SmartKontant
Fra : Per Thomsen

Dato : 08-06-04 09:41

Er der nogen der har erfaring med http://www.smartkontant.dk/

Jeg ved godt at der er billigere løsninger, men min datter indrømmer at hun
kun kan administrere et rigtigt taletidskort.

Per

Fra : Fischer

Dato : 08-06-04 09:48

> Er der nogen der har erfaring med http://www.smartkontant.dk/

Jeg har aldrig haft meget fidus til det firma!

> Jeg ved godt at der er billigere løsninger, men min datter indrømmer at
hun
> kun kan administrere et rigtigt taletidskort.

Hvad med Mixit Kontant eller CBB. Der kan jo heller ikke bruges for mere end
der er på kontoen.

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-06-04 10:38

> [...]
> hun
>
> Hvad med Mixit Kontant eller CBB. Der kan jo heller ikke bruges for mere

Når du skriver CBB, er det så Taletidskort eller 'Net-tankop'?

Per

Fra : David Holm

Dato : 08-06-04 10:56

> Når du skriver CBB, er det så Taletidskort eller 'Net-tankop'?
Begge dele... Men typisk er minutterne dyrere hvis man køber
taletidskort... Se http://www.cbb.dk/pqz/tankopkort.jsp:
"Som en ekstra løsning til dig kan CBB Mobil også tilbyde TANK-OP-KORT,
som kan købes hos vores forhandlere over hele landet. Vi har over 600
forhandlere, og du kan finde den nærmeste her.

Minutpris på TANK-OP-KORT er 2,25 kr., og pris pr. SMS er 0,19 kr. "

Dog kan CBB også tankes op via SMS (kræver dankort):
http://www.cbb.dk/pqz/info_optankningsms.jsp
eller i alle Telekædens butikker, hvilket giver den normale minutpris på
69 øre.

Man kan ikke ringe/sms'e når saldoen når 0 kr, men man bliver advaret
når den er på 25 kr eller derunder.

mvh

David

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-06-04 11:57

> [...]
> 69 øre.
>
> Man kan ikke ringe/sms'e når saldoen når 0 kr, men man bliver advaret

Det har jeg også læst mig til. Men kan saldoen komme under 0 som hos
Telmore, eller bliver forbindelsen afbrudt når saldoen er 0?

Per

Fra : Fischer

Dato : 08-06-04 12:24

> Det har jeg også læst mig til. Men kan saldoen komme under 0 som hos
> Telmore, eller bliver forbindelsen afbrudt når saldoen er 0?

CBB kan ikke kommer under 0.

*Fischer

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-06-04 13:49

> CBB kan ikke kommer under 0.

I det jeg takker - Så er det jo det perfekte abonnement til min datter.

Per

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-06-04 15:36

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Mixit Kontant eller CBB. Der kan jo heller ikke bruges for mere end
> der er på kontoen.

I forbindelse med uklarhed om hvornår gratis gprs sluttede hos CBB Mobil, fik
jeg tømt min konto hos dem. Det var så hvad det var, men der stod stadig for ca.
1200 kr. uafregnet gprs, som CBB Mobil ville modregne, når/hvis jeg fyldte
yderligere beløb på kontoen. Jeg spurgte dem i en e-mail, hvor jeg fik til svar,
at de ville modregne for forbrugt, men endnu ikke afregnet gprs, når/hvis jeg
fyldte yderligere beløb på kontoen. Jeg valgte selvfølgelig derefter ikke at
fylde mere på dén konto.

I følge deres "Generelle vilkår" burde man ikke kunne komme i underskud ved brug
af CBB Mobil. Kald det "Ærlig Mobiltelefoni", eller find selv på en bedre
betegnelse

I følge punktet "Du betaler forud for dit forbrug og kender derfor dine
omkostninger" og "Når din saldo er 0 kr., kan du ikke længere foretage opkald
m.v. - men du kan fortsat modtage opkald og SMS, og din telefonsvarer er
stadigvæk aktiv", kan de heller ikke tillade sig at tage betaling for tidligere
forbrug/"overtræk".

Men hos CBB Mobil tillader man sig åbenbart hvad der passer dem. Det ser ud som
om de "skider på" deres egne "Generelle vilkår". - Og så tillader de sig endda
at kalde det for »Ærlig mobiltelefoni«.

Og til sidst: I følge punktet "Du betaler kun for taletid, SMS, WAP og MMS", kan
de faktisk slet ikke tillade sig at tage betaling for GPRS, men det er et mindre
punkt som jeg ikke vil hænge mig så meget i, men syntes lige at det skulle med
for fuldstændighedens skyld.

Claus
------------------------------------
CBB Mobils "Generelle vilkår" (hentet på nettet 04.04.2004):

1. Sådan fungerer det

Du betaler kun for taletid, SMS, WAP og MMS.
Du betaler forud for dit forbrug og kender derfor dine omkostninger.
Hver gang du tanker op, tillægges det indbetalte beløb din saldo.
Hver gang du ringer, sender SMS / MMS eller Wapper, fratrækkes et beløb din
saldo. Størrelsen af dette beløb afhænger af opkaldets længde og evt. tillæg for
udenlandske opkald.
Når din saldo er 0 kr., kan du ikke længere foretage opkald m.v. - men du kan
fortsat modtage opkald og SMS, og din telefonsvarer er stadigvæk aktiv.
2. Det får du
Taletid fra CBB Mobil kan inden for gyldighedsperioden (jævnfør nedenfor) -
døgnet rundt, ugen rundt inkl. søn- og helligdage - anvendes til:

Opkald - såvel tale som envejs fax og data - til numre på fastnettet.
Opkald - såvel tale som envejs fax og data - til mobilnumre.
Opkald til telefonsvarer.
Opkald fra Danmark til fastnet og mobil i hele verden.
Afsendelse af SMS og MMS.
Mobil internet i form af WAP (via GPRS eller over GSM).
Modtage opkald fra indland og udland fra mobil- og fastnettelefoner.
Taletid fra CBB Mobil kan ikke anvendes til:

Opkald i udlandet (kan tilmeldes særskilt).
Opkald til 900-numre.
Udgående opkald når din saldo er 0 kr. - dog undtaget opkald til 112.
Taletid fra CBB Mobil omfatter uden ekstra gebyrer:

A-nummer visning
Telefonsvarer
Viderestilling
Banke på/parkering
SMS-beskeder vil blive forsøgt afleveret/sendt i 3 dage, hvis modtagerens
telefon er slukket eller lignende.
På telefonsvareren kan du gemme beskeder på op til 5 min. Der kan ligge op til
40 beskeder på telefonsvareren. En besked gemmes i 72 timer (3 dage) fra den er
indtalt.
3. Gyldighedsperiode

SIM-kortet er gyldigt i 6 måneder (180 dage) regnet fra det tidspunkt, hvor der
sidst er indsat beløb på kontoen.
Når der er 30 dage til gyldighedsperiodens udløb, modtager du en SMS. Du vil
også modtage en SMS 4 dage før gyldighedsperiodens udløb.
Når gyldighedsperioden er udløbet, lukkes telefonnummeret og taletidskontoen. 14
dage efter gyldighedsperiodens udløb kan den resterende saldo, mod et gebyr på
50 kr., udbetales eller overføres til et andet CBB Mobil nummer. Genåbning af et
udløbet CBB Mobil nummer kan foretages indtil 14 dage efter gyldighedsperiodens
udløb mod et gebyr på 300 kr. plus standardprisen for nummeret.
4. Optankning - sådan indsætter du på din talekonto

Log ind på din personlige side hos www.cbb.dk eller tank op direkte fra din
mobiltelefon via SMS med Dankort.
Du kan tanke op døgnet rundt, alle dage inkl. søn- og helligdage, og det
indbetalte beløb tillægges straks din saldo. Du skifter øjeblikkeligt til den
pågældende optanknings minutpris. Dette sker uafhængigt af, hvad du har tilbage
på din taletidskonto, og hvilket beløb du sidst har tanket op for.
Du kan tanke op med Kreditkort (VISA/Dankort, VISA/Electron,
Eurocard/Mastercard, JCB, eDankort og Diners). Derudover kan du betale med
e-Dankortet, Giro, Nordeas Solo-Torv og Danske Banks Danske Netbetaling.
Indestående på din konto kan maksimalt udgøre 3.000 kr.
Du skal minimum tanke op for 99 kr.
5. Sådan informerer vi dig om din saldo

Du kan til enhver tid se din præcise saldo på www.cbb.dk eller via SMS.
Som en ekstra service modtager du ved hvert opkald en advarsel, når din saldo er
under 25 kr.
Når saldoen er tæt på 0 kr. modtager du, umiddelbart inden du løber tør, en
advarsel om, at du er tæt på 0 kr. i taletid.
6. Ændring af priser og vilkår

CBB Mobil kan varsle ændringer i priser og vilkår med 30 dages varsel.
Ændringer bliver bragt på www.cbb.dk og sendt til den e-mail adresse, du har
oplyst ved tilmelding til CBB Mobil.
Sker der ændringer, som kun er til din fordel, vil de træde i kraft uden varsel.
7. Tillægstjenester
International Roaming (opkald fra/i udlandet)

Ved bestilling og betaling af tilmeldingen til International Roaming (brug af
CBB Mobil i udlandet) stopper din frist til at fortryde aftalen, når CBB Mobil
går i gang med at udføre bestillingen.

Du foretager tilmelding til International Roaming til CBB Mobil på www.cbb.dk.
Denne tjeneste åbnes først, når CBB Mobil har en godkendt PBS aftale fra dit
pengeinstitut (hvilket typisk tager ca. 4 uger).

Tilmeldingen koster 499 kr. og inkluderer 199 kr. i taletid. Såfremt dit
pengeinstitut afviser tilmelding til BetalingsService via PBS, forbeholder CBB
Mobil sig ret til at afvise din tilmelding til International Roaming. I det
tilfælde refunderes tilmeldingsgebyret fratrukket den indsatte taletid samt et
administrationsgebyr på 100 kr.

Disse regler gælder, da der er tale om et individuelt tilpasset produkt.

De opkald, som du efterfølgende foretager eller modtager i udlandet, vil blive
opkrævet separat via den indgåede Betalingsserviceaftale og nedskrives således
ikke på din almindelige taletids saldo.

CBB Mobil følger Sonofons vejledende priser for udlandstelefoni. Du kan se
priserne ved at klikke her.

Priserne for at roame afhænger af det mobilnet, du benytter, og du skal være
opmærksom på, at du også betaler for at modtage opkald i udlandet, eller hvis
nogen lægger en besked på din telefonsvarer.

Prisen på opkald fra/i udlandet afhænger af den pågældende operatørs gældende
takster og kan ses på www.cbb.dk.

På telefonsvareren kan du gemme beskeder på op til 5 minutters varighed. Der kan
ligge op til 40 beskeder på telefonsvareren, og beskederne bliver gemt i 72
timer (3 dage), fra beskeden er indtalt.

Forbruget i udlandet er begrænset således, at du maksimalt kan forbruge 100 SDR
i døgnet (svarende til ca. 1.000 kr.) Overskrides dette forbrug spærres nummeret
uden yderligere varsel.

8. Reklamationer
For at påberåbe sig, at leverancen ikke stemmer overens med det bestilte, eller
hvis varer lider af fejl eller mangler, skal køber anmelde fejlen eller manglen
til CBB Mobil Kundeservice hurtigst muligt, efter fejlen er opdaget. CBB Mobil
har kun ansvaret for fejl, som påpeges inden den lovbefalede reklamationsret
udløber.

Såfremt en defekt/ødelagt startpakke skal returneres til CBB Mobil for
ombytning, dækker CBB Mobil for fragten. Erstatning for det defekte/ødelagte
produkt fremsendes fragtfrit til kunden fra CBB Mobil.

9. Fortrydelsesret
Har du fortrudt dit valg af CBB Mobil og vores produkt, har du 14 dage til at
returnere din startpakke.

Du skal være opmærksom på, at startpakken er en tjenesteydelse, og at
fortrydelsesretten derfor bortfalder såfremt det lille SIM-kort er trykket ud af
sin holder, eller der er sket forbrug af taletid på kortet.

Udløber din returret på en søndag, helligdag eller Grundlovsdag, udløber din
returret den førstkommende hverdag.

Startpakke inkl. SIM-kort sendes til:

CBB Mobil
Dronningens Tværgade 46
1302 København K.
Att: Returafdelingen

Du skal selv betale for forsendelsen.

Har vi modtaget din startpakke inden for de 14 dage, sætter vi pengene ind på
din konto eller sender dig en check inden for 14 dage.

10. NB! Specielt ved nummerflytning
Ved bestilling og betaling af en overførsel af nummer fra en anden udbyder
stopper din frist til at fortryde aftalen, når CBB Mobil går i gang med at
udføre bestillingen.

Dette er fordi, vi laver en vare/ydelse tilpasset kun dig.

Læs mere om dine rettigheder ved fjernsalg på www.fi.dk.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-06-04 15:51

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyldte yderligere beløb på kontoen. Jeg valgte selvfølgelig derefter ikke at

Nedenfor bringes e-mail fra CBB Mobil til undertegnede 7. april 2004 15:00
----------------------------------

Hej Claus,

Det GPRS forbrug du har haft, som du endnu ikke er blevet takseret for, vil
blive fratrukket den taletid du indbetaler.

Med venlig hilsen
CBB Mobil A/S

(medarbejderens navn)
Kundeservice Supervisor

CBB Mobil®
Dronningens Tværgade 46
1302 København K
Tlf.: 33 46 01 01
www.cbb.dk

Fra : Mig Selv

Dato : 08-06-04 09:55

Jamen, så er det det hun skal have. Så er der jo rimelig styr på
forbruget...

/Mig Selv

Fra : Christopher Tracy

Dato : 08-06-04 14:39

Per Thomsen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med http://www.smartkontant.dk/
>
> Jeg ved godt at der er billigere løsninger, men min datter indrømmer
> at hun kun kan administrere et rigtigt taletidskort.

Man skal da nok lige huske at læse det med småt:
Hvor der står hvad det koster at ringe til andre net...

Så er det bestemt ikke særligt billigt...

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-06-04 19:39

On Tue, 8 Jun 2004 15:38:57 +0200, "Christopher Tracy"
<goldartist@"remove-this"yahoo.com> wrote:

>Man skal da nok lige huske at læse det med småt:
>Hvor der står hvad det koster at ringe til andre net...

Kan man overhovedet læse hvad der står?? Står der 1.33, 1,66 eller
hvad.. Selvom man sætter tekstsise op i browseren forbliver det med
småt ultra småt... mindre end hvad der kan læses på en pixel

Fra : Tanja Christensen

Dato : 08-06-04 20:22

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev:

>Man skal da nok lige huske at læse det med småt:
>Hvor der står hvad det koster at ringe til andre net...
>
>Så er det bestemt ikke særligt billigt...

Jeg synes heller ikke det er en særlig smart måde at få rabat på :)

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-06-04 07:52

> Man skal da nok lige huske at læse det med småt:
> Hvor der står hvad det koster at ringe til andre net...
>
> Så er det bestemt ikke særligt billigt...

Det er stadig billigere end andre alm. taletidskort.

Per