2 spørgsmål
Fra : Jakob N

Dato : 10-06-04 15:32

(...har prøvet supporten hos TDC uden den store succes)

Jeg har et ADSL (TDC) m. 512/128.

Det er delt via en switch (2 dynamiske IP-adresser) til 2 pc'ere, og har
kørt fint i snart 2 år.

Lige pludselig kører begge pc'ere ufatteligt langsomt på Internettet, og
computerne kan kan heller ikke se hinanden/dele printer.
Men hvis en computer tilsluttes direkte til kabelmodemet, er dens
internet-hastighed lige pludseligt meget hurtig (dvs. normal)

1) Hvad skyldes den langsomme Internethastighed, når Internetnet deles via
switch ?

2) Hvorfor kan computerne ikke "se" hinanden ? Dette har de i øvrigt aldrig
(dvs. heller ikke før internethastighedsproblerme kom) kunne, når der var
software-firewall på...

Håber meget på hjælp.

vh
Jakob Nielsen

Fra : Mig

Dato : 10-06-04 16:02

"Jakob N" <post@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aldrig
> (dvs. heller ikke før internethastighedsproblerme kom) kunne, når der var

hmmm ved ikke om noget spyware/orm kunne "ødelægge" noget...

Fra : B. Nice

Dato : 10-06-04 17:17

On Thu, 10 Jun 2004 16:32:05 +0200, "Jakob N" <post@putandtake.dk>
wrote:

>Det er delt via en switch (2 dynamiske IP-adresser) til 2 pc'ere, og har
>kørt fint i snart 2 år.

Hvad er det for en switch?

>2) Hvorfor kan computerne ikke "se" hinanden ? Dette har de i øvrigt aldrig
>(dvs. heller ikke før internethastighedsproblerme kom) kunne, når der var
>software-firewall på...

Skal det forstås sådan at de har kunnet se hinanden når der IKKE var
software-firewall på?

/B. Nice

Fra : Nielsen

Dato : 10-06-04 19:17

> Hvad er det for en switch?

En billig switch fra B.J. Trading, 8 porte, og af mærket RubyTech

> Skal det forstås sådan at de har kunnet se hinanden når der IKKE var
> software-firewall på?

Netop ! Men jeg vil gerne have, at de kan se hinanden (og dermed dele
printeren), SELVOM software-firewall er på (jeg bruger den indbyggede i Win
XP Pro)

Nå, men håber det kan bringe sagen tættere til opklaring...

vh
Jakob Nielsen

Fra : B. Nice

Dato : 12-06-04 09:52

On Thu, 10 Jun 2004 20:17:11 +0200, "Nielsen" <jakob@putandtake.dk>
wrote:

> [...]
>
>Netop ! Men jeg vil gerne have, at de kan se hinanden (og dermed dele
>printeren), SELVOM software-firewall er på (jeg bruger den indbyggede i Win

Jeg er lidt bekymret for din opsætning..

Hvis jeg forstår dig rigtigt har du 2 PC'er koblet på internet via en
switch. D.v.s. de 2 PC'er har hver sin offentlige IP-adresse. I den
situation ville jeg ikke åbne for fil-deling.

/B. Nice