VPN og netværks logon
Fra : Jens Gervil

Dato : 11-06-04 00:33

Hejsa

Jeg håber der en mindst en expert der kan hjælpe med følgende problem.

Opsætning:
Kontor:
Windows2000 server og en Zywall 10 - fast IP adresse og netværk
192.168.1.xxx (serveren hedder "server" har IP 192.168.1.32 og
domainnavnet er nst)

Hjemmearbejdspladser (klienter): Windows2000Pro - Zywall HomeVPN II -
nogle har fast, andre dynamisk IP - subnet 192.168.2.xxx

Det er ikke noget problem at lave VPN forbindelsen, den "popper" fint
op når klienten tænder for PC'en.

Problemet er at logge på domainet. Når klienten er logget ind kan han
godt pinge de interne adresser (f.eks 192.168.1.32) men f.eks kan
Outlook ikke finde exchangeserveren og delte drev kan heller ikke
oprettes (den kendte og elskede fejl "det lokale enhedsnavn bruges
allerede").

Det mystiske er at alt fungere perfekt hvis klienten enten under log
on eller efterfølgende benytter den indbyggede VPN opkaldsforbindelse.
Problemet er bare at den ikke benytter den hardware VPN forbindelse
der er lavet!

Jeg har forsøgt mig med Lmhosts filen, men det virker ikke (det kan
godt være at jeg gør noget forkert, det trods alt hele 3 linier)

Zyxel support har hjulpet meget, men er som jeg, kørt fast.
Jeg kunne selvfølgelig lade som ingenting, men chefen bliver nok lidt
muggen over at jeg har købt for over 10.000 kr. firewalls hvis de ikke
bliver brugt, så jeg håber I kan hjælpe.?

Mvh
Jens Gervil
og jo, der bliver taget imod på emailen - den bliver bare nedlagt når
der er for mange spammails på den

Fra : Svend

Dato : 11-06-04 10:02

"Jens Gervil" <antispam@gervil.dk> wrote in message
> [...]
> muggen over at jeg har købt for over 10.000 kr. firewalls hvis de ikke
> bliver brugt, så jeg håber I kan hjælpe.?

Hvad står der i din lmhost fil
Hvad hedder serveren
Hvad hedder domænet ?

--
Svend

Fra : Jens

Dato : 11-06-04 17:18

On Fri, 11 Jun 2004 11:02:22 +0200, "Svend" <2@lazy.dk> wrote:

>"Jens Gervil" <antispam@gervil.dk> wrote in message

>Hvad står der i din lmhost fil
>Hvad hedder serveren
>Hvad hedder domænet ?

Hrmf... Røde øre ....

lmhosts.sam virker ikke til så meget
Jeg ved ikke hvad der er gået galt (andet end at jeg har brugt nætter
på at løse problemet) men jeg havde ikke lige gemt filen uden
efternavn, og så kan maskinen jo af gode grunde ikke læse den.

Alt spiller nu, og set i bagklogskabens lys er det jo herrenemt at
sætte op

Mvh
Jens