Hjælp - hvor skal vi køre hen???
Fra : Alexander

Dato : 08-06-04 14:34

Hej

Vi har lige købt en combi-camp og vil nu gerne køre sydpå.

Vi har en lille fyr med på 6 måneder og vil derfor ikke køre længere end
nødvendigt.

Vi vil gerne have følgende:
Sol og badeferie kombineret med gode oplevelser.

Vi har set lidt på Italien, men det må gerne være tættere på og helst
billigere.

Er der nogen der har nogle gode råd/erfaringer???

Venlig hilsen
Alexander

Fra : Alexander

Dato : 08-06-04 16:49

Hej Igen

Glemte at skrive at turen må tage op til 3 uger.

/alexander

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 08-06-04 17:14

Hvad med balatonsøen, der er i alle tilfælde badeferie og Ungarn har mange
oplevelse at byde på.

Fra : Harry

Dato : 09-06-04 16:08

> Sol og badeferie kombineret med gode oplevelser.
>
> Vi har set lidt på Italien, men det må gerne være tættere på og helst
> billigere.

Hej Alexander.
En så lille fyr sover nok det meste af tiden, så det burde ikke være
et problem at køre til Italien. Så langt er det heller ikke....det
bli´r meget "værre", når de bli´r lidt større.

Men hvis det skal være strandferie, har vi da dejlige strande og
masser af sol på de danske strande. Men pålideligt er det jo ikke
altid. Alle vejrsikre områder ligger langt væk, men jeg kunne da nævne
rejsemål som Alsace, Sydtyskland ved Bodensøen, Ungarn ved
Balatonsøen, og Belgien og Luxembourg har også dejlige feriesteder.
Østrig er varmest og mest vejrsikkert i Kärnten, altså på sydsiden af
alperne. Her er Millstätter See et populært sted. Selvom der ikke er
hav, er der mange campingpladser med store og gode svømmepøle.

Og billigt? Alt er billigere end Italien! Selv Danmark. Eneste relle
billige steder/lande er Slovakiet og Slovenien. Men der er det ikke
særlig udbredt med svømmepøle. Men måske er der nogen her, der kender
noget.

Oplevelser? Dem skaber man selv ved at være nysgerrig - og de ligger
allevegne, parat til at blive samlet op. Få brochuerer på landenes
turistbureauer herhjemme inden afrejsen og læs dem grundigt.
Forberedelsen er det halve eventyr!

God tur. Harry.

Fra : Alexander

Dato : 11-06-04 08:05

Mange tak for Jeres svar. Vi kigger lidt videre...

venlig hilsen
Alexander