Undres tilstadighed
Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 08-06-04 11:20

Jeg undres, er folk virkelig ligeglade med deres småbåde/joller. Jeg så igår
ikke mindre end 3 sunket både/joller på min tur/retur Korsør-Kalundborg.
Hvorfor ligger man ikke båden imod vinden (hvor den kommer oftest), tilser
den mindest hveranden dag (og efter hverdag hvis det regner) og evt.
monterer en automatisk lænsepumpe.
Hvis den synker, så koster det sikkert at få hævet den, motoren er død
ligeså evt. elektronic, batteri og andet hardware ombord såsom stole og
andet af limet-pladetræ mm...

Jeg siger ikke at der ikke kan ske et uheld (ala pt omtalte søventiler) men
en jolle synker sgu da ikke bare.

Leon

---

Fra : Alis og Michael

Dato : 08-06-04 12:53

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet af limet-pladetræ mm...
>
> Jeg siger ikke at der ikke kan ske et uheld (ala pt omtalte søventiler)

Det kunne skyldes at man vil flydeprøve jollen. Vores skal flydeprøves i år,
dvs ligge i et døgn vandfyldt for at se om den stadig er i stand til at leve
op til vores interne krav. Det er noget vi gør hvert andet år med vores åbne
joller. Det er der så nogle smarte hoveder der har sagt er alle både uden
kahyt eller lign. Det plejer at blive et meget hyggeligt arrangement med
tjek af bådene og deres ankre en gang i timen eller der omking.

Mvh
Michael

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 08-06-04 21:57

> [...]
> kahyt eller lign. Det plejer at blive et meget hyggeligt arrangement med
> tjek af bådene og deres ankre en gang i timen eller der omking.

Jeg tvivler nu på at man synker sin jolle med overlæg fuld monteret med
motor mm..., Jeg hev ihvert fald ikke bundproppen og proppen til
dobbeltskroget frivilligt, det tager måneder inden at skummet er tørt.
En ting er en Laser, Optimist el. lign. ved kæntrings-øvelser, men det andet
aldrig.

Mvh
Leon

---

Fra : Alis og Michael

Dato : 09-06-04 07:28

> [...]
> dobbeltskroget frivilligt, det tager måneder inden at skummet er tørt.
> En ting er en Laser, Optimist el. lign. ved kæntrings-øvelser, men det

Det tror jeg nu heller ikke jeg vil gøre.
Det vi sejler rundt i er ålborgjoller, lidt større end optimist men ellers
nogle fine underriggede både til at få lært det grundlæggende i at være
flere i en båd og ikke mindst få den til at komme fremad.
Mvh
Michael

Fra : Tim Sørensen

Dato : 08-06-04 13:00

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> wrote
> [...]
> andet af limet-pladetræ mm...
>
> Jeg siger ikke at der ikke kan ske et uheld (ala pt omtalte søventiler)

Ja det er sgu sørgeligt.
Her ligger også et par stykker, som er så fyldte med regnvand at de snart
synker.

Jeg fatter det ikke :-/

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Olau

Dato : 08-06-04 14:56

> [...]
> andet af limet-pladetræ mm...
>
> Jeg siger ikke at der ikke kan ske et uheld (ala pt omtalte søventiler)

Mange gange er det sygdom der skyldes det manglende opsyn.
Hilsen Olau

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-06-04 15:24

Heldigvis faldt Olau <olaunospam@mail.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:40c5c587$0$268$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@roadrebel.dk> skrev i en
> meddelelse news:40c591f3$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
........>
> Mange gange er det sygdom der skyldes det manglende opsyn.
> Hilsen Olau

Ja, så er det da bedre at jollen synker end at de syge færdes på havet

--
/carsten

Fra : Olau

Dato : 08-06-04 19:33

> Ja, så er det da bedre at jollen synker end at de syge færdes på havet
>

> --
> /carsten

Mmnnnjaaa
/Olau

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-06-04 19:46

Uheldigvis faldt Carsten Holck over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Ja, så er det da bedre at jollen synker end at de syge færdes på
> havet

Øv, jeg ville da hellere have dem ud på havet, så slipper vi for dem i
nyhedsgrupperne

Claus

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-06-04 20:46

Heldigvis faldt Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> over tastaturet
og skrev i news:ca51fv$1014$1@news.cybercity.dk:
> Uheldigvis faldt Carsten Holck over tastaturet og skrev derved
> følgende:

> Øv, jeg ville da hellere have dem ud på havet, så slipper vi for dem i
> nyhedsgrupperne

Tja det er da /en/ positiv ting, men jeg vil nu helst være fri for at blive
vækket midt om natten for at blive sendt på havet for at lede efter dem, man
ved jo ikke at de er syge før man har fundet dem

/carsten

Fra : Peter

Dato : 09-06-04 08:43

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse

> Øv, jeg ville da hellere have dem ud på havet, så slipper vi for dem i
> nyhedsgrupperne
>
> Claus

Synes da bare lige at jeg vil ønske god tur,
- og naturligvis fortsat god bedring - .

Mange ønsker om fortsat bedring / Peter