også dyrlæge besøg
Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-06-04 08:31

vi skal også til dyrlægen i morgen, så min basenji tæve, kan få taget
stingene efter at have fået fjernet livmoderen i sidste uge - det har været
en slem omgang, da dyrlægen i første omgang prøvede at behandle tæven
medicinsk med hormonindsprøjtninger - men da det ikke virkede (livmoderen
var stadig hævet og tæven havde feber) blev hun så opereret, noget jeg ville
have ønsket var bleven gjort i stedet for alle de insprøjtninger - men man
følger jo dyrlægens anvisninger fordi man tror de ved bedst -

regningen ? helt vildt ........................... og det er pointen i
dette indlæg: har dyrlægerne nogen ide om hvilke udgifter de påfører en
hunde ejer og det kan jo være een af grundene til, at så mange dyr bliver
aflivet, netop på grund af de tårnhøje regninger man præsenteres for

hilsen Pia

Fra : Holm

Dato : 11-06-04 09:31

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunde ejer og det kan jo være een af grundene til, at så mange dyr bliver
> aflivet, netop på grund af de tårnhøje regninger man præsenteres for

Hej Pia .

Nogle dyrlæger har , og andre har ikke .
Jeg finder det nøjagtig ligeså forkasteligt som du , og jeg har jo selv
arbejdet i branchen.....
Jeg kan fortælle at nogle udgifter også er helt absurde for dyrlægerne (
især medicin indkøbt fra apotek mm ) og derfor bliver nogle regninger ret
høje ....
Men det er ikke altid fair , og ja , det resulterer for ofte i at folk får
deres dyr aflivet , eller må ty til lån....

Det er virkelig dyrt at havne hos dyrlægen ...man kan jo så vælge at
sygeforsikre sine dyr også , og nogle steder er det ikke specielt dyrt
.....men alligevel , det er ret bekosteligt for de fleste ...desværre .

Hilsen Holm

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-06-04 13:05

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sygeforsikre sine dyr også , og nogle steder er det ikke specielt dyrt
> ....men alligevel , det er ret bekosteligt for de fleste ...desværre .

Hej Holm - der er mig bekendt ingen forsikringsselskaber, der forsikrer
eller betaler når en tæve får en betændt livmoder, hvilket er en dyr omgang
og jeg synes der er rigtig mange tæver, der netop får fjernet livmoderen i
forbindelse med en løbetid - det er en nødvendighed når livmoderen er
betændt, undrer mig bare over, at så mange tæver bliver får denne
betændelse - Min tæve fik et kuld hvalpe lige før jul sidste år men at det
skulle være på bekostning af at hun blev syg var ikke det jeg havde ønsket
for hende ....................

PS - hvad har du bedrevet i brancen?

hilsen Pia

Fra : Holm

Dato : 11-06-04 14:04

> [...]
> skulle være på bekostning af at hun blev syg var ikke det jeg havde ønsket

Hej Pia ...

Jeg har siden 1989 arbejdet som veterinærsygeplejerske , men aldrig taget
skoledelen , fordi jeg så hurtigt fik fast arbejde på en klinik .

Det er rigtigt at mange tæver får pyometra , og det er ret underligt hvorfor
det sker så tit , det har jeg desværre ingen forklaring på .
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det skyldes at vores tamhunde er
kommet så langt væk fra det naturlige .
I vilde ulveflokke kommer tæven nemlig kun i løbetid en gang om året ,
hvorimod vores tamhunde jo gør det 2 gange .......bare en tanke .

Jeg kan ved ikke om nogle forsikringsselskaber dækker pyometra , men det
burde de faktisk , da det opstår akut .
Jeg ved de ikke dækker sterrilisation og kastrationer mm...

Hvad forsikringer så værd ?....

Iøvrigt mener jeg at der findes et dyrefond som i nogle tilfælde kan hjælpe
økonomisk , hvis man er i knibe ...kan ikke huske hvem det er ...

Mange hilsener
Holm

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-06-04 14:25

> [...]
hjælpe
> økonomisk , hvis man er i knibe ...kan ikke huske hvem det er ...

hej igen - jamen så har du jo indgående kendskab til mange ting En
basenji kommer nu kun i løbetid een gang om året, så den teori med de 2
årlige løbetide gælder ikke denne race ......... kan det ligge i foderet?
blot en strøtanke ........ og nej, der er ingen forsikringsselskaber, der
dækker livmoderbetændelse med efterfølgende operation ........... det skal
de nok holde sig fra åbenbart ............ og hvad angår dyrefond, der
kan hjælpe, så eksisterer disse ikke mere .......... der er kun banklån
eller afbetaling til dyrlægen ........... suk ...........

hilsen Pia