Så er det nu! :)
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-06-04 13:06

Hej allesammen

På lørdag skal vi ud og se på en lille sort uldtot, som måske flytter
herhjem i starten af juli. Det er simpelthen så spændende, at jeg slet
ikke kan vente. Egentlig er de klare 1. juli, men der er 8 ugers tjek
ved dyrlægen den 2. juli, så før kan det ikke blive. Men med den
begrundelse venter jeg gerne en dag ekstra.

Så nu har jeg naturligvis hundredevis af spørgsmål, så I kan godt
forberede jer. :)

For det første vil vi naturligvis gerne høre om dyrlægerne i
Århusområdet. Det er umiddelbart meningen at vi vil have hende
steriliseret, når hun bliver gammel nok. Jeg har læst på nettet og
taget i betragtning at hundene i familien er hanner, så tror vi at det
er det mest fornuftige. Så lad os endelig høre om erfaringer med
dyrlæger i Århus og omegn.

Og så havde vi jo hele tiden regnet med at skulle have en han, men nu
er det altså blevet til en tæve. Og en tæve hedder jo ikke Sirius. Så
vi står lige og mangler et godt navn.

Vi har overvejet mange ting, men de foretrukne er i øjeblikket:

B'Elanna
Siri/Sirid
petaQ (Så skal alle kommandoer naturligvis indlæres på klingon;))
Emma
Maja

Så forslag modtages gerne.

Det var det for nu, men jeg er sikker på at jeg vender frygtelig
tilbage med mange flere spørgsmål. Nu vil jeg prøve at finde et
digitalkamera et eller andet sted, så vi kan tage nogle billeder af de
små piger.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 13:38

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
> taget i betragtning at hundene i familien er hanner, så tror vi at det
> er det mest fornuftige. Så lad os endelig høre om erfaringer med

Hasselager Dyreklinik ved Darly Eglin
Højbjerg Dyreklinik (Oddervej 70)
Brabrand Dyreklinik (ved Steensborg ??)

Er mine 3 bedste bud.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-06-04 18:55

> På lørdag skal vi ud og se på en lille sort uldtot

Jeg er vildt misundelig - tillykke.

Jeg kan anbefale http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/

> Og så havde vi jo hele tiden regnet med at skulle have en han, men nu
> er det altså blevet til en tæve. Og en tæve hedder jo ikke Sirius. Så
> vi står lige og mangler et godt navn.

Hvad med Stella - det betyder stjerne.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Karina og Christian

Dato : 11-06-04 19:10

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in message
[klip]
> Jeg kan anbefale http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/

Det kan jeg helt og holdent tilslutte mig. Af alle dyrlæger, vi har
konsulteret, og det er desværre blevet til nogle stykker gennem årene, er
dette sted så afgjort det bedste. Der er tale om et sted, hvor man
fornemmer, at dyrlægerne har en høj faglig standard. Vi har oplevet, at de -
uden beregning - har kaldt os ind til en samtale vedrørende vores hunds
dårlige hjerte - hvor de har fortalt og beskrevet og besvaret vores tåbelige
spørgsmål med stor tålmodighed. På vores forespørgsel om, hvorvidt vi blev
for meget med alle vores bemærkninger, lød svaret blot, at de var glade for
"kritiske" kunder, der hele tiden var med til at holde dem ved ilden og
sikre en høj faglig standard.

De er tillige med en vagtdyrlægeordning, ligesom receptfornyelse er gratis,
når man er kunde der.

Da vores hund skulle opereres, fik vi lov til at være med så langt vi ville,
så vi kunne se, hvordan man behandlede ham i forbindelse med operationen.

"Vores" dyrlæge har tillige været "årets praktiserende dyrlæge" i 1998.

Som det også kan ses på deres hjemmeside, er I velkomne til at tage på et
uforpligtende besøg hos dem og danne jer jeres eget indtryk af stedet.

Ja, det kom til at være et helt reklameindslag for en dyrlægeklinik, men det
hænger altså sammen med, at vi herhjemme er fantastisk glade for stedet, som
vi jo - desværre har haft brug for nogle gange.

Men Åbyhøj Dyreklinik er i hvert fald også vores anbefaling.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Figaro

Dato : 11-06-04 21:48

Jeg kan også holde mig til Dikte og Karina ..

Vil helt klart anbefale Åbyhøj Dyreklinik og hvis det skal være i det
nordlige Århus vil jeg anbefale Nordre Dyrehospital i Lystrup.

VH Stine.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-06-04 19:25

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
> ved dyrlægen den 2. juli, så før kan det ikke blive. Men med den
> begrundelse venter jeg gerne en dag ekstra.

Så har vi set på uldtotter, og hvor er de dog søde. Det var godt, at
vi havde besluttet os, for alle kunne overbevises om en hvalp, når
sådan et par tumler rundt.

> Og så havde vi jo hele tiden regnet med at skulle have en han, men nu
> er det altså blevet til en tæve. Og en tæve hedder jo ikke Sirius. Så
> vi står lige og mangler et godt navn.

Nu mangler vi ikke navn længere, hun kommer til at hedde Siri. Vi skal
hente hende den 3. juli om formiddagen og vi glæder os allerede. Der
ligger et par billeder af hende på http://www.trinekc.dk/siri.php,
hvis nogen skulle have lyst til at se en 5 ugers newfpige. :)

Vi kan slet, slet ikke vente. Heldigvis siger hendes opdrætter, at vi
er rigtig velkomne til at komme og besøge hende de næste par uger, så
mon ikke vi ser hende igen inden juli?