Skærme
Fijala 3554
Så har jeg fået den, men...
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 12:41

....der er en pixelfejl :( på min nye Samsung 172x.

Dejligt billede ellers!
Pixelfejlen er i nederste venstre hjørne, ca. 5cm ind fra hver af kanterne.
Den lyser klar rødt og kan kun ses ved mørke toner på skærmen... Kan
overhovedet ikke ses ved lysere nuancer. Det er den eneste på hele skærmen.
Ved ikke om jeg skal sende den tilbage? Og risikere at jeg får en med 2 fejl
istedet?

Skærmen skal bruges til word, excel, IE o. lign. kontor-applikationer. Et
enkelt spil en gang imellem. Så det er hovedsageligt "lyse" programmer der
skal køres... Og man ser det ikke så tydeligt når det går hurtigt (i spil
f.eks.).

Christian Spøer
Omskriv "SNABELA" fra mail-adressen

Fra : Anders [8000]

Dato : 11-06-04 16:11

> Ved ikke om jeg skal sende den tilbage? Og risikere at jeg får en med 2
fejl
> istedet?

Jeg har selv været i samme dilemma med min Xerox 17" TFT. Den første jeg fik
havde en pixel fejl, men os en anden fejl så den blev byttet på garanti. Den
nye jeg så fik havde os en lille pixel fejl nede i højre hjørne (som næsten
ikke ses).

Jeg valgte at beholde, for man ku jo risikere at få en med flere. Eller en
hvor den sad et mere generende sted på skærmen. Plus du ku risikere at få en
som konstant lyste på hvis baggrund, hvilket jo ville være mere irriterende
for dit vedkommende.

Så mit råd vil være at beholde. Jeg ligger aldrig mærke til den der er på
min, så er da kun glad for jeg sparede de penge.

Mvh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 16:29

> [...]
Den
> nye jeg så fik havde os en lille pixel fejl nede i højre hjørne (som

Man bliver lidt skuffet når man opdager det. En slags "slangen i paradis" :(
Jeg har forhelvede lige brugt 4400kr på den skærm, og så er den ikke
perfekt!...

> [...]
en
> som konstant lyste på hvis baggrund, hvilket jo ville være mere

Nemlig, det er også de overvejelser jeg har gjort mig.

> Så mit råd vil være at beholde. Jeg ligger aldrig mærke til den der er på
> min, så er da kun glad for jeg sparede de penge.

Jeg hælder mere og mere til at beholde. Nu har jeg fået den over på DVI, og
nu sparker den altså for alvor røv.
Jeg havde regnet med at bruge min gamle 17" CRT som ekstra spilleskærm i
lavere opløsninger og som skærm nr. 2 til diverse, men kan slet ikke holde
ud at se på den nu :D
Jeg lægger heller ikke mærke til pixel-fejlen i spil, så det er kun i yderst
sjældne tilfælde jeg ser den.

Og hvor ville det være super nolleren at få en anden med en pixelfejl i
midten, der også kan ses på hvid baggrund!

Christian

Fra : Hans

Dato : 11-06-04 16:45

Christian Spøer wrote:
> [...]
>
> Og hvor ville det være super nolleren at få en anden med en pixelfejl
> i midten, der også kan ses på hvid baggrund!

Jeg har også en enkelt rød pixel på min 19", siddende ude ved venstre kant,
men efter et par måneder lagde jeg ikke mærke til den mere.

Mit råd vil også helt klart være, at beholde den. Du kan sagtens risikere at
få noget langt værre som du selv skriver.

/ Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 09:14

> Mit råd vil også helt klart være, at beholde den. Du kan sagtens risikere
at
> få noget langt værre som du selv skriver.

Det bliver en beholder, har lige bestemt, tak for råd!

Christian

Fra : Anders [8000]

Dato : 11-06-04 19:43

> Man bliver lidt skuffet når man opdager det. En slags "slangen i paradis"
:(
> Jeg har forhelvede lige brugt 4400kr på den skærm, og så er den ikke
> perfekt!...

Helt enig - var os det jeg gav!

>Og hvor ville det være super nolleren at få en anden med en pixelfejl i
>midten, der også kan ses på hvid baggrund!

Lige præcis - og så samtidig bruge en 100-200 kr på det.

Har faktisk aldrig lagt mærke til min. Er kun lige når folk nævner ordet
"pixel fejl" at man tænker "nå ja, sådan en har min da vist os"

Så ingen problemer i at leve med det

Vær hellere glad for hvor fed skærmen er, og alle de andre fordele den har i
forhold til din gamle skærm. Så blir man hurtigt RIGTIG glad for den :)

Mvh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 09:16

> Lige præcis - og så samtidig bruge en 100-200 kr på det.

Jeg ahr heldigvis mulighed for at sende gratis... Så det er nu ikke det der
skal afholde mig.

> Har faktisk aldrig lagt mærke til min. Er kun lige når folk nævner ordet
> "pixel fejl" at man tænker "nå ja, sådan en har min da vist os"

:D

> Så ingen problemer i at leve med det

Bliver også mere og mere glad for den jo mere jeg bruger den!

> Vær hellere glad for hvor fed skærmen er, og alle de andre fordele den har
> forhold til din gamle skærm. Så blir man hurtigt RIGTIG glad for den :)

Jep!
Tak for råd, jeg beholder den.

Christian

Fra : Anders [8000]