Hjælp til Fortelt
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 19:05

Jeg har fået et nyt fortelt til min CV, da jeg ikke har haft et før til
denne vogn.

Med teltet følger der 3 stk beslag (plastic), som skal holde de stænger som
går på tværs af vognen, men jeg vil helst være fri for at skrue i vognen, så
er der nogle andre beslag I kan anbefale?

/soli

Fra : Jens

Dato : 11-06-04 20:12

Der findes nogle beslag der ikke skrues i, men som kun støtter mod vognsiden
med en gummiplade. De fåes hos enhver Campingforhandler. De sidste 3 nye
Isabella teslte jeg har købt siden 1995 (i.f.m. køb af ny CV) har alle været
leveret med disse beslag. De fungere ganske uden problemer.

Men! måske passer de kun til Isabella idet de skal trækkes i en gummivulst
der sidder langs den kant der trækkes igennem skinnen på vognen - jeg ved
ikke om dette er standard på andre teltfabrikater!

Mvh

Jens

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-06-04 20:23

> [...]
> går på tværs af vognen, men jeg vil helst være fri for at skrue i vognen,

> er der nogle andre beslag I kan anbefale?

Det lyder ikke som om det er Isabella telt du har fået, men du kan jo købe
en vulst og sy den på det telt du har købt, og så bruge Isabellas fix-on
beslag.

Det er noget af det der gør Isabella dyrere en andre, vulsten er standard og
har været på alle de telte jeg har haft siden 97

Hilsen Jørgen

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 13-06-04 19:56

Hej Soli.

Det ville hjælpe lidt, hvis du kunne fortælle hvilket telt det er du
har købt.

Der findes lidt forskellige dimser, som måske kan bruge - men det
afhænger meget af telttypen. Og hvad siger den forhandler som du har
købt teltet af ??

/Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 21:47

Jeg har fået løst mit problem, der var faktisk en svulst, så jeg købt nogle
isabella fix-on beslag og nu er den i vinkel.

Tak for svarene.

God sommerferie til alle.

/soli