver superglad for konkrete forslag til hvad der kan være galt?

æhhh hvorfor vil du have PC1600 ram i når de PC2100 virker fint ???

Fra : John

Dato : 12-06-04 13:11

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <bmw@email.dk> skrev i en meddelelse

RAM

> æhhh hvorfor vil du have PC1600 ram i når de PC2100 virker fint ???

Jeg havde håbet årsager til skiftet, ville være urelevant for mit spørgsmål
her i gruppen - og vil venligst henvise til at problemstillingen blot er som
beskrevet! Derfor min afsluttende kommentar: " Jeg vil bliver superglad for
konkrete forslag til hvad der kan være galt? "

Ellers bliver for indviklet for mig at, holde hvad der er relevant for selve
problemet, adskilt fra hvad der ikke umiddelbart er relevant for problemet.
Jeg har set for mange tråde køre helt af sporet på grund personlige
oplysninger omkring ting.

Men altså: det er løst nu

Tak for jeres tid.

Mvh
John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-04 12:06

"John" <bmw@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil bliver superglad for konkrete forslag til hvad der kan være galt?

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det konkrete formål er med at sætte
langsommere ram i maskinen???
Lige netop på det punkt er jeg sikker på at andre også gerne vil vide det..

Mvh
Benjamin

Fra : John

Dato : 12-06-04 13:12