Alien vs predator
Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-06-04 15:12

skal jeg glæde mig?

jeg vil så gerne glæde mig...

jeg har netop købt og genset alle fire film i alien quad....

jeg elsker alle fire film - predator 1 og 2 venter bare på at blive tilføjet
samlingen

så alt i alt mage gode grunde til at glæde sig... MEN

paul w.s. anderson... *suk*

iøvrigt - er der kommet en ultimativ predator 1 dvd endnu? - region
underordnet - eller skal man vente til efter avp og se om det giver et boost
til de fede udgivelser? hva siger i andre?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-06-04 19:52

On Tue, 8 Jun 2004 16:12:15 +0200, "sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk>
wrote:

> [...]
>samlingen
>
>så alt i alt mage gode grunde til at glæde sig... MEN

Well jeg synes faktisk at Resident evil, fungerede ok. Og så har han stået
for Event horizon, som jo er en klassiker
Men de øvrige han har lavet er spild af tid imo.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-06-04 00:18

On Tue, 08 Jun 2004 20:51:31 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Og så har han stået
>for Event horizon, som jo er en klassiker

Åh gud - var det ham? Nu frygter jeg det værste.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-06-04 21:03

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
boost
> til de fede udgivelser? hva siger i andre?

Denne er nok den ultimative udgave af Predator i Reg 2.
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8987

Den kan dog ikke pt. leveres fra Dvdoo, men måske andre har den på lager?
Kan lige afsløre at jeg har den til at stå og hygge sig henne i hylden.

Den er heller ikke på lager her:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=10207012475824595
Den er derimod på lager her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/9321337027036
Men prisen er også derefter

Det her ligner den samme titel i Reg 1.
http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543115809
Den er billigere, men ikke udkommet endnu.

Fra : PerX ...

Dato : 09-06-04 02:28

In article <40c5c93f$0$502$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sniper_nolight@c.dk says...
> skal jeg glæde mig?

Nej..

> jeg vil så gerne glæde mig...

Ditto.... meeeeeen....

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-06-04 17:27

> Nej..

> Ditto.... meeeeeen....

*snøft* - damn jeg håber paul bare en gang kunne overraske... til gengæld
glæder jeg mig lidt til resident evil 2 (apocalypse?) - den skal han ikke
instruere - han er åbenbart kun producer - han kunne ikke nå at instruere
pga. avp.

Fra : Morten DH

Dato : 09-06-04 11:17

> [...]
boost
> til de fede udgivelser? hva siger i andre?

Der kommer snart i ny collector udgave i R1 - vil tro den blir den "mest
ultimative" indtil næste gang (I'll be back?)

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-06-04 12:38

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse
> boost
>
> Der kommer snart i ny collector udgave i R1 - vil tro den blir den "mest
> ultimative" indtil næste gang (I'll be back?)

Jeg går ud fra at du hentyder til denne?
http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543115809

Den er stort set identisk med denne
http://www.axelmusic.dk/productDetails/9321337027036

Reg. 2 har dog ingen Quadrilogy trailer.
Jeg har haft Reg. 2 udgaven, i et godt stykke tid efterhånden.
Tror det er ca. 2 år siden den kom frem.

Reg. 1 er dog noget billigere end reg. 2 udgaven i dette tilfælde.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-06-04 17:25

> Reg. 1 er dog noget billigere end reg. 2 udgaven i dette tilfælde.

tror jeg napper den reg 1 når den dukker op - fin udgivelse og prisen er
lige i øjet - tak for link!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-04 06:17

sniper_Nolight escribió / skrev

> tror jeg napper den reg 1 når den dukker op - fin udgivelse og
> prisen er lige i øjet - tak for link!

Nu ved jeg ikke hvordan billdkvaliteten er på reg 1 udgaven, men reg 2
udgaven er tilstrækkeligt grynet til at man bør vente på en ny
udgivelse.
Mvh
Lars

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Morten DH

Dato : 09-06-04 22:51

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40c6f666$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg går ud fra at du hentyder til denne?
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543115809

Jeps

> Den er stort set identisk med denne
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/9321337027036

Jeps

> Reg. 2 har dog ingen Quadrilogy trailer.

Imho har trailers til andre film ikke noget at gøre på en collectors edition
(og til dels heller ikke andre købe DVD'er); men det er nok et tabt slag
desværre

> Jeg har haft Reg. 2 udgaven, i et godt stykke tid efterhånden.
> Tror det er ca. 2 år siden den kom frem.
> Reg. 1 er dog noget billigere end reg. 2 udgaven i dette tilfælde.

R1 udgaven har været rygtet længe og da jeg er forsigtig med R2 udgivelser
(specielt engelske af hensyn til censur) har min R1 DTS Predator stået og
frygtet den dag den kommende R1 collectors edition kom og overtog pladsen -
at den så oven i købet koster under det halve gør valget endnu lettere

Imdb skriver i øvrigt:
"A limited edition DVD collector's box set of Predator including both
Predator movies was released in the UK in June 2001. For this UK DVD
releases, Fox used the same master as the heavily censored German version.
Ironically, it was released uncut in Germany. The scene where Dutch throws a
knife at the soldier and saying "Stick around" was removed. The scene where
Dillon loses his arm was shortened. However, the UK video is completely
uncut"

Hvordan har den R2 collectors edition i den sammenhæng? Går udfra den ikke
er klippet; ellers havde man vel hørt om det...

Fra : Erik

Dato : 09-06-04 23:51

Morten DH wrote:

> Hvordan har den R2 collectors edition i den sammenhæng? Går udfra den
> ikke er klippet; ellers havde man vel hørt om det...

R2 CE er ucensureret. Kun den første engelske DVD var censureret. Der er en
sammenligning på <http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=850>.

/Erik

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-06-04 12:17

"Erik" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> R2 CE er ucensureret. Kun den første engelske DVD var censureret. Der er
en
> sammenligning på <http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=850>.

Jeg kan da lige tilføje at min R2UK SE ikke er klippet i stykker.
Går udfra at den du siger der er klippet i er denne her i UK udgave?
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=6475

Den jeg har hedder for at være helt korrekt:
Predator Special Edition.
Det er en UK import DVD, købt ved DVDOO, til en særdeles god pris.
Tidspunkt ca. 1-1½ år siden vil jeg tro.
Den har iøvrigt tekster på dansk og mange andre sprog.
Det er denne udgave.
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=8987

Her er hvad der skulle være klippet ud af den originale UK udgave.
R2 (United Kingdom) - (UK - Original) - Fox accidently used the wrong master
for this release therefore we get a "chopped to bits"
version even though the VHS release is uncut, as this used the correct
master. These are distributors cuts, and not attributed to the BBFC. The
cuts are as follows:
-23:43: Dutch (Schwarzenegger) fires a mortar into a hut - we don't see aman
projected into the air
-24:06: Similar shot, with a scream being affected by the edit
-24:16: 6 shots cut, removing a man in flames shot by Dillon (Carl
Weathers), followed by him warning Dutch of an enemy,
which is then shot by both (a shot presented the soldier being pierced by
bullets, from behind)
-24:40: When the helicopter in which the Russians where about to escape is
blown away, we don't get to see a man falling out, in flames
-24:51: After an explosion, a scene is cut in which two men are projected in
the air, falling down on the water
-25:17: A soldier on a tree is shot by a machine gun. Two shots of him
falling down are cut, including one with him partially burning
-25:27: Billy (Sonny Landham) shots two soldiers, amongst explosives. One is
burned by the flames, but we don't see any of this
-25:45: The famous "stick around!" scene is removed. Three shots are cut:the
enemy approaches from behind, Dutch turns around and throws the knife,
and then says the one-liner. They left the enemy entering the frame though.
The audience should think it's one of the good guys following the leader?
We can still hear part of the scream that Scharzenegger makes while he
throws the weapon
-1:08:22: When Mac (Bill Duke) is killed by the predator we don't get to see
a shot taken from a low angle, in which his head is dripping blood and his
body jerks
-1:10:10: Other famous shot is almost totally removed: when Dillon's arm
falls to the ground we don't see two shots of it still firing the machine
gun and a third shot,
in the middle, of his face reacting to the pain. There's only a brief moment
of the arm hitting the ground left.