Cisco 827 opkobling til Tiscali
Fra : Ole Nielsen

Dato : 09-06-04 16:35

Hvad er en "stabilisatorleddet (den lille sorte boks)"
http://www.tiscali.dk/help/adslplus/hardware/article.jsp?content=104579

Er den nødvendig for at det vil virke.

Jeg har forsøgt med Tiscali's diskette til gendannelse af std. opsætning men
den vil ikke konnekte til deres reg. side.

Den router som Tiscali anvender er en Cisco 827 mens den jeg har er en
827-4V. Gør det nogen forskel bortset fra at den har voice over IP?

Mvh
Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-06-04 06:29

On Wed, 9 Jun 2004 17:34:50 +0200, "Ole Nielsen"
<karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> Hvad er en "stabilisatorleddet (den lille sorte boks)"
> http://www.tiscali.dk/help/adslplus/hardware/article.jsp?content=104579

Det er et slags dæmperled, også kaldet en attenuator.

> Er den nødvendig for at det vil virke.

Det er forskelligt og afhænger af bl.a. linien og hastigheden.

> Den router som Tiscali anvender er en Cisco 827 mens den jeg har er en
> 827-4V. Gør det nogen forskel bortset fra at den har voice over IP?

Næ, en 827-4V er netop en 827 med 4 voice-porte.

-A

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-06-04 15:40

Hvordan ser sådan en ud?

Ved du evt. hvor man kan købe den og hvad den koster?

Mvh
Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-06-04 19:22

On Thu, 10 Jun 2004 16:39:35 +0200, "Ole Nielsen"

www.cisco.com/go/800

> Ved du evt. hvor man kan købe den og hvad den koster?

www.cisco.dk, klik Partnere/forhandlere

-A

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 11-06-04 19:36

"Ole Nielsen" <karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> Hvordan ser sådan en ud?

Det er en lille sort (noglegange hvid) æske, lidt mindre end en æske
tændstikker, hvor der er en RJ11 receptical i og en stump ledning med et
RJ11 modular stik på.
[]----->
sådan ca .... 8)

> Ved du evt. hvor man kan købe den og hvad den koster?

Prøv at ringe til Tiscali, og sig at du skal bruge en sådan, og at den ikke
var med din router da du modtog den.
Den plejer at ligge sammen med router pakken fra Tiscali.

Det er ikke sikkert det hjælper dig noge som helst. Kun hvis du er meget tæt
på centrallen og signalet dermed nogle gange kan være for meget for router
porten, der dermed overstyrres.
Jeg har ikke set dem i brug ifm g-dot forbindelser, kun med SOHO77, men det
kan da godt være den også kan bruges til disse.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 11-06-04 22:22

On Thu, 10 Jun 2004 16:39:35 +0200, "Ole Nielsen"
<karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Ved du evt. hvor man kan købe den og hvad den koster?

http://www.pcwb.com/index.jphtml?shop=CISCO

Med venlig hilsen

Hans-Henrik