Nora Slesvig
Fra : aafe

Dato : 08-06-04 12:25

Jeg har en person, der ved FT 1901 i Marie Magdalene Sogn på Djurs,
angives at være født i Nora Slesvig i 1864.

Jeg antager, at der nok menes Nordslesvig, men for en sikkerheds skyld
vil jeg lige høre, om der mon alligevel skulle findes et sted i
Slesvig, der hedder, eller hed, Nora ?

med venlig hilsen
Arne

Fra : Jan T Pharo

Dato : 08-06-04 17:17

Tue, 08 Jun 2004 13:25:25 +0200, aafe <intet@svar.dk>;
<a88bc0pbll6nu57p5hutqpp2qr8l6lgsg5@4ax.com>;
<dk.videnskab.historie.genealogi>:

>Jeg antager, at der nok menes Nordslesvig, men for en sikkerheds skyld
>vil jeg lige høre, om der mon alligevel skulle findes et sted i
>Slesvig, der hedder, eller hed, Nora ?

Kan det være et av Nor-ene i Slesvig? Som Nybøl Nor, Windebyer Noor,
e.l., som er baggrunden for det angivne "Nora"?

--
/Jan
<janpharo@online.no>

Fra : aafe

Dato : 08-06-04 17:33

On Tue, 08 Jun 2004 18:16:48 +0200, Jan T Pharo wrote:

>Kan det være et av Nor-ene i Slesvig? Som Nybøl Nor, Windebyer Noor,
>e.l., som er baggrunden for det angivne "Nora"?

Tak forslaget. De muligheder vil jeg prøve at undersøge!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Inger Buchard

Dato : 08-06-04 18:10

> Jeg antager, at der nok menes Nordslesvig, men for en sikkerheds skyld
> vil jeg lige høre, om der mon alligevel skulle findes et sted i
> Slesvig, der hedder, eller hed, Nora ?

Jeg tror, du må vælge Nord Slesvig i svensk stavemåde.
Trap Hertugdømmet Slesvig 1860 har kun Noer og det er Godset Nør på
Dänischwohld nord for Kiel - udtalt -ø- som i Prinsen af Nør.

Inger

Fra : aafe

Dato : 08-06-04 20:12

On Tue, 8 Jun 2004 19:10:02 +0200, "Inger Buchard" wrote:

>Jeg tror, du må vælge Nord Slesvig i svensk stavemåde.
>Trap Hertugdømmet Slesvig 1860 har kun Noer og det er Godset Nør på
>Dänischwohld nord for Kiel - udtalt -ø- som i Prinsen af Nør.

Tak skal du have Inger!

Ja, Nord Slesvig er jo en ordentlig mundfuld, så jeg skulle måske
starte med et kig i FT 1911 for Marie Magdalene Sogn, og håbe de
pågældende personer stadig bor der på dette tidspunkt, samt at
angivelsen af fødestedet er mere specifik i denne FT end den var i FT
1901.

med venlig hilsen
Arne