alternativ terapi Baby
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 09:10

Jeg overvejer at kontakte en "katte-hvisker" for at se
om jeg på den måde kan blive klogere på hvad Baby "savner/mangler" er der
nogle af jer der nogle erfaringer
med sådan noget. Jeg har fundet frem til Anette Røpke
som jeg ved er dygtig i andre sammenhænge og Bente
Iversen som jeg også har hørt lidt om. Et eller andet sted er jeg nok lidt
skeptisk og det er mange penge ud af en pension, men jeg har ikke ret mange
alternativer og ingen af dem giver garanti for at Baby bliver "gladere" så
kan
det hjælpe hende (og mig) så betaler jeg gerne, men
jeg vil meget gerne hører om jeres erfaringer / tanker
omkring det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Doris

Dato : 11-06-04 09:29

Vi har prøvet med vores springhest, den fortalte at det ikke var spring,
den skulle øve i, men gymnastikøvelser, fordi den var blevet lidt stiv i
kroppen efter vinteren. Jeg kan kun stort set anbefale det og det var kun
efter et billede, jeg havde sendt af den.
V.H. Doris.

Fra : Jytte

Dato : 11-06-04 09:49

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> bliver "gladere" så kan
> det hjælpe hende (og mig) så betaler jeg gerne, men
> jeg vil meget gerne hører om jeres erfaringer / tanker

Hej Marianne.

Måske kunne Tortiekontoen give et tilskud. Både fordi Baby jo er kommet til
dig, og fordi det kunne være interessant om det virkede.
Det har ikke virket her, men derfor kan det jo godt virke for andre.
Hvordan går det med Babys søskende?

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 10:29

Hej Jytte

Jeg synes ikke rigtigt at det er et Tortiekonto-emne, jeg
har jo påtaget mig ansvaret, også det økonomiske og jeg
skal såmænd nok finde pengene, blot ville det være ærgerligt hvis det er
"helt hen i vejret"

Hvis jeg bestemmer mig for at prøve så skal jeg nok holde jer underrettet om
det.

Den ene flyttede kort efter til Holland, men jeg har sendt en mail til den
anden, jeg har ikke hørt noget endnu, men
jeg har tænkt meget på dem, om de har de samme problemer og det giver mig
lidt "myrekryb" jeg ved jo godt at jeg nok er lidt mere "tosset" og
tålmodig når det
kommer til katte, end den "almindelige" katteejer, så jeg kan ikke lade være
med at spekulere på om de to andre tøsers ejere måske har givet op. Det var
jo ikke ejere jeg havde fundet og snakket med så jeg ved ikke ret meget om
dem.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 11-06-04 12:06

On Fri, 11 Jun 2004 11:28:58 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> wrote:

> [...]
>har jo påtaget mig ansvaret, også det økonomiske og jeg
>skal såmænd nok finde pengene, blot ville det være ærgerligt hvis det er

Netop derfor ville Tortie-kontoen da være velegnet. Det er jo noget
nyt der skal afprøves og resultaterne kan blive til glæde for os
allesammen. Det kan vel regnes under "forskning". Jeg ville i hvert
fald finde det helt i orden.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : AEK

Dato : 11-06-04 09:58

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Marianne.

Jeg har ingen erafring med det.
Men en veninde har på et tidspunkt brugt en hestehvisker med succes, til
hendes hest
Held og lykke med det.

Jeg bidrager gerne med et beløb, da du i tidens løb har gjort SÅ MEGET for
katte.

/ Anya.

---

Fra : Denise

Dato : 11-06-04 10:02

> Jeg bidrager gerne med et beløb, da du i tidens løb har gjort SÅ MEGET for
> katte.
>
> / Anya.

Vil også gerne støtte forsøget med et beløb, hvis du finder ud af noget

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 10:43

Hej Denise og Anya

Nu får I mig til at tude *igen*

Jeg er en stor fortaler for at når man påtager sig ansvaret for et dyr at
man så tager *hele* ansvaret også det økonomiske. Jeg er dybt rørt over
jeres tilbud, men synes
også at det er _mit_ ansvar og har det lidt dårligt med at andre skal være
med til at betale for det der er _min_
pligt at sørge for.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 11-06-04 11:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in message
> [...]
> jeres tilbud, men synes
> også at det er _mit_ ansvar og har det lidt dårligt med at andre skal

Jo, jo, men var Baby på een eller anden måde ikke hele Danmarks eller i
hvert tilfælde hele gruppens kat hi hi

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 23:55

Denise skrev
<Jo, jo, men var Baby på een eller anden måde ikke hele Danmarks eller i
hvert tilfælde hele gruppens kat hi hi >

*GG* pas nu på........ måske burde vi så deles lidt om hende, 14 dage ad
gangen hos hver, hmm

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 12-06-04 08:50

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> eller i hvert tilfælde hele gruppens kat hi hi >
>
> *GG* pas nu på........ måske burde vi så deles lidt om hende, 14

Ups nu skal jeg vist passe på, tøser tør jeg ikke binde an med, har Molly
til at styre drengene, det er alt rigeligt

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-06-04 12:14

On 2004-06-11 10:09:54 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> said:

> Jeg overvejer at kontakte en "katte-hvisker" for at se
> om jeg på den måde kan blive klogere på hvad Baby "savner/mangler" er der
> nogle af jer der nogle erfaringer
> med sådan noget.

Hej Marianne

Jeg har også hørt godt om Anette Røbke. På et andet forum er jeg
desuden stødt på denne dames navn http://www.dyrehealeren.dk/ , hun
blev omtalt som en person flere havde gode erfaringer med.

Du har ikke indtryk af at Baby kan ha' ondt eller være skidt, vel? Jeg
kom til at tænke på, at mange har haft gode erfaringer med
kiropraktor-behandlinger som hjælp til de særeste ting, også psykiske
ubalancer (der måske kommer af noget fysisk?).
Der er en dyrekiropraktor her på Sjælland, der er ret anerkendt (og
meget travl) men jeg kan ikke få hendes navn frem på lystavlen lige nu,
desværre.. hun har bl.a. været omtalt i flere katteblade, vist også
Kattemagasinet - måske nogen kan huske hendes navn? Jeg kender
personligt en, hvis lille hund fik det meget bedre af
kiropraktorbehandling hos hende efter at have været ret så uligevægtig
og uberegnelig.
Krydsede fingre herra.
--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 13:29

Ann R skrev
<Du har ikke indtryk af at Baby kan ha' ondt eller være skidt, vel?>

Nej jeg er rimelig sikker på at det ikke er fysisk sygdom,
dømt udfra at hun æder som en tærsker, sender "tingene" retur i den anden
ende og udfra at hun stadig udfolder
sine akrobatiske evner som gardinklatre og tager den med 120 i timen rundt i
lejligheden, mopper de andre osv. og i
det hele taget ter sig som en "dampkat på speed"
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-06-04 12:35

> [...]

> kan
> det hjælpe hende (og mig) så betaler jeg gerne, men
> jeg vil meget gerne hører om jeres erfaringer / tanker

Jeg har nok ikke fulgt helt med... men hvad er der med Baby?
Beklager hvis det er et sinke-spørgsmål

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Denise

Dato : 11-06-04 13:18

> Jeg har nok ikke fulgt helt med... men hvad er der med Baby?
> Beklager hvis det er et sinke-spørgsmål
>
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Hej Nina
Der står i hvert tilfælde lidt i tråden "overkælen kat". Det ser ud til at
Baby måske keder sig og havde det bedre på Lolland.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-06-04 13:53

> Hej Nina
> Der står i hvert tilfælde lidt i tråden "overkælen kat". Det ser ud til at
> Baby måske keder sig og havde det bedre på Lolland.
>
> --
Tak for det. Den tråd havde jeg ikke lige strikket mig igennem

Men jeg kan da på andres vejne anbefale hende her: http://www.benteastrup.dk
Jeg har ikke selv prøvet at kontakte hende, men kender en der bruger hende
flittigt, og det har da vist ikke slået fejl endnu

Hilsen Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 14:05

Hej Nina

nope det er ikke et sinke-spørgsmål

Baby har jo altid været en extrem livlig og højlydt kat,
men de sidste 3 måneders tid har det eskaleret i en grad
hvor naboerne har spurgt "hvad der sker" og jeg i stor grad er berøvet min
(meget vigtige) skønhedssøvn på grund af hendes "skrigeri" på mig virker
det som om hun savner / mangler et eller andet, herinde er der mindre
"udsigt" mindre plads og måske vigtigst af alt ingen
legekammerat der har lyst til at holde hendes tempo sådan
som Fnugger gjorde det, han var jo både mor, sparringspartner og opdrager
for hende, somalierne kan
slet ikke holde trit med hende, Barabbas, den yngste (og slankeste) er slet
ikke en *jaaa la' os lege vildt* kat han
er en udpræget puttekat, så mit bud på at Baby har udviklet sig til en
endnu større pestilens end hun plejer at være *GG* er at hun keder sig,
mangler udfordring og
modspil. Jeg er nødt til at "gøre noget" så mine naboer
og jeg selv kan få natteroen tilbage, det er der "katte-hviskeren" kunne
komme ind.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 13:51

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> bliver "gladere" så kan
> det hjælpe hende (og mig) så betaler jeg gerne, men
> jeg vil meget gerne hører om jeres erfaringer / tanker

Hej Marianne

Kender du Lene Houe www.felismir.dk
Ved, hun har et tæt samarbejde med Raiku Sarvå.

Venlig hilsen

Tina
DK Heart & Soul

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 23:40

Hej Tina

Jeg har hendes bog og ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at det var
hende jeg snakkede i tlf med omkring
Miss Hong Kong, Baby's mor, men er det ikke mere egentlige adfærdsproblemer
(*GG* mit lille pus er bestemt ikke adfærdsvanskelig, bare højlydt
besværlig)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 14:13

Hmm har lige haft min datter i tlf. hun mener at det er "fjollet" at give
små 1000 kr for at få det at vide, som jeg allerede ved, at jeg kender mine
katte så godt at jeg ikke
behøver andre til at fortælle mig hvad der er galt og at jeg burde sparer de
penge og bruge en af de løsninger jeg
selv er kommet frem til ud fra mit kendskab til Baby,
nemlig enten en omplacering til et hjem med kat/te der kan
matche Baby og hvor hun kan komme ud, eller en ny killing der kan holde
hendes tempo. Hmm en gang
imellem tror jeg at livet ville være meget mere simpelt
med guldfisk

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-06-04 14:26

> [...]
> hendes tempo. Hmm en gang
> imellem tror jeg at livet ville være meget mere simpelt

Guldfisk kan skam også fejle en masse svampesygdomme og få
adfærdsvanskeligheder. Dem i bowler svømmer rundt og rundt og rundt og
rundt. De kan bare ikke huske det

Spøg til side, ja, jeg vil nu også tro at du kender dine katte godt. Men kan
egentlig godt forstå at du søger bekræftigelse på det andetsteds inden du
vælger omplacering eller andet Men prisen på de 1000 lyder af lige lovligt
meget. Se eventuelt det link jeg gav i en anden tråd ... 150 for et hurtigt
svar på et kvarters-tid. Så kan man jo vælge at tro på det eller lade være.
Hende jeg kender der bruger den metode, har virkelig fået nogle svar der
passede.
Selv ved jeg ikke rigtig hvad jeg synes om det, men hvis det virker, har jeg
ihverttilfælde ikke noget imod det
Hvis det er hvad der skal til for at du føler dig sikker i din sag, så er
det sådan det er. Muligheden er jo også at du får et input du ikke selv har
tænkt på
You never know, life is full of surprises

Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 23:50

Nina skrev
<Men kan egentlig godt forstå at du søger bekræftigelse på det andetsteds
inden du vælger omplacering eller andet >
Ja det er jo lige det, det ville knuse mit hjerte hvis jeg omplacerede
hende og hun ikke blev mere glad, nu er det
jo ikke sådan at hun går og er dybt deprimeret hele tiden,
det er især om natten når jeg og de tre "sofapude-somalier" siger godnat, at
hun skruer op for lyden, hun har altid været rigtig glad for at hører sin
egen stemme men det har været i en mere moderat styrke.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-06-04 09:12

> [...]
> hun skruer op for lyden, hun har altid været rigtig glad for at hører sin
> egen stemme men det har været i en mere moderat styrke.

Det jeg har oplevet med siam og maine coon sammen er, at siameseren
simpelthen har en anden døgnrytme end de andre. F.eks om morgenen, der står
alle på nåle her, for at komme ud. Gerne kl 5.14 dut ! De nyder deres morgen
i haven og ved 9-10-tiden begynder de at komme indenfor og hen af middag
sover de .. og det bliver de ved med helt frem til aften. Undtagen
Lillamanden. Han er helt anderledes. Om morgenen SNORK sover han, og når det
bliver middag, så er han klar til fiduser. Og så er der ingen at lave
fiduser med.
Om aftenen ved 22 tiden til midnat ELSKER misserne haven igen, undtagen
Lilla-manden, han snorker nemlig.
Det der er det sjove ved det, er at hans døgnrytme er som mine killinger
er.... så når der er killinger i huset er der INTET med ham. Han er en
eksemplarisk kat (når han lige har vænnet sig til dem, og de HAR fattet hvem
der er bossen . Derimod når der ikke er killinger, så får han også sådan
nogle små-adfærdsproblemer. Ikke noget jeg indtil nu har fundet anledning
til at gøre noget ved. Men jeg prøver at holde ham beskæftiget så meget som
muligt ellers må jeg jo planlægge kuldene efter hinanden

Mon ikke hende Baby simpelthen keder sig, fordi hendes rytme er anderledes?
Hvem var det der havde et hamster eller sådan noget som underholdning?
....altså bare til at kigge på *G* Bare en tanke herfra

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-06-04 10:36

Nina skrev
<Hvem var det der havde et hamster eller sådan noget som underholdning?
....altså bare til at kigge på *G* Bare en tanke herfra>

*GG* Baby har faktisk 2 store bure med rotter og op til flere terrarier med
slanger der alle er nataktive, så hun har nok at kigge på og til en vis grad
"virker" det også, men altså ikke nok.....

Hmm det er interessant med dine observationer med
Lillamanden, den vinkel havde jeg ikke tænkt over, det
er en af grundene til at denne gruppe er uvurderlig, man
kan engang imellem "stirre sig blind" på nogle bestemte
ting, så man helt glemmer at der kan være andre vinkler.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-06-04 11:42

"
> [...]
grad
> "virker" det også, men altså ikke nok.....

LOL så er det nok ikke nataktivitet hun mangler

> [...]
> kan engang imellem "stirre sig blind" på nogle bestemte
> ting, så man helt glemmer at der kan være andre vinkler.

Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at de har forskellig døgnrytme. Undre mig
over at jeg ikke har hørt det fra andre, for det er tydeligt.
Men jeg synes den forskel er mærkelig, for jeg vil umiddelbart tro at det er
Siameseren der er "forkert på den" mht rytmen. Det er jo i skumringen de
finder deres byttedyr, og ikke om dagen i høj solskin. Er siameseren så
langt fra naturen? er den nedarvet fra den anden side af kloden, hvor tiden
vender "på hovedet".... eller er den måske slet ikke et katte-rovdyr ?!
*fnis*

Men som Vibeke skriver nedenfor... så har de en anden rytme..... synes det
er lidt mystisk. Maine Coonen har som voksen en rytme som et rovdyr på
savannen. Killinger har meget kortere intervaller, og er gerne med på lidt
spræl også om dagen.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-06-04 11:46

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er lidt mystisk. Maine Coonen har som voksen en rytme som et rovdyr på
> savannen. Killinger har meget kortere intervaller, og er gerne med på lidt

Hej Nina
Det er da faktisk ret interessant, jeg har egentlig aldrig tænkt over det,
for alle mine er jo siamesere (ja, to af dem er godt nok orientalere) og så
bemærker man jo ikke forskellene.
Måske skulle vi starte en ny tråd for at høre om de forskellige racers
døgnrytme?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-06-04 15:53

> [...]

> bemærker man jo ikke forskellene.
> Måske skulle vi starte en ny tråd for at høre om de forskellige racers

Ja det kunne være interessant at høre.

Mine tanker om det er, at af en eller anden grund har Siameser-katten ikke
haft grund til at jage om natten/skumringen. Jeg kender ikke nok til
baggrunden for den race, til at kunne gætte på det. Men de har vel ikke
engang været vegetarer? Eller måske de har levet af mennesker i så mange
generationer, at det var bedst at være vågen om dagen? ... og kan det
hænge sammen med de blå øjne. En fornemmelse jeg har er at siameserne er
mere lysfølsomme end de gul-øjede. Måske er det så simpelt så den er så
social og derfor tilpasser sig menneskerne for at opnå mest muligt...
Nu er siameser-racen jo en rigtig rigtig gammel race, men noget må gøre dem
anderledes end de dyr på sletten.... måske der er andre racer

Start bare en ny tråd, det kunne være sjovt at høre hvordan andre
katteracers rytme er

Hilsen Nina ogde 7 sovende cooner og den livlige siam

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-06-04 13:08

Nina skrev
< er den nedarvet fra den anden side af kloden, hvor tiden
vender "på hovedet"....>

*GG* min engang imellem lidt for "kløgtige" søn rystede på hovedet af mig
og sagde at selvfølgelig havde Baby en anden rytme, hun kører på Hong
Kong-tid endnu.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-06-04 15:56

> [...]
>
> *GG* min engang imellem lidt for "kløgtige" søn rystede på hovedet af mig
> og sagde at selvfølgelig havde Baby en anden rytme, hun kører på Hong

ROFLMAO - 2 års jetlag
Enhver forretningmands mareridt !

Nina

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-06-04 20:16

> Det jeg har oplevet med siam og maine coon sammen er, at siameseren
> simpelthen har en anden døgnrytme end de andre.

Hej
Jeps, det er nemlig rigtigt. Her i huset skal man ikke komme til at stå for
tidligt op om morgenen. Alle kattene (9 stk. siamesere) snorksover. De står
først op lidt efter os andre, om aftenen er der som regel også ro, men midt
på dagen !!!!!
Men nu er flere af mine selvfølgelig også ved at være lidt oppe i alderen

Hilsen Vibeke

---

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-06-04 11:46

> [...]
> på dagen !!!!!
> Men nu er flere af mine selvfølgelig også ved at være lidt oppe i alderen

Og så er det jeg ovenfor spørger: Hvorfor er siameseren sådan "ude af trit"?
....altså hvis jeg sammenligner med vilde kattedyr. Det er nok nærmest
umuligt at sparke liv i en Maine Coon her midt på dagen. Hvis en går rundt,
er det ofte bare for at finde et bedre slumrested.

I dag er mine lidt bagud, da klokken er næsten 13. De er ikke helt gået til
ro endnu. Men der er ikke leg nogle steder. De ligger forskellige steder,
vågne, men dovne. Indenfor en time så sover de .. og bliver ved helt til
efter aftensmadstid.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-06-04 14:04

On 2004-06-13 12:46:01 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> said:

> Og så er det jeg ovenfor spørger: Hvorfor er siameseren sådan "ude af trit"?
> ...altså hvis jeg sammenligner med vilde kattedyr.

Tjah, vores to er nærmest - hm - tilpasningsdygtige.. *g* De er nemlig
stort set aktive når vi er. Så når der er underholdning, nus, kæl,
spændende mad, leg eller bare noget at kigge på i farvandet, så er de
vågne. Når vi sover, ikke er hjemme (tror jeg), er optaget af computer,
TV, bøger eller lignende, så sover de. Helst i samme rum som vi
opholder os. Det sidste dog med modifikationer, for hvis man ikke kan
ligge på skødet imens eller vi er for længe optaget, så skælder Donna
os ud. *g*
Derudover ser det ud som om de har en rytme der hedder ca. 3 - 4 timers
søvn ad gangen afbrudt af et par timers aktivitet. Da de var yngre var
de aktive perioder selvfølgelig længere - og vildere! *g*
De kan ikke lide, når vi ændrer vores rytme. Det forvirrer dem
tilsyneladende, og så kan man sagtens opleve en kat der råber ad én,
fordi man sover når man plejer at være vågen - eller fordi man er oppe,
når man plejer at være gået i seng.. uorden! *s*
--
Knus fra Ann R

Fra : Jytte

Dato : 11-06-04 14:28

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> holde hendes tempo. Hmm en gang
> imellem tror jeg at livet ville være meget mere simpelt

Hej Marianne.

Efter mere end 50 år med katte er jeg af den overbevisning at nogen katte er
umulige at holde som indekatte, selvom de er vokset op inde. De trives
simpelthen ikke.
Jeg tror den bedste løsning for Baby er en omplacering hvor hun kan komme
ud. Jeg er tilhænger af indekatte, men i Babys tilfælde tror jeg ikke det
går i en lejlighed. Hun er sikkert en dygtig jæger, så en museplaget gård
ville nok være godt.

Hvis du bestemmer dig for en "kattehvisker", vil jeg gerne hjælpe lidt
økonomisk.

Hilsen
Jytte der har dovne birmaer der daser i sofaen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 11-06-04 23:26

Jytte skrev
<Efter mere end 50 år med katte er jeg af den overbevisning at nogen katte
er umulige at holde som indekatte, selvom de er vokset op inde. >

Det har du helt ret i, det undrer mig bare lidt at det så først er de sidste
3 mdr vi har haft problemet, Baby bliver 2 år først i oktober, det er næsten
1½ år uden problemer,
hun var jo også udelukkende indekat da vi boede på Lolland. Hmm jo mere jeg
lærer om katte des mere går det op for mig at der er alt for meget jeg ikke
forstår/ved.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jytte

Dato : 12-06-04 08:19

Hmm jo
mere jeg lærer om katte des mere går det op for mig at der er alt for
> meget jeg ikke forstår/ved.

Hej Marianne.

Katte er uudgrundelige, det er charmen ved dem. Men det er ikke så
charmerende midt om natten.
Det kunne være interessant med en "kattehvisker", der må jo være noget Baby
er utilfreds med. Men det skal nok ikke være en adfærdsbehandler.
Jeg mener Bente Iversen og Lene Houe er adfærdsbehandlere.

Hilsen
Jytte

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 14-06-04 12:39

In article <40ca3248$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
>lærer om katte des mere går det op for mig at der er alt for meget jeg ikke

Hej Marianne!

Det tycker jag ju också att du har svarat på, du har nyligen flyttat
till ett ställe som helt uppenbart inte ger henne lika mycket stimuli.
Kanske dina andra katter har blivit lite slöare också? Vad har hänt med
Fnugger förresten? Har ju varit borta ett tag.

Jag tycker faktiskt att din dotter har rätt, jag tror att du kan minst
lika mycket om katter som någon som inte alls känner Baby. På sin höjd
tror jag att en duktig person skulle kunna bekräfta din egen teori.
Knappast är nu Baby så medveten om vad hon saknar heller att det skulle
vara "formulerat" hos henne.

Jag tror ärligt talat att du måste fatta det svåra beslutet att
omplacera henne till ett ställe med utemöjligheter och gärna andra
"vilda" katter. Att skaffa en katt till är naturligtvis möjligt, men det
är ju inte sagt att resten av din flock skulle uppskatta *två* vilda
katter heller.

Det skär i hjärtat, jag vet, jag har själv omplacerat två katter
eftersom de uppenbart inte trivdes som innekatter, fast jag gick ut med
dem i sele. Och åtminstone Sigmund blev en mycket harmonisk katt som
slutade flyga på folk omotiverat och jama högt av uttråkan. Han levde
ett gott kattliv som inne/utekatt i flera år tills han avlivades pga cancer
straxt före påsk. Och en lustig sak var att han blev mycket lugnare när
han fick vara ute, klättrade en del i träd och så, men var oftast nöjd
med att sitta och iaktta omvärlden. Men han behövde absolut den
stimulin.

Anttis nya ägare tappade jag tyvärr kontakten med i samband med en
utomlandsvistelse, men de sa att han trivdes men blev ännu skyggare än
tidigare. Men han var också en hittekatt som man inte visste så mycket
om, utom att han var livrädd för män, speciellt sådana med stora
fötter( (Inte ens min pappa som annars alla katter brukar älska kunde
komma nära honom. Med mig var han alltid kelen.) Men han låg vid dörren
och *skrek* i timmar om han inte fick komma ut, så jag hittade ett hem
åt honom ute på landet.

Ledsen att inte kunna komma med några andra råd, men tänkte att ett par
positiva historier om omplacering kanske kan göra det lite lättare för
dig. Men det måste ju vara ditt beslut - detta är mitt förslag på basen
av vad du berättat.

h. Kristina i Hfors
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-06-04 14:22

Kristina skrev
<Vad har hänt med Fnugger förresten? >

Fnugger fik epilepsi i januar og selv max dosis medicin
kunne ikke holde ham anfaldsfri, men gjorde ham blot bange fordi han ikke
rigtig havde kontrol over sin krop,
så jeg valgte at aflive ham, jeg kunne simpelthen ikke
bære tanken om at min store dejlige dreng skulle leve på den måde.

Ja det er en svær beslutning med Baby, og for Baby's og min egen skyld er
jeg nødt til at gøre alt hvad jeg kan for
at være så sikker som overhovedet mulig, på at det også bliver det rigtige
jeg gør og det er jo ikke kun gjort med at beslutte omplacering, så kommer
det rigtigt svære nemlig at finde det nye hjem, med Baby's personlighed og
mine krav, vil det ikke blive nogen nem sag.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-06-04 09:27

Nu har jeg spekuleret mig gråhåret (ja det _kan_ jo
ikke være alderen, vel) har lavet lister for og imod osv.
jeg har besluttet at prøve det, er simpelthen nødt til at have mere
afklaring før jeg gør noget der kan give flere/andre problemer

Så skulle der vælges en "terapeut" Bente Astrup, som
Nina sendte link til, har lukket hele juni og juli, så jeg har
valgt Anette Røpke, der er andre der nok er billigere, men
som man heller ikke kan finde ud af så meget om, og udfra den indstilling at
Anette er meget eksponeret i medierne så har hun også mere at tabe og at hun
derfor må være mere seriøs, hmm blev det forståeligt.

Nu skal jeg så vælge hvilken "model" foto eller personlig, foto koster
750 kr, personlig 850 kr, med
kun 100 kr i forskel vælger jeg personlig, dvs at Baby
og jeg tager til hende, jeg kunne godt forestille mig at
forløbet ville åbne for nye spørgsmål og at det derfor
vil være godt at få dem afklaret "her-og-nu" fremfor
måske at skulle igennem en ny session.

Til alle jer der har været søde og tilbudt hjælp, jeg er
rørt og meget taknemmelig, men også lidt "flov" (hmm
er det, det rigtige ord) og I skal alle vide at jeg vil gøre
dette for Baby's og min egen skyld og jeg nok skal finde pengene I må ikke
føle jer forpligtiget, under alle omstændigheder skal jeg nok "tegne og
fortælle" alt omkring det. Nu skal jeg bare finde ud af hvornår min datter
kan lege chauffør, så jeg kan bestille en tid.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-06-04 09:34

For jer der er interesseret er her linket til Anette's side
http://www.the-animal-behavioural-school.dk/default.htm

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-06-04 11:26

On 2004-06-15 10:26:46 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> said:

> Nu skal jeg bare finde ud af hvornår min datter
> kan lege chauffør, så jeg kan bestille en tid.

Hej Marianne

Held og lykke til dig og Baby

Om at bestille tid. Jeg ved helt bestemt at Anette også tager ud til
folk i deres hjem (hun har været hjemme hos min veninde for at
observere hendes hunde sammen). Men det er måske dyrere??
--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-06-04 12:25

Hej Ann

Tak skal du ha'

Ja det koster 100 kr ekstra + transport.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 16-06-04 08:38

> [...]
> forløbet ville åbne for nye spørgsmål og at det derfor
> vil være godt at få dem afklaret "her-og-nu" fremfor

Det bliver spændende at se, om hun kan gøre noget. Jeg vil dog foreslå, at
_hun_ kommer hjem til dig, for måske er det bedre at se Baby i sine
omgivelser.

> [...]
datter
> kan lege chauffør, så jeg kan bestille en tid.

Ja flov er vist et helt forkert ord, så vidt jeg ved har du ikke bedt nogle
om andet et gode råd. Og vi føler os absolut ikke forpligtet (tror jeg
snakker på alles vegne men vi er jo flere der gerne vil støtte
projectet af interesse.
Jeg har oprettet en ny tråd "Project Baby/Annette Røpke" hvor dem der vil
støtte på den ene eller anden måde kan gøre det.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 11-06-04 14:30

Hmm en gang
> imellem tror jeg at livet ville være meget mere simpelt
> med guldfisk

Yes, eller papegøjer der kan blive meget gamle.
Men hvorfor skal livet også være simpelt, det er jo udfordringerne der gør,
at vi lever

--
Hilsen Denise

Fra : Jane

Dato : 11-06-04 14:34

Marianne Hellemose skrev i

> Jeg overvejer at kontakte en "katte-hvisker" for at se
> om jeg på den måde kan blive klogere på hvad Baby "savner/mangler"

Det lyder nok tosset, men nogle gange har jeg også overvejet det
bare for at høre om min kat måske har noget hun vil sige til
mig, ikke fordi vi har nogle problemer i dagligdagen (syntes
jeg). Men prisen afskrækker mig.

> er der nogle af jer der nogle erfaringer
> med sådan noget.

Det vil være meget spændende at høre om.

> jeg vil meget gerne hører om jeres erfaringer / tanker
> omkring det.

Jeg vil gerne smide lidt ind på Tortie kontoen i den anledning
så jeg kan finde ud af om jeg selv engang skulle bruge de
penge eller spare dem.

Så kunne du jo anmelde hende som et "produkt" på hjemmesiden.
Måske var det muligt at få nedslag i prisen pga. al den
reklame hun vil opnå ved forsøget?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Kate

Dato : 15-06-04 23:42

> [...]

> om jeg på den måde kan blive klogere på hvad Baby "savner/mangler"
> er der nogle af jer der nogle erfaringer

Jeg har været væk fra gruppen siden fredag pga nedbrudt internet derfor
den sene kommentar.

Jeg håber du får hjælp til at hjælpe Baby og at Anette Røpke er pengene
værd. Selv har jeg ofte spekuleret på om jeg kunne ha' gjort noget for
at lette Oliwer's tilværelse. Faktisk er jeg, nu hvor jeg har en god
flok, blevet overbevist om at Oliwer faktisk slet ikke havde det godt,
men det er jo desværre bagklogskabens ulideligt klare lys der spiller
ind.
Underligt nok har jeg, ovenpå flytningen, oplevet en forandring med
modsat fortegn. Johan som ellers aldrig har haft en god appetit er
begyndt at tigge mad, men også begyndt at feje de andre katte væk hvis
han ikke er færdig med at spise. Det har han ikke gjort siden han var
en meget ung kat.
Mowgli er desværre stadig efter Johan, men på flere punkter synes jeg
faktisk at min lille flok fungerer bedre end i den gamle lejlighed. Jeg
har tænkt at det måske var sundt for Doughnut at komme et sted hen hvor
alle havde samme følelse af ukendhed.

Jeg ser frem til at høre om dine erfaringer med "kattehviskeren"

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-06-04 08:05

Kate skrev
< men på flere punkter synes jeg faktisk at min lille flok fungerer bedre
end i den gamle lejlighed. Jeg har tænkt at det måske var sundt for Doughnut
at komme et sted hen hvor alle havde samme følelse af ukendhed.>

Det har du nok ret i, det at territoriet er ukendt for dem alle kan betyde
ret meget, ingen er på "hjemmebane"

Jeg skal nok dele hele oplevelsen med jer.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi