Windows XP netværk og firewall
Fra : Jens

Dato : 10-06-04 06:35

Jeg har 2 pc'er i et netværk. De tilhører begge arbejdsgruppen workgroup og
samme IP-subnet. PC1 deler sine filer og printere på netværket.

PC1: Windows 2000. Har delt forskellige mapper på nettet. Rettighederne på
mappen er sat til, at administratorer har ret til alt. Jeg har oprettet en
bruger (jens) som tilhører gruppen administratorer.

PC2: Windows XP prof. Her er også oprettet en bruger der hedder jens og som
også tilhører gruppen administratorer. Jeg har windows firewall slået til.

Når på pc2 forsøger at tilslutte et netværksdrev på pc1, får jeg at vide, at
det har jeg ikke rettigheder til.
Hvis jeg på pc2 slår firewallen fra og genstarter er der ingen problemer.
Hvis jeg med firewallen slået fra tilslutter et netværksdrev og derefter
slår firewallen til uden at genstarte, er der heller ingen problemer.

Er der en der kan hjælpe mig?

Der virker som om jeg mangler at ordne en indstilling på firewallen?

mvh
Jens

Fra : LB

Dato : 10-06-04 16:09

Hej Jens
Prøv at læse tråd i edb.sikkerhed Opsætning af firewall i en Di-604
Router/Firewall

LB

Fra : Jens

Dato : 11-06-04 14:11

Hej LB

Tak for dit svar.

Jeg har læst tråden. Jeg synes ikke den på nogen måde beskriver det problem
jeg har. Jeg blev i hvert fald ikke klogere.

Mit problem er, at jeg fra min Windows XP pc med Microsoft firewall
installeret ikke kan se computeren uden firewall.

mvh
Jens