Hvorfor er min kat snavset???
Fra : Michael Petersen

Dato : 10-06-04 17:15

Hej !

Kan en hjælke mig med en forklaring???
Min hvide kat ruller sig i jorden, i tør jord, og bliver MEGET svavset /
støvet. Derefter kommer den ind og lægger sig, og efterlader jordsnavs i
huset.
Den er startet på dette for 3 - 4 mdr. siden og er absolut ikke hvid
mere...

Kan en læser af dette hjælpe med en forklaring? - Hvad gør jeg? -

Ps. Kattefoder: Vitalkat, Aldi - Loppemiddel: Frontline Pour on Vet

Med venlig hilsen
Michael Petersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 11-06-04 08:02

"Michael Petersen" <micvipKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan en læser af dette hjælpe med en forklaring? - Hvad gør jeg? -
>
> Ps. Kattefoder: Vitalkat, Aldi - Loppemiddel: Frontline Pour on Vet

Hej
Jeg svarer lige, selvom jeg ikke har nogen ide om det. Men jeg har set min
besøgskat gøre det nogle gange. Hunde gør det jo tit, den vi engang havde
gjorde det. Om det er fordi den vil rense pelsen måske fordi det klør, har
ingen ide. Men prøv og red den med en kam og se om den har mange løse hår.
Ps. Kattefoder: Kender ikke Vitalkat men bruger selv IAMS og Hills fra
dyrehandlere/dyrlægere, det skulle være rigtigt godt og kan fås både i
tørmad og vådmad.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 11-06-04 08:54

Michael Petersen <micvipKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in

> Min hvide kat ruller sig i jorden, i tør jord, og bliver MEGET
> svavset / støvet.

Da mine to gamle katte var udekatte gjorde den ene det også. På et
tidspunkt var det et kæmpehit hos ham at rulle sig i en myretue, så han
blev fyldt med sand i pelsen. Jeg tror han gjorde det for at rense sig,
altså en vildkat får jo let lopper og jeg mener at have hørt at dyr
ruller sig for at slippe af med utøj.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-06-04 11:15

"Michael Petersen" <micvipKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min hvide kat ruller sig i jorden, i tør jord, og bliver MEGET svavset /
> støvet. Derefter kommer den ind og lægger sig, og efterlader jordsnavs i

Hej Michael

Jeg har ikke noget svar - kun erfaringer. Mine katte gør det nu, hvor solen
kommer frem. De ruller sig og gør sig lækre. De nyder det og ser dejlige ud
... Jeg tror ikke det er fordi de klør sig - vi har i hvertfald ikke lopper !
Og det kan jeg sige med 200% sikkerhed, fordi JEG får lopper før kattene gør
det .. hihi ..

Så - uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg i hvertfald mine gør det af
ren nydelse ..

Hilsen Pia og misserne, som snorker på sengen - solen skinner jo ikke
idag ---

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark