gps
Fra : Tournesol

Dato : 09-06-04 15:30

Hejsa

Vi har fået mulighed for at låne en gps til vores først udlandstur i cv .
Vi har aldrig prøvet sådan en teknisk dims
Er sådan en god at bruge hvad er jeres erfaring ???

MVH
Henriette.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-06-04 16:36

> [...]
> Vi har aldrig prøvet sådan en teknisk dims
> Er sådan en god at bruge hvad er jeres erfaring ???

Ja det er en rigtig god ting, særlig hvis man ikke har den bedste stedsans.
Jeg kører bla. aldrig til København uden min gps.
v.h Kim

Fra : HC

Dato : 09-06-04 17:51

Kan ikke undvære min GPS

Stor hjælp på sommerturen

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : P.Christensen

Dato : 09-06-04 19:09

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har aldrig prøvet sådan en teknisk dims
> Er sådan en god at bruge hvad er jeres erfaring ???

Hej
Tag endelig imod tilbuddet og sæt jer ordenligt ind hvordan den virker inden
I tager hjemmefra.
Vi havde en med sidste år til Tjekkiet og da vi nåede Dresden var der
vejarbejde med tilhørende manglende
skiltning.
Jeg ved ikke hvordan/hvornår vi var kommet igennem uden GPS, men en ting er
sikkert:
Vi har købt en selv og kører ikke nogen steder uden den, selvom vi også har
de " gammeldags" papirkort med.

God ferie

Hilsen Palle

Fra : Tournesol

Dato : 09-06-04 19:32

Hejsa Alle

Tak for oplysningerne

Vi vil takke ja til at låne GPSén det lyder som om det er en god ting
Hvem ved måske kan vi ikke leve uden bag efter

MVH
Henriette.

Fra : P.Christensen

Dato : 09-06-04 19:47

> Vi vil takke ja til at låne GPSén det lyder som om det er en god ting
> Hvem ved måske kan vi ikke leve uden bag efter

Det bliver nok svært, konen har lært at bruge den og bruger den selv til
ture her i Odense, som
hun siger: det er ikke nær så stressende at køre når man ikke skal
koncentrere sig om hvilken
vej man skal.

Palle

Fra : S.B.

Dato : 09-06-04 21:26

"P.Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

Eneste minus der er ved den, er at den er stærkt vanedannende
Burde være en advarsel på den a la' dem på cigaretpakkerne
(dog nok med en anden tekst)

Søren

Fra : Jens

Dato : 09-06-04 22:13

<klip>
> Vi har købt en selv og kører ikke nogen steder uden den, selvom vi også
har
> de " gammeldags" papirkort med.
>
> God ferie
>
> Hilsen Palle

GPS! - Hvordan finder I vej med en GPS uden også at have et kort?

En GPS er et apparat der v.h.a. signaler fra et antal satelitter kan angive
hvilken koordinat (længe- og breddegrad) man befinder sig på på jordkloden -
hvis man kombinere den med et elektronisk kort og noget programmel kan man
få et navigationssystem ud af det - og med DET kan man finde vej - ikke med
en GPS alene!

Mvh

Jens

Fra : Jan

Dato : 18-06-04 11:38

Hejsa

Hvordan viste den sin funktion i forbindelse med vejarbejde - det kan den
vel ikke se - hvad gjorde i så for at komme uden om det osv....

Hilsen en der også har lånt en og skal på første bilferie nogensinde.

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-06-04 21:18

Jan wrote:
> Hejsa
>
> Hvordan viste den sin funktion i forbindelse med vejarbejde - det kan
> den vel ikke se - hvad gjorde i så for at komme uden om det osv....

Hej jan

De mest avanserede modtager trafikmeldinger og anbefaler en alternetiv
rute. Ved de billige modeller kan man gøre det at man hører
trafikmeldinger i radioen og hvis der er en kø man vuderer til at være
så slem det kan betale sig at køre udenom kører man bare af motorvejen,
navigatoren vil straks beregne en ny rute meget simpelt.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-06-04 08:03

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote in message

> Vi har fået mulighed for at låne en gps til vores først udlandstur i
> cv . Vi har aldrig prøvet sådan en teknisk dims
> Er sådan en god at bruge hvad er jeres erfaring ???

Det kan være en farlig sag!
Jeg har altid haft en nogenlunde god stedsans - dvs. at jeg kan næsten altid
finde vej og at jeg nogenlunde har fornemmelse af hvor jeg befinder mig.
Efter i en måneds tid at have kørt rundt med en GPS (TomTom) må jeg
konstatere, at min tidligere stedsans totalt er væk, hvis jeg kører i en ny
by og bruger GPS'en.
Den er simpelthen alt for god, hvorved man bare sidder og slapper den i
stedet for at følge med i hvor man er

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Jan Jensen

Dato : 21-06-04 21:00

Hvis I låner en GPS, vil jeg foreslå at I øver Jer med den inden I
tager afsted, så i kan lære dens særheder at kende, for alle GPS´s
har deres særheder.

Jan

Fra : Tournesol

Dato : 24-06-04 07:51

Hejsa

> Hvis I låner en GPS, vil jeg foreslå at I øver Jer med den inden I
> tager afsted, så i kan lære dens særheder at kende, for alle GPS´s
> har deres særheder.

Det har vi prøvet men jeg kan slet ikke forlig mig med den !!!!!
Jeg har utrolig svært ved at finde ud af gps/kort dimsen den skulle kunne
find specik veje men jeg kan ikke få den til.
Jeg kan heller ikke få den til at downloade tracks og waypoints fra pcén, så
jeg er godt tosset på den og lige nu er jeg ret sikker på den ikke kommer
med på vors første cv tur til udlandet !!!

Det er en Garmin emap hvis nogle skulle kende den.

MVH
Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 15-07-04 10:24

Tournesol wrote:

> Er sådan en god at bruge hvad er jeres erfaring ???
>
> MVH
> Henriette.

Skal man handle (hvad som helst) er her en god historie.

Totalt yndlingskunde...
http://www.haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=1919

Hilsen Sten Bo