Opkald til DK fra udlandet - kan telefonbo~
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-06-04 20:10

Jeg skal til Paris og regner med at skulle ringe hjem et par gange. Jeg har
en Nokia 3410 (+ Telmore) og er tilmeldt international telefoni. Men jeg har
et par spørgsmål:

Når jeg skal ringe fra Paris til Kbh., er jeg så nødt til at skrive nummeret
manuelt med landekoden foran. Altså 45xxxxxxxx, eller kan jeg allerede
hjemmefra lægge alle numrene ind i telefonbogen med den rigtige landekode
foran ?

Det sidste har jeg faktisk prøvet, men det gik ikke godt. For når jeg har
skrevet landekoden for Danmark (45) foran et nummer, så kan jeg ikke ringe
til dette nummer her fra Danmark. Om det virker fra udlandet, véd jeg ikke.

Kan man slet ikke bruge telefonbogen i forbindelse med udlandsopkald?

Hvordan gør man?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Frk. K

Dato : 10-06-04 20:10

> [...]
> skrevet landekoden for Danmark (45) foran et nummer, så kan jeg ikke ringe
> til dette nummer her fra Danmark. Om det virker fra udlandet, véd jeg

Nu husker du at skrive +45xxxxxxxx eller 0045xxxxxxxx ikke?

-Camilla

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-06-04 20:28

Frk. K wrote:

> Nu husker du at skrive +45xxxxxxxx eller 0045xxxxxxxx ikke?
>
> -Camilla

Det hjalp da jeg huskede plusset, nu kan jeg ringe til personer her i landet
med landekoden foran. Så er spørgsmålet bare om det også virker fra
udlandet/Frankrig?

v.h.
Jakob

Fra : apollo14

Dato : 10-06-04 20:52

Jakob Munck wrote:

> Det hjalp da jeg huskede plusset, nu kan jeg ringe til personer her i landet
> med landekoden foran. Så er spørgsmålet bare om det også virker fra
> [...]
Det gør det, så længe du husker at taste +45 foran alle numre, så længe
de er danske.
Jeg har på arbejdstelefonen altid +45 foran, da vi har telia med
lokalnummer. Og det er jeg så også begyndt med på min private mobilteleofn.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-06-04 21:20

"Jakob Munck" <j.munck_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det hjalp da jeg huskede plusset, nu kan jeg ringe til personer her i landet
> med landekoden foran. Så er spørgsmålet bare om det også virker fra
> udlandet/Frankrig?

Hvis du skriver +45 foran, virker det fra alle lande hvor du kan bruge din
telefon. Hvis du sætter 0045 foran, vil det kun virke fra de lande der har "00"
som udlandspræfix. Eksempelvis ikke fra Australien som (vistnok) har "0011" som
udlandspræfix.

Claus

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 11-06-04 23:06

On Thu, 10 Jun 2004 21:28:27 +0200, "Jakob Munck"
<j.munck_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

>Så er spørgsmålet bare om det også virker fra
>udlandet/Frankrig?

Da jeg var i Lyon i efteråret 2002 virkede +45 ikke hos - SFR? Så jeg
måtte enten bruge et andet, eller sætte 00 ind i stedet for +. Lidt
besynderligt.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 12-06-04 00:23

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote:

>Da jeg var i Lyon i efteråret 2002 virkede +45 ikke hos - SFR? Så jeg
>måtte enten bruge et andet, eller sætte 00 ind i stedet for +. Lidt
>besynderligt.

Der er kun en ting at sige: "Deres net var opsat af en flok tåber." Alle
net skal kunne klare +45, ellers overholder de ikke GSM standarden.

Peter