Gode råd til køb af DHCP-router
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 22:18

Hejsa...

I mit bofællesskab skal jeg lave et netværk til 3 computere, som skal deles
om en internetforbindelse (stofanet). Jeg har fundet ud af, at det nemmeste
nok er en router med DHCP-servere.

Nu mangler jeg nogle gode råd til køb af routeren.

Er denne router noget som jeg kan bruge:
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=27373

Ellers andre foreslag?

På forhånd tak.

Mvh
Michael Bas

Fra : Sune

Dato : 09-06-04 22:59

On Wed, 9 Jun 2004 23:17:42 +0200, "Michael Bas" <michaelbas - stofanet.dk> wrote:

>Er denne router noget som jeg kan bruge:
>http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=27373

Den bør du IKKE købe. Der har været problemer med firmwaren lige siden dem kom på markedet.

Nu er der så lige fundet et par sikkerhedshuller i routeren og Linksys har så sendt en ny firmware
på gaden (for første gang i 1 år) som bare heller ikke virker!
Linksys tager ikke tingene seriøst.

Læs evt. med her:
http://www.dslreports.com/forum/linksys

Specielt her:
http://www.dslreports.com/forum/remark,10444935~mode=flat

>Ellers andre foreslag?

Jeg ville købe en D-link.
Nej, jeg aner ikke om D-link tager tingene mere seriøst end Linksys, men det er næsten umuligt ikke
at gøre det.

Mvh
Sune

Fra : Jens Aage Holm

Dato : 09-06-04 23:03

On Thu, 10 Jun 2004 00:17:42 +0200, Michael Bas wrote:

> [...]
> deles om en internetforbindelse (stofanet). Jeg har fundet ud af, at det
> nemmeste nok er en router med DHCP-servere.

Hej

Er der ikke noget med at man skal logge på forbindelsen når man har
stofa?
Det er nok ikke så nemt at få en router til at logge ind på en
hjemmeside.

Problemet kan klares med to netkort i en af computerne men det kræver så
at den står tændt når de andre skal på nettet.

JÅH

Fra : Hans

Dato : 10-06-04 09:06

Jens Aage Holm wrote:

> [...]
> stofa?
> Det er nok ikke så nemt at få en router til at logge ind på en

Nej, de kører dhcp-tildelt, men det er rigtigt at der skal logges på en
hjemmeside for at komme videre, så en router er ikke noget problem. Jeg
kender flere som kører med D-Link DI604 på Stofas net, og den fungerer
udmærket "out of the box".

/ Hans