Sverige, Norge, Findland?? gode steder??
Fra : Esben Bøll

Dato : 10-06-04 01:31

Hej.
Kæresten og jeg skal 2-3 uger i juli måned en tur rundt
til disse lande på ferie.
Vi har selvfølgelig kigget lidt i turen går til....
Men er der andre som har nogle gode ideer hvad vi absolut MÅ se.????

Hilsen Esben, Odense

Fra : Per Rasmusssen

Dato : 10-06-04 14:35

"Esben Bøll" <ebo@bbikez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har selvfølgelig kigget lidt i turen går til....
> Men er der andre som har nogle gode ideer hvad vi absolut MÅ se.????

Hej Esben

Det lyder af meget at I vil se de 3 lande på 2-3 uger. I skal regne med at
afstandene er meget større end vi er vant til herhjemme f.eks. er der ca
1700 km til den Svensk/Finske grænse, og herfra er der endnu 800 km. til
Nordkap. endvidere er der ikke tale om motorveje ret mange steder, så snart
I er nord for Oslo eller Stokholm. Desuden vil det da være en skam at have
så travlt at I ikke når at se den fantastiske natur. Endvidere, pas på med
at køre hurtigt på de øde vejstrækninger igennem skovene i Sverige, uheldene
hvor elge er involveret er hyppige, og sker oftest i skumringstimen morgen
og aften, så pas på jer selv hvis I skal nå at se det hele på 3 uger.
Efter 3-4 uger hvert år i 15 år, er det mest Norge jeg kender. Sverige er vi
lige begyndt på sidste år Finland kender jeg endnu ikke, det kommer
forhåbentlig om 8-10 år. I Sverige må I se Skærgården i det SØ Sverige, og
besøg så lige glasriket når i nu er i den del af verden. De store søer og
Lappland i mellemsverige, fjeldene i Vesterbotten og Norbotten kan I se når
i kører ind i Norge for at se Nordkap. På vej sydover kan i besøge Boodø,
Tromsø og Centret ved polarcirklen, inden I når til Trondheim, kan I se
Heilig Olav spillene på Stiklestad, hvis I er der på rette tidspunkt. I
Trondheim må I absolut se Nidaros domen Og den gamle del af byen og den
gamle havn.Har I tid kan I køre til Fosen, en halvø, som er" Norge i en
Nøddeskal". Følg nu Vestkysten sydpå. og tag de mange små færger over
fjordene Besøg Romsdal, Trollstigveien, Ørneveien og Geiranger. De næste
stop på turen må blive Jotunheimen, Dovrefjell og Jostedalsbræen Inden I når
til Bergen, og videre til Prædikestolen Inden i fortsætter til Oslo for at
bruge en lille uge til afslapning og til at se byens mange seværdigheder,
inden I tager færgen hjemad og kan nyde turen ud gennem Oslofjorden.
Rigtig god ferie til Jer, og spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe
med.

Per Rasmussen

Volvo V70 2,4T, Kabe Briljant XL

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 21:43

> Men er der andre som har nogle gode ideer hvad vi absolut MÅ se.????

Det er selvfølgelig helt frivilligt, men jeg kan kun anbefale de steder vi
så på vores tur.
Læs mere på:
http://home3.inet.tele.dk/olsen/nordkapp

Mvh. Per Olsen