ECS K7S5A og opdatering af BIOS
Fra : Jowjow

Dato : 09-06-04 15:20

Jeg kan se at der er andre der hygger sig med subj.

Jeg vil gerne opdatere min bios, så jeg kan få gavn af alle 1200 MHz på
cpuen, i stedet for de 900 jeg kan få lov til at køre nu.

Når jeg booter og kører amiflash får jeg fejl:

"system BIOS does not have flash Support"

Hva er nu det for noget? Jeg har været biosen igennem 5 gange, og der er
ikke noget der kan enables nogen steder. Hvad gør man så?

Og I behøver ikke linke til bios-flash.dk... Så hellere skrotte pisset...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-06-04 15:25

On 2004-06-09, Jowjow <næhtak@denerfu.ld> wrote:

> Og I behøver ikke linke til bios-flash.dk... Så hellere skrotte pisset...

Så aftager jeg det da gerne

Thomas

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 15:43

Kom med en valid email så sender jeg det du skal bruge dertil
Mvh Lars

Fra : Jowjow

Dato : 09-06-04 16:06

"LNC" <BOoHFJERNMIG@it.dk> skrev i en meddelelse
> Kom med en valid email så sender jeg det du skal bruge dertil
> Mvh Lars

Kommer her: allerup[a]cyclenet.dk

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 16:15

Har du modtaget :)

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 16:15

Har du modtaget :)

Fra : Jowjow

Dato : 09-06-04 16:29

> Har du modtaget :)

Ja, og mange tak for det... Men jeg får følgende fejl når jeg kører
programmet fra DOS:

Chipset type - SiS 735
Flash Part - Winbond 49F002u
Error 2 - File does not exist

Jeg har begge filer du sendte på disketten, så den skulle jo nok kunne finde
den...

Nogen gode forslag? Noget jeg gør forkert - Booter på en diskette, og
starter aminf332.exe i DOS

MVH Per

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 16:35

Der en Udførlig Readme med :)

Fra : Jowjow

Dato : 09-06-04 16:39

> Der en Udførlig Readme med :)

Jamen???

I den readme der er med står der da bare hvad der er rettet i biosupdaten.
Ikke et ord om installering af den...

Eller er jge blevet blind på mine gamle dage...

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-06-04 16:56

On 2004-06-09, Jowjow <næhtak@denerfu.ld> wrote:

> [...]
> Ikke et ord om installering af den...
>
> Eller er jge blevet blind på mine gamle dage...

Er det nu jeg skal forslå bios-flash.dk ?

Mvh Thomas (der *ikke* har aktier i bios-flash.dk)

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 16:57

1.. Copy the flash utility and the .rom to your HARD DRIVE or a CDROM.
2.. To use amiflash, you will need to be in DOS and no memory management
and/or drivers should be loaded. If you're using DOS, Windows 9x or Windows
ME, do a clean boot. If you're using Windows 2000 or Windows XP, you'll have
to make a boot disk.
3.. Restart the computer, and do a clean boot or use a boot disk.
4.. Go to the directory where you placed the two files.
5.. Type "aminfxxx xxxxxx.rom" substituting with the BIOS file you wish to
flash. Ex: to flash BIOS ver. 011215 using amiflash 3.33, you would type
something like "aminf333 011215.rom". The particular files names may vary
for different BIOS or amiflash versions.
6.. Press enter to start flashing, once complete the system will reboot.
7.. Press "F1" to enter BIOS setup, set you configuration and save it.
Reboot.

Fra : Jowjow

Dato : 09-06-04 17:11

> [...]
> 6.. Press enter to start flashing, once complete the system will reboot.
> 7.. Press "F1" to enter BIOS setup, set you configuration and save it.

Tusind tak for det... Det stod der godt nok ikke i den readme jeg fik med.

Fra : LNC

Dato : 09-06-04 19:44

My mistake :/

Fra : Søren Larsen

Dato : 10-06-04 10:28

> My mistake :/
> Mvh Lars
> "Jowjow" <næhtak@denerfu.ld> skrev i en meddelelse

Man kan også bruge WinFlash,, så man flasher i Windows, det gør jeg, med
samme MB

Zerocool