Musik fra www.bilka.dk/musik
Fra : Lars G

Dato : 09-06-04 11:41

Hej

Egentligt vil jeg helst købe rigtige CD´er men..

Min CD afspiller (i bilen) mener ikke at de CD jeg køber til den helt ok !

Min forhandler siger at det er for det ikke er rigtige CD´er mere ! Noget
med kopi sikring.

For at undgå, at skulle til at bryde denne "kopi sikring" har jeg prøvet at
købe fra www.bilka.dk/musik

Nogle af filerne kommer i WMA format. Det kan min bil CD afspiller sagtens
afspille ... .. ... men ikke disse

Og jeg har har fundet ud af at det er på grund af noget DRM beskyttelse
(Digital Rights Management).

Hvis musikere / plade branchen ikke tjener nok ?? Så kan de jo starte på at
sælge "Rigtige CD´er igen" !!!

Undskyld for den lange smøre

Hvordan lytter i til musik i bilen ? bånd? pirat cd´er? eller kun radio?^

Mvh
Lars G

Fra : Muldeberg

Dato : 09-06-04 12:24

> [...]
> på at sælge "Rigtige CD´er igen" !!!
>
> Undskyld for den lange smøre
>
> Hvordan lytter i til musik i bilen ? bånd? pirat cd´er? eller kun

Når det er de copyprotectede skiver, så låner man dem på
biblioteket og ripper dem med en software der er ligeglad med
den kopi beskyttelse der er på (en der fjerner den).
Bibliotekerne plejer også at være rimelig hurtige med at få
nye plader hjem.
Et gratis program som Isobuster er ligeglad med den sikring.
Det nummer gør jeg altid med de skiver, da min afspiller ikke
vil kendes ved dem, så hvorfor købe dem som original når de
ikke kan afspilles ?

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Peter G

Dato : 09-06-04 14:25

Lars G skrev:

> Hvordan lytter i til musik i bilen ?

Det gør jeg ikke. Men ellers er der dømt boykot af pladerne og skrivelser
til pladeselskabet her i hjemmet.

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : ASKF

Dato : 10-06-04 22:36

Peter G ytrede sig i <ca77o8.30k.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid> med
dette:

>Det gør jeg ikke. Men ellers er der dømt boykot af pladerne og skrivelser
>til pladeselskabet her i hjemmet.

Jeg har det også med at skrive til selskaberne, især EMI, men har endnu
ikke fået svar på om en udgivelse ville være som CD eller bastard-cd.

Måske har det også noget at gøre med at jeg altid giver dem en smørre
med at jeg tidligere har haft problemer med deres bastard-cder og derfor
ikke vil købe dem, samt at jeg køber fra udenlandske net-butikker da
priserne i DK er for høje.

PS. Det minder mig om at da jeg aldrig fik svar fra EMI ang. Eddie
Brickells seneste CD, undlod jeg at købe. Er der nogen der kan fortælle
mig om den i det hele taget er blevet udgivet i DK (den stod ikke på
EMI-DKs liste, da jeg checkede så sent som i samme måned som den blev
udgivet i USA)?
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Markus

Dato : 09-06-04 20:32

09-06-2004 13:23:54

Muldeberg <nothing@heree.com> wrote in message

<Xns95038850A3F8Eidtoken@216.196.97.131>

> Når det er de copyprotectede skiver, så låner man dem på

> biblioteket og ripper dem med en software der er ligeglad med

> den kopi beskyttelse der er på (en der fjerner den).

Det er ulovligt. Just in case...

Composed with Newz Crawler 1.7 http://www.newzcrawler.com/

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 21:58

In article <40c6e91e$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
lbg_@_adslhome.dk says...
> [...]
> med kopi sikring.
>
> For at undgå, at skulle til at bryde denne "kopi sikring" har jeg prøvet at

Sælger de ikke også mp3?

> [...]
> afspille ... .. ... men ikke disse
>
> Og jeg har har fundet ud af at det er på grund af noget DRM beskyttelse

Noget fanden har skabt.