MS Windows
briani 27239
XP-Pro oven på XP-Home m. Boot maneger
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 10-06-04 20:38

På arbejde i et domæne har jeg en maskine med 3 brugere.......

Maskinen er i øjeblikket m. XP-Home DK og kan derfor ikke meldes ind i
Domænet. Jeg vil så gerne lægge XP-Pro UK oven på ( Har ikke DK ver.)
Hvad sker der - vil det virke m. XP-Pro UK ovenpå XP-Home DK?

Jeg vil nødig formatere da der er installeret en del software og
hardware på maskinen.

Dertil er der også en Mandrake m. bootmaneger, og W2K/W98/ NT4 med
endnu en Bootmaneger.

Jeg har tænkt mig at boote op i XP home, smide XP-Pro cd'en i og så
installere XP-Pro på den måde....

Er det dødsdømt ? eller ?????

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 10-06-04 21:34

Jørgen Elmer wrote:
> [...]
> endnu en Bootmaneger.
>
> Jeg har tænkt mig at boote op i XP home, smide XP-Pro cd'en i og så

Du kan oprette en ny partition og lægge din XP.Pro.UK ind på dén.
WindowsXP sørger for at opdatere/overskrive MBR (master boot record), så
du ved opstart kan vælge at starte hvilken XP du nu ønsker.
Ang. Mandrake, så vil jeg mene at den pågældende bootmanager (grub eller
lilo velsagtens?) skal geninstalleres/genindstilles når XP har
overskrevet MBR'en.

XP burde også kunne opdage Win98...NT4 er jeg ikke lige sikker på.

/Kristian

--
Using Mozilla Thunderbird 0.6

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-04 00:08

Jørgen Elmer skrev:

>Maskinen er i øjeblikket m. XP-Home DK og kan derfor ikke meldes ind i
>Domænet. Jeg vil så gerne lægge XP-Pro UK oven på ( Har ikke DK ver.)
>Hvad sker der - vil det virke m. XP-Pro UK ovenpå XP-Home DK?

Kan man ikke. sprogversion skal være den samme.
--
Knud