Printerdeling via HUB
Fra : Pelle

Dato : 04-05-01 03:24

Hejsa NG

Vi har i firmaet anskaffet en (brugt) HP 4L LaserJet (kan ikke lige på
stående fod huske modelnummeret)

Mit spørgsmål lyder: Hvordan deles HP'eren via HUB'en og
ikke via LPT porten på én af de 6 computere der er koplet op i netværket?
(HP'eren har et RJ45 Ethernet stik monteret)

I de manualer der nu fulgte med den brugte printer står
intet om hvordan man tilslutter via en HUB

Kræves en printerserver?, hvilken protokol bruges?

Har kikket på net-faq.dk, men synes ikke jeg fandt noget der omhandlede mit
'problem'

Håber der er en venlig sjæl der er behjælplig - tak

Mvh
Peter Jensen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 04-05-01 07:05

Pelle wrote:

> [...]
> intet om hvordan man tilslutter via en HUB
>
> Kræves en printerserver?, hvilken protokol bruges?

Hvis der er et HP JetDirect kort i printeren burde
det kunne lade sig gøre.

Prøv at printe en testside på printeren (via dennes
kontrolpanel). Dér burde stå, om der er et netkort
i samt hvilke protokoller der er slået til.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Eivind Olsen

Dato : 04-05-01 07:46

Du kan bruge både IPX og IP til din printer hvis den har et jetdirect kort,
ellers må du nok have
fat i en printserver.
når du har gjort det skal du installere en printerdriver på hver eneste pc.

Hvis du evt har en PC der virker som Server, så kan du evt tilslutte
printeren der og lade PC'en
køre som Printerserver. dette vil også belaste PC'en mindre (client PC'en)

Hvad angår installation af Software osv må du nok stille spørgsmålet i

dk.edb.windows eller hvad du nu bruger af styresystem

mvh

Eivind

Fra : Pelle

Dato : 04-05-01 14:26

Hejsa Mogens og Eivind

Takker for svaret - jeg har desværre ikke haft tid til
at kikke på det idag, men regner med at vil gøre
det som noget at det første på mandag.

Tak for hjælpen og god week-end

Mvh
Peter Jensen