Ray Charles er død
Fra : Peter T.

Dato : 10-06-04 21:42

<http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=923455&forside>

Æv.

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Thomas

Dato : 10-06-04 23:13

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns9504E6EB9B6Cmuuuuuuuuuuuuuuuuh@212.54.64.134...
> <http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=923455&forside>
>
> Æv.

Ak ja - Det er jo uundgåeligt... De store forlader os én efter én...
R.I.P. Ray Charles.

Er der nogen der kan ihukomme andre store musikere der er gået
bort på denne side af årtusindeskiftet??

Lige umiddelbart er George Harrisson den eneste jeg kan komme
i tanke om...

..Thomas

Fra : Jacob E.

Dato : 10-06-04 23:38

Thomas wrote:

> [...]
> bort på denne side af årtusindeskiftet??
>
> Lige umiddelbart er George Harrisson den eneste jeg kan komme

Robert Palmer

Mvh Jacob

Fra : Jens

Dato : 11-06-04 00:05

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bort på denne side af årtusindeskiftet??
>
> Lige umiddelbart er George Harrisson den eneste jeg kan komme

Johnny Cash 12. sep 2003

Jens

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-06-04 00:38

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> enriched usenet with:

> Ak ja - Det er jo uundgåeligt... De store forlader os én efter én...
> R.I.P. Ray Charles.
>
> Er der nogen der kan ihukomme andre store musikere der er gået
> bort på denne side af årtusindeskiftet??

Musikere bortgået efter 1. jan 2000
Aaliyah 25-Aug-2001
Gene Allison 28-Feb-2004
Chet Atkins 30-Jun-2001
Paul Atkinson 02-Apr-2004
Harry Babbitt 09-Apr-2004
Hank Ballard 02-Mar-2003
Jan Berry 26-Mar-2004
Dave Blood 10-Mar-2004
Victor Borge 23-Dec-2000
Benny Carter 12-Jul-2003
Johnny Cash 12-Sep-2003
June Carter Cash 15-May-2003
Randy Castillo 26-Mar-2002
Ray Charles 10-Jun-2004
Rosemary Clooney 29-Jun-2002
Perry Como 12-May-2001
Don Cornell 23-Feb-2004
Celia Cruz 16-Jul-2003
Ian Dury 27-Mar-2000
John Entwhistle 27-Jun-2002
Dale Evans 07-Feb-2001
Brenda Fassie 09-May-2004
Malachi Favors 30-Jan-2004
Genevieve 14-Mar-2004
Maurice Gibb 12-Jan-2003
Don Gibson 17-Nov-2003
Lionel Hampton 31-Aug-2002
George Harrison 29-Nov-2001
John Lee Hooker 21-Jun-2001
Jam Master Jay 30-Oct-2002
Waylon Jennings 13-Feb-2002
Elvin Jones 18-May-2004
Fred Karlin 26-Mar-2004
Barney Kessel 06-May-2004
Peggy Lee 21-Jan-2001
Ty Longley 20-Feb-2003
Lisa "Left Eye" Lopes 25-Apr-2002
Herbie Mann 01-Jul-2003
Robert Palmer 26-Sep-2003
Johnny Paycheck 18-Feb-2003
Tito Puente 31-May-2000
Big Pun 07-Feb-2000
Robert Quine 31-May-2004
Dee Dee Ramone 05-Jun-2002
Joey Ramone 15-Apr-2001
Mongo Santamaria 01-Feb-2003
Joe Schermie 26-Mar-2002
Compay Segundo 13-Jul-2003
Nina Simone 21-Apr-2003
Edwin Starr 02-Apr-2003
Joe Strummer 22-Dec-2002
Niki Sullivan 06-Apr-2004
Suraiya 31-Jan-2004
Randy Warmer 12-Jan-2004
Barry White 04-Jul-2003
John Whitehead 11-May-2004
Iannis Xenakis 04-Feb-2001
Warren Zevon 07-Sep-2003

Ifølge http://deadpool.rotten.com/occupations/musician.html
(Hvis du har talent for at forudsige, hvornår folk dør, så spil med. Det
gør det lige lidt mere interessant at læse nyheder. Jeg har forøvrigt lige
fået mit første point for Ronald Reagan.)

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Melanie C - I Turn To You

Fra : Peter T.

Dato : 11-06-04 01:13

Lars Kyndi Laursen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Musikere bortgået efter 1. jan 2000

Af de afdøde, kender jeg:

> Victor Borge 23-Dec-2000
> Benny Carter 12-Jul-2003
> Johnny Cash 12-Sep-2003
> June Carter Cash 15-May-2003
> Ray Charles 10-Jun-2004
> Don Gibson 17-Nov-2003
> George Harrison 29-Nov-2001
> John Lee Hooker 21-Jun-2001
> Peggy Lee 21-Jan-2001
> Herbie Mann 01-Jul-2003
> Robert Palmer 26-Sep-2003
> Nina Simone 21-Apr-2003
> Joe Strummer 22-Dec-2002
> Barry White 04-Jul-2003

Det er en mærkelig liste, at skulle tage stilling til. Og flertallet af
dem anede jeg ikke engang, at de var bortgået. Men sådan er det hos mig
åbenbart... Hører jeg ikke noget til dem, går jeg ud fra, at de er gået på
pension eller blot lever et stille liv. For stjerner dør jo (helst) ikke.

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-06-04 01:27

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> enriched usenet with:

SNIP

> [...]
> hos mig åbenbart... Hører jeg ikke noget til dem, går jeg ud fra, at
> de er gået på pension eller blot lever et stille liv. For stjerner

På det link, der var nedenunder listen, er der ved de fleste en kort
forklaring på, hvem de var eller et nummer, de var kendt for, evt. kan man
jo tage Google til hjælp. Jeg kendte til en hel del flere af dem end det
antal, du nævnte; måske ikke musikalsk, men så af omtale. Jeg har da hørt
om gruppen The Ramones, og der var også en af Bee Gees-brødrene, og der var
også flere country-stjerner.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Metallica - Nothing Else Matters