Mobil som modem
Fra : Camilla

Dato : 09-06-04 07:20

Hej!

Er der et klogt hovede her (-der er vel mange ) der kan svare mig på
hvad jeg lige skal gøre for at bruge min mobil som internetmodem? Hvad
mangler jeg? software? kabel?

Min mobil er en Nokia 6230 og den er normalt forbundet via infrarød med min
bærbare.
Jeg har Telmore som udbyder, og jeg surfer med teledanmark adsl herhjemme.

Jeg mangler lige at kunne komme online når jeg er steder henne der ikke har
internet.

Hilsen Camilla
-som virkelig håber at der findes en "startpakke for dummies"

Fra : Peter Herzberg

Dato : 09-06-04 09:06

Hej C

Hvis IR i forvejen fungerer, så er det kun opkaldsprogrammet du skal bruge.
Mit fandtes på en CD jeg købte sammen med bluetoothdongle, dvs hvis du har
købt en IRdongle eller PCMCIAkort, så er softwaren på den medfølgende CD.
Hvis IR er indbygget i din PC, burde softwaren ligge der, men kabel skal du
ikke anvende. Men den oprindelige software du brugte til IR er nok den
rigtige at søge i, for der ligger opkaldsprogrammet til internet, det gjorde
den i mit bluetooth-tilfælde, men det er jo ikke det samme som at den gør i
IR tilfælde, men hvorfor skulle de adskille sig?

PH

Fra : David Holm

Dato : 09-06-04 09:41

> Er der et klogt hovede her (-der er vel mange ) der kan svare mig på
> hvad jeg lige skal gøre for at bruge min mobil som internetmodem? Hvad
> mangler jeg? software? kabel?
Du skal bruge PC suite som kan downloades herfra:
http://www.nokia.dk/support/phones/6230/

Direkte link
http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html?lang=Danish

> Min mobil er en Nokia 6230 og den er normalt forbundet via infrarød med min
> bærbare.
Hvis du allerede har installeret PC suite skulle du kunne installere
modemet herfra via Nokia Modem Options...
Læs mere her:
http://www.nokia.com/support/tutorials/6230/danish/3_1_12.html

Ellers kan du også hente en driver til at bruge tlf som modem her:
http://www.nokia.com/nokia/0,6771,54003,00.html

Ellers burde Nokia kunne hjælpe på tlf
90130010 (2 kr / min)
eller Telmore 70218900