Dawn of the Dead [2004] med 2 slutninger ?
Fra : Peter Heide

Dato : 10-06-04 17:56

Fik den set for et par dage siden. Da filmen sluttede
skred jeg og fik IKKE rulleteksterne med.

I korte glip får man tilsyneladende at vide hvordan
det går de 3-4 overlevende.

Nogen der kan fortælle mig det, da jeg er en
lille smule ærgelig over at jeg ikke fik det med.

Forøvrigt en fin og undeholdende film. Faktiske
bedre end Romeros org. zombiefilm.

Jeg gir' den :

5 bidemærker ud af 6

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-06-04 19:03

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der kan fortælle mig det, da jeg er en
> lille smule ærgelig over at jeg ikke fik det med.
>
> Forøvrigt en fin og undeholdende film. Faktiske

Var overrasket over hvor god den var, men mangler altså lige det sidste for
at nå Dead trilogien. Og kommer aldrig til at acceptere løbende og hoppende
zombier fuldstændigt...

Taget fra Imdb:

During the closing credits we see a series of shots filmed by the survivors
using a camcorder they find on Steve's boat. There are a couple of scenes
of Steve and his girlfriend (still left on the camera), then the survivors
finding a small boat with a still-animated zombie head in an icebox, and
finally them running out of gas and landing on an island where they are
attacked by zombies. There are then a series of brief almost-subliminal
flashes of zombies "attacking" the camera.

Fra : ML-78

Dato : 10-06-04 20:11

Peter Heide skrev:

> Fik den set for et par dage siden. Da filmen sluttede
> skred jeg og fik IKKE rulleteksterne med.
>
> I korte glip får man tilsyneladende at vide hvordan
> det går de 3-4 overlevende.

Hvad kan man så lære af det?

ML-78

Fra : Per

Dato : 11-06-04 07:49

Tak for spoiler advarslen!!!!!

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-06-04 14:13

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for spoiler advarslen!!!!!

Øh hvad var hans spoiler at der er 3-4 overlevende??? det synes jeg nu næppe
kan ødelægge ret meget....hvis det er det der spoiler.

Mvh. Brian

PS: Kan man ikke også gå i for små sko?

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-06-04 16:00

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:40c9a1de$0$9333$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
næppe
> kan ødelægge ret meget....hvis det er det der spoiler.

Det bliver vel nærmest en vralten

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-06-04 21:31

"Peter Larsen" <Trump???@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
> message news:40c9a1de$0$9333$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det bliver vel nærmest en vralten

LOL

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-06-04 15:58

> Øh hvad var hans spoiler at der er 3-4 overlevende??? det synes jeg nu
næppe
> kan ødelægge ret meget....hvis det er det der spoiler.

filmens tema taget i betragtning vil jeg mene det er en ret stor spoiler -
jeg nåede desværre osse at læse det.

> PS: Kan man ikke også gå i for små sko?

tjo - måske, men den uskrevne regel er vel spoiler alerts når man nævner
noget om filmens handling - hellere en spoiler alert for meget end en for
lidt imho - men nogen er da helt sikkert værre end andre - og vi kan nok
alle sammen komme i tanke om en enkelt gang man har sendt en post og tænkt
"hmm måske jeg liige skulle have advaret" - spoiler alerts er god ting og da
det er umuligt at sætte en grænse for hvornår det er påkrævet vil jeg mene
den skal være der selv ved de mindste ting - så kan vi hver især vælge hvad
vi vil læse.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Lind

Dato : 11-06-04 16:27

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message

> næppe
>
> filmens tema taget i betragtning vil jeg mene det er en ret stor spoiler -
> jeg nåede desværre osse at læse det.

Det vil jeg nu ikke kalde det - er det netop ikke en klassiker indenfor
zombie-film at der er et par stykker der overlever angrebet, så der er stof
til en to'er? Det er i hvert fald ikke noget der overraskede mig, ikke mere
end hvis man havde nævnt scenen hvor en zombie bliver skudt lige mellem
øjnene - for sådan en er der vel også?

> tjo - måske, men den uskrevne regel er vel spoiler alerts når man nævner
> noget om filmens handling - hellere en spoiler alert for meget end en for
> lidt imho -

Ja, okay, der kunne godt have stået "mulig spoiler" - især fordi han jo
udbad sig information, der helt sikkert ville være spoilersk.

lidt spoiler-humor:
http://www.ibiblio.org/Dave/Dr-Fun/df200403/df20040312.jpg

Mvh
Peter Lind

Fra : ML-78

Dato : 11-06-04 17:46

Peter Lind skrev:

> [...]
indenfor
> zombie-film at der er et par stykker der overlever angrebet, så der er

Du har vel set "Night of the Living Dead"?

ML-78

Fra : Ironi

Dato : 11-06-04 20:04

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> indenfor
> stof
>
> Du har vel set "Night of the Living Dead"?

Åbenbart ikke!

Fra : Peter Lind

Dato : 11-06-04 21:58

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> indenfor
> stof
>
> Du har vel set "Night of the Living Dead"?

Nej, det har jeg med skam at melde ikke, men nu har du jo spoilet den for
mig

Når jeg ikke har set DEN film burde jeg måske ikke udtale mig om zombie-film
generelt, men whatever...

Mvh
Peter Lind

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-06-04 21:34

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse

> næppe
>
> filmens tema taget i betragtning vil jeg mene det er en ret stor spoiler -
> jeg nåede desværre osse at læse det.

Har ikke set filmen og læste det uden det overhovedet generede mig. Men jeg
er da enig med som du skriver længere nede, at er man i tvivl så sæt
spoiler...men folk går bare tit amok over den mindste ting her inde, og ind
imellem tænker man, tag den nu lidt med ro. Desuden er det jo ikke fedt hvis
der nærmest står spoiler ved hver eneste indlæg, så kan man jo kun læse
indlæg om film man ikke har set.

> [...]
> det er umuligt at sætte en grænse for hvornår det er påkrævet vil jeg mene
> den skal være der selv ved de mindste ting - så kan vi hver især vælge

Men hvordan kan vi vælge hvis der står spoiler ved de mindste ting, så kan
man enten kun læse om film man ikke har set (næsten) eller alligevel tage
chancen og se om det er en lille eller stor spoiler.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-06-04 12:30

> man enten kun læse om film man ikke har set (næsten) eller alligevel tage
> chancen og se om det er en lille eller stor spoiler.

sån kan jeg nu osse bedst lide det - mange film jeg ikke har set, læser jeg
om fordi det drejer sig om trivia af en art - ikke filmens handling - står
der spoiler og jeg ikke har set filmen kan jeg selv afgøre hvor vigtig
filmen er for mig - desuden synes jeg folk herinde generelt er gode til at
vurdere spoilerens størrelse - ofte ser man *lille spoiler* - *MEGA spoiler*
etc. - på den måde danner man sig et ret godt indtryk af postens indhold....
imho