Bonsaikitten
Fra : Iben Holst

Dato : 09-06-04 18:11

Med mellemrum (alt fra uger til flere måneder) får jeg en
underskritfsindsamling ind på mailen, om at få lukket en hjemmeside med
såkaldte bonsaikittens...

Det er den samme der huserer tror jeg, for der står altid at hjemmesiden
blev lukket for et år siden, men nu er startet påny.

Sidst jeg hørte om den i denne NG (for læænge siden - er her ikke så tit),
blev det meget omtalt og langt de fleste herinde kunne fortælle at det var
en joke og derfor har jeg også taget det for at være en joke. Men nu bliver
jeg helt i tvivl - hvordan ved I egentlig det - bortset fra at det lyder
sygt og helt hen i vejret, for det ser jo meget overbevisende ud på
billederne sammen med teksten om det?

Iben

Fra : Flemming N.

Dato : 09-06-04 18:44

On Wed, 9 Jun 2004 19:11:20 +0200, "Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk>
wrote:

> hvordan ved I egentlig det -

Du kan læse om det flere steder på nettet, bl.a. her

http://www.truthorfiction.com/rumors/b/bonsaikittens.htm

Mvh

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Niels Peter

Dato : 09-06-04 18:49

Iben Holst skrev:
> [...]
> jeg helt i tvivl - hvordan ved I egentlig det - bortset fra at det lyder
> sygt og helt hen i vejret, for det ser jo meget overbevisende ud på

Blandt andet, fordi FBI har undersøgt sagen og fundet, at der kun var
tale om en (meget syg) joke.
De, der er rigtig gode til billedbehandling, hævder desuden, at det (for
dem) er tydeligt, at det er manipulerede billeder.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-06-04 20:06

On 2004-06-09 19:11:20 +0200, "Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> said:

> Men nu bliver
> jeg helt i tvivl - hvordan ved I egentlig det - bortset fra at det lyder
> sygt og helt hen i vejret, for det ser jo meget overbevisende ud på
> billederne sammen med teksten om det?

Hej Iben

Dyreværnsorganisationerne stempler dem som fup, så..

Her fra Inges kattehjem: http://makeashorterlink.com/?R5AA22616

Dyrenes beskyttelse har haft en tilsvarende side, men den er åbenbart
taget ned.
--
Knus fra Ann R

Fra : Iben Holst