Og så lige flåtbid igen, for den tungnemme~
Fra : Hans B.

Dato : 09-06-04 15:26

Hej NG

Victor har fået en bule i nakken.

For fjorten dage siden følte jeg en knop dybt inde i pelsen. Et par dage
senere var der kommet en sårskorpe på som han fik kradset af. Siden kom der
lidt puds i hårsækkene og for 14 dage siden gik jeg så til dyrlægen. Hun
barberede ham og gav os fucidin som jeg smurte ham med i 10 dage. Hun syntes
det lignede et flåtbid, men virkede ikke alt for sikker. Jeg skulle holde
øje med det.
Nu er pudset væk, men knoppen er der stadig, lidt rød og på størrelse med en
halv ært.

Jeg kontaktede hende igen og hun sagde at der godt kunne gå lang tid med et
flåtbid. Knobber er nok ikke vokset den seneste uge, men er heller ikke
blevet mindre.

Jeg har spurgt lidt frem og tilbage og søgt på internettet uden at finde ud
af noget.

Igår fandt jeg en ny flåt som jeg fjernede. Knoppen kunne godt ligne lidt,
men er meget mindre.

Hvor lang tid går der før knoppen forsvinder og kommer der pels igen? Lige
nu gror pelsen ikke på selve knoppen men fint udenom. Hvor længe skal jeg
have tålmodighed inden jeg igen går til dyrlæge?

Andre bud kunne være en fedtknude, en pustel eller???

på forhånd tak for hjælpen.

Hans

Fra : Holm

Dato : 09-06-04 18:48

"Hans B." <Baldrianremove@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Victor har fået en bule i nakken.

Hej Hans

Jeg tror dyrlægen har ret .
Jeg har fjernet et utal af flåter fra hunde og katte , og hos hundene er der
næsten altid kommet en lille bitte kugle/bule og området bliver bart, det
kan også få en smule rødme .
Jeg har aldrig oplevet at det har betydet noget , men jeg har altid lige
holdt øje med områderne , og renset dem i clorhexidin eller brintoverilte...

Jeg tror ikke du har grund til bekymring .

Mange hilsener Holm

Fra : Larson

Dato : 10-06-04 03:05

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> næsten altid kommet en lille bitte kugle/bule og området bliver bart, det

Det kan jeg kun genkende.Hunden får en lille bule der tglatter sig ud over
nogle dage.
Jeg har hold øje med de steder hvor jeg kan huske hvores hund har haft
tæger,og der er intet at se efter et stykke tid.
Hvis det er en flåt tror jeg det hurtigt går over.

Mvh Larson
Live for it,die from it.

Fra : Hans B.

Dato : 12-06-04 15:17

Tak for svar.

Jeg tror nu ikke bulen er blevet større, men den er ihvertfald heller ikke
blevet mindre. Den er lidt øm og har fået en rødmen. Det er nu 4 uger siden
jeg fandt den og selvom dyrlægen sagde at det kunne tage lang tid, synes jeg
4 uger er meeeeeget lang tid. Under alle omstædigheder går vi til dyrlæge på
mandag.

Det kan jo være at hovedet ikke er kommet med ud, men huden er hel og fin og
måske skal han bare have noget penicilin for at hjælpe infektionen på vej