Socket 370, Hvilket chipsæt?
Fra : Ivan [7100]

Dato : 08-06-04 20:42

Hej NG!

Søger med lys og lygte efter et bundkort til en Celeron 600@1000
Mhz......Jeps....en gammel fætter...

Problemet er så at der skal kunne sidde en 512 Mb PC133 Ramstang i. Har jeg
ret i den formodning at VIA® Apollo Pro133A er det første Chipssæt der
undestøtter så store størrelser ram? Hvad hedder intels chipsæt der dur til
det? Evt. nogen ideer til hvor jeg kan finde sådan et ældre bundkort? Har
prøvet markedsgrupperne, edbpriser, den blå avis.

Har prøvet at google efter oplysningerne, men der var for MANGE sider at
vælge imellem, uden at nogen af dem ramte de rigtige info.

Ivan G

Fra : Ivan [7100]

Dato : 08-06-04 21:01

Lige en lille tillægsinformation.

Mener det er en fcpga-processor....Har siddet i et soltek sl-65h60 med et
intel 82810 chipsæt. Men det understøtter som sagt ikke dobbeltsiddet 512 MB
stænger...desværre...

Fra : Hans

Dato : 08-06-04 21:57

Ivan [7100] wrote:
> Lige en lille tillægsinformation.
>
> Mener det er en fcpga-processor....Har siddet i et soltek sl-65h60
> med et intel 82810 chipsæt. Men det understøtter som sagt ikke
> dobbeltsiddet 512 MB stænger...desværre...

i815 bundkort burde ikke have problemer med et dobbeltsidigt 512MB modul.

/ Hans

Fra : Peter Pan

Dato : 08-06-04 23:43

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> i815 bundkort burde ikke have problemer med et dobbeltsidigt 512MB modul.

Alle Intel chipsæt til Socket370 har problemmer med 512 MB stænger, med
mindre vi begynder og snakker om ram-moduler med 32 chips på. Så skal der
bruges en 512 klods, skal det være et Via chipsæt. (eller måske
ali/sis...kan ikke huske hvad de har i den ende...)

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 08-06-04 21:18

On Tue, 8 Jun 2004 21:42:11 +0200, "Ivan [7100]" <nej@desværre.du>
wrote:

> [...]
>
>Har prøvet at google efter oplysningerne, men der var for MANGE sider at
>vælge imellem, uden at nogen af dem ramte de rigtige info.

Du kan bruge dette her:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=25340

via 694T chipset. Det tager 3 af sådanne 512 Mb sdram stænger, om det
skal være.

Det tager din fcpga cpu, og det tager også tualatins. Hvis jeg var dig
ville jeg skynde mig at købe en 1300 MHz celeron tualatin hos
www.compumail.dk for 330 kr. De fås ikke andre steder i DK som nye. De
har sikkert ikke mange tilbage. Det er ved at være slut med s370
cpu'er.

mvh

John

Fra : Ivan [7100]

Dato : 08-06-04 22:08

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge dette her:
>
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=25340
>
> via 694T chipset. Det tager 3 af sådanne 512 Mb sdram stænger, om det
> skal være.

Ok......takker. Men jeg er ikke så interesseret i at spendere 750kr. for at
kunne benytte en gammel processor.....men tak for inputtet.