MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
VPN og netværksdrev
Fra : René Jensen

Dato : 08-06-04 14:31

Jeg har søgt lidt i gruppen, men jeg kan umiddelbart ikke lige se om der
skulle være et indlæg omhandlende dette, så derfor skriver jeg et nyt.

Jeg har en Windows 2000 Server, der står som Domain Controller med
Active Directory, DNS, DHCP, Terminal Services samt Microsoft's
indbyggede VPN. Jeg kan sagtens få forbindelse og authentication, men
mit logon-script, der mapper to netværksdrev bliver ikke udført, eller
de to netværksdrev bliver ikke mappet.
Kigger jeg på detaljerne omkring min VPN forbindelse, så for jeg følgende:

IP adresse: 192.168.1.41
Subnet mask: 255.255.255.255
Default gateway: 192.168.1.41
DNS servers: 194.239.134.83 / 193.162.153.164 (TDC's primære og
sekundære DNS for Pro@ccess kunder)
Server IP: 192.168.1.42

Det hele virker en anelse underligt. For det første burde subnet mask'en
være 255.255.255.0, for det andet er default gateway sat til klienten
selv, hvilket burde være serveren, som har fast IP adresse
(192.168.1.101), for det tredje skulle DNS være serveren og for det
fjerde er serverens IP adresse forkert.
Jeg kan ikke pinge serveren, jeg kan ikke browse netværket/domænet og
der er ikke meget hjælp at hente i de dokumenter, som jeg brugte til at
installere og sætte VPN'en op.
Har jeg overset noget? Evt. i RAS-delen?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : René Jensen

Dato : 08-06-04 14:33

Sorry, havde lige glemt at skifte nyhedsgruppe!

Med venlig hilsen,
René Jensen