Opdragelse
Fra : Melanie

Dato : 08-06-04 15:58

Hej ng

Jeg har "overtaget" en tæve på knap 2 år. Hun er ret sød, men ikke helt
lydig.
Jeg har hende med i snor men slipper hende løs på stranden og på en
græsmark. Når hun er løs løber hun nogen gange længre væk end jeg ønker, så
jeg kalder men hun ignorere mig helt. Jeg kalder på hende, fløjter og
skælder ud. "Kom så her" eller sådan noget. Hun kommer så trissende hen til
mig og ligger sig på ryggen og kigger trist op på mig. (Dette er kun nogen
gange.) Jeg gør ikke andet end skælle hende ud, men måske har hun fået nogle
slag, der hvor hun var før???
Når jeg har skældt ud lidt, klapper og ager jeg hende til hun er glad igen,
og lalder hende løbe igen.
Ved ikke om jeg gør noget forkert??

Jeg vil gerne have hende på skole, så vi kan få rettet de "skønhedsfejl" hun
har, men ved slet ikke hvor jeg skal henvende mig. Vi bor på Bornholm
(Aakirkeby).
Nogen der ved hvor jeg skal søge efter en hundeskole her??

Mvh Melanie

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 08-06-04 16:12

Hej Melanie.
Den største fejl du gør er at skælde hende ud når hun kommer tilbage til
dig, der skal hun altid have ros uanset hvor længe det tager for hende at
komme tilbage.
Køb en flex line og brug den når du går ture på strand og mark, så har du
altid kontrol over hende og hun kan løbe 5-8m ud. Tag godbidder med og træn
så indkald, og giv hende en godbid hver gang hun kommer tilbage til dig og
masse af ros .
Flex linen er så ikke så god til by ture da der nemt kan ske uheld bla. løbe
ud foran biler m.m.
Held og lykke med hende.
MVH.
Susanne.

Fra : Melanie

Dato : 08-06-04 19:38

"Susanne Andreasen" <susanne.andreasen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dig, der skal hun altid have ros uanset hvor længe det tager for hende at

Har lige prøvet det, det gik bedre, men det kræver nok laaaaang tid endnu.

> Køb en flex line og brug den når du går ture på strand og mark, så har du
> altid kontrol over hende og hun kan løbe 5-8m ud.

Syntes ikke helt det er godt nok for hende. Hun skal have lov til at være
helt fri.

> Tag godbidder med og træn
> så indkald, og giv hende en godbid hver gang hun kommer tilbage til dig og
> masse af ros .

Ville jeg meget gerne, men efter en del sygdom og operation, kan hendes mave
slet ikke klare det. Giver vi hende mere en ca. 6 godbider og alm potion mad
om dagen, kaster hun resten op!

> Flex linen er så ikke så god til by ture da der nemt kan ske uheld bla.
løbe
> ud foran biler m.m.

Og det kan vi jo ikke have!!

> Held og lykke med hende.

Tak!

> MVH.
> Susanne.

Fandt lige et nr. til dansk kennel klub, og skal måske have hende på skole
til september.

Mvh Melanie

Fra : Ralph

Dato : 08-06-04 20:30

> [...]
mave
> slet ikke klare det. Giver vi hende mere en ca. 6 godbider og alm potion

Arh, kan det nu passe, da jeg havde en lille hund delte jeg hundekiks i 5-6
stykker, DET tror jeg ikke nogen tager skade af, alternativt de der små
ildelugtende tørrede fisk, der skal hunden altså kun have hvad der kan ligge
på en lillefingernegl.

Nu siger du alm. portion mad, er det tørfoder, så øs op om morgenen, og tag
en håndfuld til at bruge i løbet af dagen til "godbidder", lidt opfindsomhed
skader ikke, og hunden ELSKER godbidder, vores ligger lige nu inde på
datterens værelse for første gang i ½ år fordi hun lige har "trænet" med
den, incl. godbidder.

--
venligst
Ralph

Fra : Melanie

Dato : 09-06-04 06:55

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> "Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> mave
> mad
>
> Arh, kan det nu passe,

Nej da. Jeg lyver om at min hun kaster op, det er da klart! Jeg syntes det
er så sjovt at tøre op efter hendes opkast, så jeg prøver selvfølgelig alt
hvad jeg kan, at få hende til at kaste op!!

> [...]
> stykker, DET tror jeg ikke nogen tager skade af, alternativt de der små
> ildelugtende tørrede fisk, der skal hunden altså kun have hvad der kan

Håber Jackie bliver helt ok igen, men hun er stadig ikke klar til at spise
så store potioner!

> [...]
> skader ikke, og hunden ELSKER godbidder, vores ligger lige nu inde på
> datterens værelse for første gang i ½ år fordi hun lige har "trænet" med

Niks, det dyr ikke. Hendes tørfoder bliver blådt op i vand i mindst 1 time
inden hun spiser det, ellers kaster hund det op igen!

> --
> venligst
> Ralph

'
Ellers tak for dine råd.
Kan ikke have når nogen siger at jeg lyver, for hvorfor skulle jeg dog det.

Mvh Melanie

Fra : Winther

Dato : 09-06-04 08:17

> Niks, det dyr ikke. Hendes tørfoder bliver blådt op i vand i mindst 1 time
> inden hun spiser det, ellers kaster hund det op igen!

Prøv at putte rigelig vand på tørfoderet umiddelbart inden servering, så
meget at foderet er dækket, det er bedre end opblødt mad.

Vh. Winther

Fra : Ralph

Dato : 09-06-04 08:46

> [...]
> er så sjovt at tøre op efter hendes opkast, så jeg prøver selvfølgelig alt
> hvad jeg kan, at få hende til at kaste op!!

Det var skam ikke fordi jeg tvivlede på opkastningen, det var bare at jeg
tror på at problemet kan løses så hun IKKE kaster op.

--
venligst

Ralph

Fra : Slumfret

Dato : 08-06-04 17:07

*klip*
> Jeg har "overtaget" en tæve på knap 2 år. Hun er ret sød, men ikke helt
> lydig.
*klip*

Hej,

Det jeg gør når min hund ikke vil komme er at 'blive væk'; jeg løber
simpelthen den modsatte vej og gemmer mig bag et træ eller andet, så
kommer han styrtende når han opdager jeg er væk - og så roser jeg og
giver godbidder.
Hvis ikke der sådan lige er noget at gemme sig bag, så bare løb eller gå
den modsatte vej, så bliver det ikke hende der bestemmer hvilken vej I
skal og hun bliver tvunget til at holde øje med dig.... Det kan godt
blive nogle ret lange gåture sådan frem og tilbage hele tiden, men det
virker... i hvert fald for os.

Måske du kan bruge det - held og lykke med 'projektet'

Slumfret & Hund

Fra : fam. Ager

Dato : 08-06-04 18:28

> [...]
> (Aakirkeby).
> Nogen der ved hvor jeg skal søge efter en hundeskole her??

Hej Melanie.

Charlotte toft, er adfærds behandler, det er hende der jævnligt har en
annonce i avisen med clikker kursus, motivations, kurser, osv. hun er meget
dygtig.
-kan ikke lige finde hendes nummer, men ring til din dyrlæge, de har det.
mht. dine lydigheds problemer, vil jeg holde med de øvrige svar du har fået.
mvh. marie

Fra : René Kofoed

Dato : 09-06-04 08:20

> [...]

nogle
> slag, der hvor hun var før???
> Når jeg har skældt ud lidt, klapper og ager jeg hende til hun er glad

Godt at høre, at Jackie er nogenlunde ovenpå igen.

Når du skal "træne" løb-løs-og-kom-når-jeg-kalder, kan du med stor scucces
gemme dig !!
Find et sted hvor der er træer og/eller bakker, og slip hende løs (sørg for
at i er alene i området), når hun så er kommet lidt væk, så gemmer du dig.
Lad hende løber lige så langt hun vil, og kald IKKE på hende.
Hun skal føle at hun "er blevet væk" fra dig, så er det nemlig hendes opgave
at holde øje med dig og ikke omvendt som nu. Og tro mig, det virker.
Har gjort det med begge mine hunde, lige fra første gang, vi var ude at gå
tur, efter ca en uge, når de har knyttet sig til mig. En lille 9-ugers hvalp
skal ikke "blive væk" ret mange gange før den har forstået pointen.

Det kræver sikkert lidt øvelse, men sørg så for, at når hun endelig vil
finde, at de godbidder du har med, er virkelig lækre, ved godt hun har
dårlig mave, og så ros hende så overstrømmende, som du overhovedet kan !!
Hun vil blive vildt lykkelig over at kunne gøre dig så glad.
Men det kræver at du har is nok i maven, til at lade hende løbe "væk" !!

Håber at det hjælper jer, da det ikke er sjovt at gå tur, med en hund man
ikke tør stole på.

Mvh Susanne.
Prøv evt med kogt kylling eller tun. (begge dele indgår i opskrifter på
skånekost til dårlige maver )

Fra : Marianne

Dato : 10-06-04 09:14

Hej Melanie

Har din hund ikke et stykke favoritlegetøj, du kan give hende, når hun skal
roses i stedet for godbidder?
Den ene af mine hunde ville ikke have guffer som ros, men den var lykkelig
for at få lov til at lege med en gammel bold eller en strømpe.

Mvh
Marianne

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 13:02

klip**
ved slet ikke hvor jeg skal henvende mig. Vi bor på Bornholm
> (Aakirkeby).
> Nogen der ved hvor jeg skal søge efter en hundeskole her??
>
> Mvh Melanie
klip**

Hej Melani hvad man ønsker skal man få

besøg www.dch-skagen.dk og kig under hvad er dch der finder du adresser og
tlf. nr på alle dch klubber i danmark.
M.V.H
dch-skagen

Fra : Melanie

Dato : 12-06-04 17:27

"shadow" <.shadow@post4.tele.dk> wrote in message

> klip**
> ved slet ikke hvor jeg skal henvende mig. Vi bor på Bornholm

> [...]

Øhhhh.... Der er da ikke noget aktivt på Bornholm så hvidt jeg kan se, så
hvad er det jeg så skulle med det???

Mvh Melanie

Fra : shadow

Dato : 12-06-04 19:16

Hej igen Melani
Vi prøver igen her er oplysninger om DcH på Bornholm med adresser og tlf.
631 Bornholm
Formand Vivian Godthaab Christensen Aspevej 17 3751 Østermarie 5647
0553
Kasserer Kurt P. Jensen Nils Plumsvej 8 3730 Neksø 5648 8087
Træningsplads Granhøj 3751 Østermarie

Hilsen Jimmy
www.dch-skagen.dk