MS Windows
briani 27239
Disk aktivitet ved dekativering af page fi~
Fra : Edmund

Dato : 10-06-04 02:54

Vil det give mere eller mindre harddisk aktivitet hvis man deaktiver
pagefile.

Jeg tænker har på, at der skal frigøres så mange harddisk resurser som
muligt i forbindelse med film optagelse, og man ikke har 2 harddiske.

Et generelt spørgsmål, men lad os antage at det drejer sig om Win2000/XP
--
Mvh Edmund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-04 06:12

Edmund skriver:

> Vil det give mere eller mindre harddisk aktivitet hvis man deaktiver
> pagefile.

mindre

> Jeg tænker har på, at der skal frigøres så mange harddisk resurser som
> muligt i forbindelse med film optagelse, og man ikke har 2 harddiske.

Je, men til gengæld vil du mangle hukommelse, så din windows vil køre af
h... til.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-06-04 08:03

Den 10 jun 2004 mumlede Klaus D. Mikkelsen noget i denne stil:

> Je, men til gengæld vil du mangle hukommelse, så din windows vil
> køre af h... til.

Kommer vel an på hvor meget RAM han har til rådighed?

--
Palle Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-04 14:33

Palle Jensen skriver:

> Kommer vel an på hvor meget RAM han har til rådighed?

Ja, korrekt, jeg antog blot at der ikke var over 1G RAM i maskinen, når
nu det kniber med HDD pladsen.

Fra : Edmund

Dato : 14-06-04 07:56

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Palle Jensen skriver:

> Ja, korrekt, jeg antog blot at der ikke var over 1G RAM i maskinen

Her var tanken at man i forbindelse med optagelse af avi film,
optimerede windows kun til dette ene formål og bagefter går tilbage til
de normale indstillinger.
Man må så teste om de optageprogrammer der bruges, kan klare sig med den
mænge ram der er tilgængelig.

> når nu det kniber med HDD pladsen.

Det var ikke ment som et plads problem, men at der ved optagese af avi,
skal overføres 10 - 30 MB pr. sekund, alt efter hvilken type avi det
drejer sig om, og så er det jo om at deaktivere så mange
disk-aktiviteter som muligt, ellers bliver der framedrops.

Men er det overhovedet værd at rode med, hvor tit skriver windows til
page filen, når først programmerne er startet, og man ikke piller ved
noget, mens man optager.

Er der nogen der kender et gratis program til måling af al
harddiskaktivitet i XP home
--
Mvh Edmund

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 10-06-04 07:03

On Thu, 10 Jun 2004 02:53:48 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

> [...]
>muligt i forbindelse med film optagelse, og man ikke har 2 harddiske.
>
>Et generelt spørgsmål, men lad os antage at det drejer sig om Win2000/XP

På denne side står der nogle kloge ord om sagen:

http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/mcfedries/03june16.asp

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-04 13:25

Gert Søgaard Jensen skrev:

> På denne side står der nogle kloge ord om sagen:

Så behøver jeg jo ikke at skrive om det gang på gang. Nu kan jeg blot
henvise til nedenstående link

Tak, Gert

http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/mcfedries/03june16
..asp