MS Windows
briani 27239
RPC Service i Windows 2000
Fra : Peter

Dato : 10-06-04 17:53

Hej

Jeg har ved en fejl fået disabled RPC servicen i Windows 2000 og nu opfører
Windows sig meget mærkeligt (har ikke noget med virus at gøre da jeg har
scannet igennem). Windows vil ikke lade mig enable RPC servicen igen i
computer management. Jeg har prøvet at gøre det i fejlsikret tilstand men
lige lidt hjælper det. Hvordan kan jeg få servicen enabled igen?

på forhånd tak

-jp

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-06-04 20:34

Peter skrev:

> Windows vil ikke lade mig enable RPC servicen igen i
> computer management.

Har du prøvet at gøre det via registreringsdatabasen, hvis du da
ellers kan få lov til at starte Regedit? Det var sådan jeg reddede
min WinXP SP2 RC1-installation for nogle uger siden, da jeg havde
slukket for en tjeneste(*), som jeg ikke skulle have slukket for.

(*) Det var dog ikke RPC i mit tilfælde.

Start > Kør: Regedit
Inde i nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
finder du alle de forskellige tjenester.
RPC må være den der hedder RpcSs. Værdien 'Start' skal stå til 2
som svarer til Automatic, så vidt jeg husker. Hvis du kan få lov
til at ændre den til det, så gør det og genstart computeren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter

Dato : 10-06-04 21:06

Tak for dit tip. Jeg løste imellemtiden problemet ved at reparere Windows
med boot fra den originale cd. Jeg skulle så dwl alle opdateringer fra
windows update hvilket tog lidt tid. Men nu er jeg oppe og køre igen

MVH JP